AnonymBruker Skrevet 19. mai 2024 #1 Skrevet 19. mai 2024 Jeg har en 6 mnd gammel baby som er ekstremt glad i pupp. Jeg vil ikke amme mer. Vil ha tilbake kroppen min , ta et glass vin og ikke være den eneste som kan roe ned ungen. Spiser grøt, og får noen smaksprøver av annen mat. Vil ikke ha flaske og ikke smokk. Jeg er smokk. Har forsøkt med tutekopp med mme som fungerer til en viss grad. Kan jeg bare slutte med amming uten noe mer styr? Og gjør det noe å få morsmelkerstatning fra tutekopp? Anonymkode: 549c3...185
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2024 #2 Skrevet 19. mai 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg har en 6 mnd gammel baby som er ekstremt glad i pupp. Jeg vil ikke amme mer. Vil ha tilbake kroppen min , ta et glass vin og ikke være den eneste som kan roe ned ungen. Spiser grøt, og får noen smaksprøver av annen mat. Vil ikke ha flaske og ikke smokk. Jeg er smokk. Har forsøkt med tutekopp med mme som fungerer til en viss grad. Kan jeg bare slutte med amming uten noe mer styr? Og gjør det noe å få morsmelkerstatning fra tutekopp? Anonymkode: 549c3...185 Eller kanskje gi fra skje? Anonymkode: 549c3...185
mommyaka Skrevet 19. mai 2024 #3 Skrevet 19. mai 2024 Slutt når du vil:) kjøpt gode flasker og hipp mme:) 4 2
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2024 #4 Skrevet 19. mai 2024 Slutt akkurat når du vil. med nr 2 så ammet jeg bare i noen uker. Ble folk av henne også. Frisk og rask. Anonymkode: af178...0d6 2
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2024 #5 Skrevet 19. mai 2024 Erfaring med mme fra tutekopp eller annet? Anonymkode: 549c3...185
mommyaka Skrevet 19. mai 2024 #6 Skrevet 19. mai 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Erfaring med mme fra tutekopp eller annet? Anonymkode: 549c3...185 Ikke tutekopp. Beste er dr Browns tåteflasker da de hindrer luft slikt at de ikke får vondt i magen. Pluss du må da kjøpe smokker til flaskene som er tilpasset alder
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2024 #7 Skrevet 19. mai 2024 For en egoist! Morsmelk er anbefalt til 1 år! Du kan drikke et glass vin selv om du ammer. Hold ut minst til ett år, da. Såppas kan du gjøre for ungen din! Seriøst. Anonymkode: a29d4...617 22 2
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2024 #8 Skrevet 19. mai 2024 mommyaka skrev (4 minutter siden): Ikke tutekopp. Beste er dr Browns tåteflasker da de hindrer luft slikt at de ikke får vondt i magen. Pluss du må da kjøpe smokker til flaskene som er tilpasset alder Har prøvd forskjellige smokker og det er ingenting som funker. Anonymkode: 549c3...185
mommyaka Skrevet 19. mai 2024 #9 Skrevet 19. mai 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har prøvd forskjellige smokker og det er ingenting som funker. Anonymkode: 549c3...185 Vil han ikke suge på de?
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2024 #10 Skrevet 19. mai 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): For en egoist! Morsmelk er anbefalt til 1 år! Du kan drikke et glass vin selv om du ammer. Hold ut minst til ett år, da. Såppas kan du gjøre for ungen din! Seriøst. Anonymkode: a29d4...617 Kan ikke det når ungen henger i puppen konstant. Anonymkode: 549c3...185 4 1 1
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2024 #11 Skrevet 19. mai 2024 mommyaka skrev (Akkurat nå): Vil han ikke suge på de? Nei babyen min vil ikke ha hverken flaskesmokk eller annen smokk. Anonymkode: 549c3...185
mommyaka Skrevet 19. mai 2024 #12 Skrevet 19. mai 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Nei babyen min vil ikke ha hverken flaskesmokk eller annen smokk. Anonymkode: 549c3...185 Hmmm ja da er det ikke lett. Du kan jo prøve tutekopp med noe med myk tut
Heln Skrevet 19. mai 2024 #13 Skrevet 19. mai 2024 Klart du kan. Det er din baby og ditt valg. Men vil anbefale å legge egne behov til side i noen måneder til altså, tiden går fortere enn det føles 10
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2024 #14 Skrevet 19. mai 2024 Ammer selv baby på 10mm og jeg har ærlig talt problemer med å forstå at det er mulig å være så egoistisk at man slutter å amme kun på grunnlag av at man vil drikke og ha tilbake kroppen sin. Vi vet så mye i dag om den massive helseeffekten for barnet om man ammer hele første leveår. En ting er å ikke kunne amme, men å velge det bort fordi man er «lei». Hvordan kan en mor velge eget velbehag foran helsen til barnet sitt? Anonymkode: 14d44...d4b 15 3
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2024 #15 Skrevet 19. mai 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ammer selv baby på 10mm og jeg har ærlig talt problemer med å forstå at det er mulig å være så egoistisk at man slutter å amme kun på grunnlag av at man vil drikke og ha tilbake kroppen sin. Vi vet så mye i dag om den massive helseeffekten for barnet om man ammer hele første leveår. En ting er å ikke kunne amme, men å velge det bort fordi man er «lei». Hvordan kan en mor velge eget velbehag foran helsen til barnet sitt? Anonymkode: 14d44...d4b Slutt og dømme, jeg har også ammet men barnet hang ikke på meg som en levende smokk. Morens ve og vel er også viktig her. Jeg sluttet rundt samme alder på ene mest fordi barnet selv ikke ville. Men man skal være litt forsiktig med og komme med pekefinger. Vet en som oplevde det og endte i fødselderesjon, fordi hun aldri hadde hende frie og sånne mennesker som deg skulle fortelle hvor ego hun var Anonymkode: 6f9e3...257 6 2 4
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2024 #16 Skrevet 19. mai 2024 Jeg hadde en baby som du beskriver. Ufattelig glad i pupp, brukte meg som smokk og jeg var eneste som kunne roe henne, og hun nektet plent både flaske og smokk, enda vi prøvde alt som var å oppdrive. Da hun var 6 måneder gammel, så begynte jeg å få mindre melk. Merka at hun var sulten og trengte ekstra mye pupp. Til slutt tok jeg bort hele puppen, og tilbød kun flaske. Hun gikk ned litt i vekt, men etter to uker så tok hun endelig flaska (mener det var dr. Brown flaske). Hun tok aldri smokk, men det anså jeg egentlig bare som et pluss. Mange barn som bruker smokk får så merkelig tannbitt. Slutt å amme om du ønsker det. Anonymkode: 2a630...f81 5
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2024 #17 Skrevet 19. mai 2024 Drikke vin kan du fint gjøre selvom du ammer, bare sånn til opplysning 😊 Slutt når du selv føler det er riktig å slutte. Du kan jo eventuelt pumpe en del og putte i fryseren så du kan gi litt morsmelk en stund fremover. Anonymkode: 3487b...2fd 7
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2024 #18 Skrevet 19. mai 2024 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Ammer selv baby på 10mm og jeg har ærlig talt problemer med å forstå at det er mulig å være så egoistisk at man slutter å amme kun på grunnlag av at man vil drikke og ha tilbake kroppen sin. Vi vet så mye i dag om den massive helseeffekten for barnet om man ammer hele første leveår. En ting er å ikke kunne amme, men å velge det bort fordi man er «lei». Hvordan kan en mor velge eget velbehag foran helsen til barnet sitt? Anonymkode: 14d44...d4b Min helse teller ikke en dritt den da? Anonymkode: 549c3...185 6 1 2
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2024 #19 Skrevet 19. mai 2024 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): For en egoist! Morsmelk er anbefalt til 1 år! Du kan drikke et glass vin selv om du ammer. Hold ut minst til ett år, da. Såppas kan du gjøre for ungen din! Seriøst. Anonymkode: a29d4...617 Her har vi en mor som har nesten fullammet i 6 mnd og vært avholden fra alkohol like lenge. Og dette er alt du har å si og tenker er et godt bidrag og konstruktiv kritikk til en mor som ber om råd? Hva med å underbygge påstandene dine og heller droppe å kalle noen noe som helst? Har du et viktig poeng kommer du lenger ved å informere respektfullt. Anonymkode: 98ef9...fa4 6
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2024 #20 Skrevet 19. mai 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Drikke vin kan du fint gjøre selvom du ammer, bare sånn til opplysning 😊 Slutt når du selv føler det er riktig å slutte. Du kan jo eventuelt pumpe en del og putte i fryseren så du kan gi litt morsmelk en stund fremover. Anonymkode: 3487b...2fd Babyen spiser hver time så kan ikke det da. Anonymkode: 549c3...185 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå