Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Altså dette er mitt 4 barn å jeg har jo vært gjennom det mange ganger, men jeg liker ikke at barnet mitt ligger naken der foran alle de andre som er på helsestasjonen. Vet at de skal se dem naken for å se at det ikke er noe tegn på mishandling, men kan man be de sjekke barnet i stedet inne på lukket rom? Blir vel sett på som vanskelig da kanskje? Orker ikke å bli uglesett heller. 

Anonymkode: df21d...71b

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Herregud, det er jo ingen som stirrer på babyen din naken. Snakk om å være hysterisk. Nakenhet er helt naturlig! 

• Liker 28
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Babyen din ligge vel ikke naken i felles rom. Men vanlig å bytte bleie før veiing. Det er jo snakk om kort tid

Anonymkode: 793f3...d5b

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

de er jo fremmede og barnet er veldig sårbart i en slik situasjon. At du skal føle deg trygg i en slik situasjon er ikke en automatikk. Det er bra, men ingen selvfølge. 

Anonymkode: 57e8a...db3

• Liker 2
Skrevet

De er jo naken i 5 sekunder når de blir veid ...eller har de jo bleie på. Kanskje du heller har problemer med nakenhet 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Har de stellebordet i venterommet eller? Sånn er det ikke på vår helsestasjon. 

Anonymkode: d04dd...92d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja jeg føler ikke det er bekvemt å skifte på babyen, synes hun blir blottlagt. Det er så mange syke mennesker i denne verdenen at jeg har blitt mye mer forsiktig. 
Det er stellebord inne på fellesområdet, så det er ikke akkurat diskret heller.

Jeg gjør det jo allikevel selv om  jeg ikke liker det, synes det er en uting med de som tar bilder å slikt inne der også. 
Kan legge til at jeg jobber med mennesker som ikke er gode, har nok blitt farget på hva de er i stand til, jeg har også fått innblikk i en dels folk sitt liv, mange av de menneskene er helt vanlige folk med små barn osv. 

Jeg har også fått en del innblikk i hva som skjer eks på skoler( barneskole å uskolen ) barn helt ned i 10 årsalderen får suggerdaddys, nylig ble det oppdaget at flere av lærere har betalt barn for bilder. 
Kunne skrevet mye mer. Ts

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner litt hva du mener hvis du må kle av henne alt foran mange fremmede? Høres sånn ut fra det du skriver. Her har HS vekten inne på kontoret så er bare oss. Slipper å være helt naken foran andre. 

Anonymkode: 76d97...4fc

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Ja jeg føler ikke det er bekvemt å skifte på babyen, synes hun blir blottlagt. Det er så mange syke mennesker i denne verdenen at jeg har blitt mye mer forsiktig. 

Jeg gjør det jo allikevel selv om  jeg ikke liker det, synes det er en uting med de som tar bilder å slikt inne der også. 
Kan legge til at jeg jobber med mennesker som ikke er gode, har nok blitt farget på hva de er i stand til, jeg har også fått innblikk i en dels folk sitt liv, mange av de menneskene er helt vanlige folk med små barn osv. 

Jeg har også fått en del innblikk i hva som skjer eks på skoler( barneskole å uskolen ) barn helt ned i 10 årsalderen får suggerdaddys, nylig ble det oppdaget at flere av lærere har betalt barn for bilder. 

Tror du legger litt for mye i dette. Jeg har 2 barn og aldri opplevd at foreldre driver å tar bilder og ser på andre naken barn. Ofte er det bare mødre der. Tror du pedofil går på helsestatus og ser etter barn.m

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
mommyaka skrev (23 minutter siden):

Tror du legger litt for mye i dette. Jeg har 2 barn og aldri opplevd at foreldre driver å tar bilder og ser på andre naken barn. Ofte er det bare mødre der. Tror du pedofil går på helsestatus og ser etter barn.m

Hehe absolutt ikke, men liker ikke at verken meg selv eller barnet er i bakgrunnen i noen sitt bilde.
Men pedofile får også barn, som jeg sier jeg gjør det jo lell om jeg ikke er bekvem med det, siden det er normen. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sa i fra til hs en gang en sekretær skulle veie og måle, hun gjorde det uten å lukke dør osv, sa at selv om de er små har de og rett på personvern. Så nå gjør jeg det kun på kontoret.

Anonymkode: 2885e...817

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jøss. Hva gjør du i svømmehall og ellers i garderober da? Har du tenkt å lære barnet ditt at kropp ikke er naturlig/normalt?

Anonymkode: 932f1...96b

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

TS, hvilket forhold har du til egen kropp og nakenhet?

Med fire barn, hvilket forhold har både du og barna til egen kropp og nakenhet?

Ja, der taes bilder overalt. Ja, bilder taes og misbrukes altfor mange steder. Tar du akkurat dette med bilder opp med helsestasjonen så er jeg sikker på at de får på plass skiltet med fotoforbud på Helsestasjonen. 
Er virkelig fotografering og at bildene kan havne på avveie, hovedårsaken til temaet i denne tråden? 
Du vet vel at det ikke er tillatt å ta bilder av andre og å dele bilder av andre uten tillatelse fra dem som er på bildet/foreldrene dersom det er barn? 
Å ha et naturlig forhold til egen kropp og egen nakenhet fra barnsben av er noe av det viktigste foreldrerollen innebærer. Har denne tråden rot i virkeligheten, så er kanskje en prat med helsesøster for å ivareta egen psykisk helse viktig?  

Anonymkode: 7bafc...d9b

• Liker 6
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg jobber også med slike mennesker, men vi må klare å bevare fatningen.

Selvfølgelig ser jeg etter tegn og lærer ungene opp til at deres kropp er deres kropp.

Men samtidig er det fryktelig dumt å selv skulle seksualisere dem, og skape frykt for nakenhet og kropp.

Du står jo foran ungen når du bytter, og de som r der, er der med egne unger..

Anonymkode: e6162...512

• Liker 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Har de stellebordet i venterommet eller? Sånn er det ikke på vår helsestasjon. 

Anonymkode: d04dd...92d

Hos oss har de vekt og sånn i venterommet, hvor baby veies naken.

Men jeg har aldri tenkt noe videre over det.

Anonymkode: 1b9d6...2a4

AnonymBruker
Skrevet

Mine ble da alltid veid og undersøkt med kun oss foreldre og hs til stede. Ingen som tar bilder vel?

Anonymkode: b73f1...adb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det å ta bilder der andre kommer med i bakgrunnen er en uting. På helsestasjonen burde alle kunne kjenne seg trygge for at de slipper å være bakgrunnsmateriale for snap/filming. Ikke alle tar hensyn dessverre…. 

Anonymkode: affb2...de3

AnonymBruker
Skrevet

Må man ta av bleia selv om den er tørr og man kan trekke fra de gramma den veier?

Anonymkode: 4ed93...e0b

Skrevet

Tar seriøst folk bilder av andre naken barn på helsestasjonen? Alle de gangene jeg har vært der med barna har jeg aldri har tid eller villet holdt på med mobilen engang.  Og hvor mange er på helsestasjonen ts når du er der? Her er det max 3-4 foreldre de gangene vi har vært der

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Må man ta av bleia selv om den er tørr og man kan trekke fra de gramma den veier?

Anonymkode: 4ed93...e0b

Ja

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...