Gå til innhold

Automatisk justering av bildestr. i Explorer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Sitter på jobben og sliter pga. det er flere av folka her som ikke har eget program for bildevisning. Bildene vises da i Explorer, men siden noen (de fleste) bildene har en veldig høy oppløsning ser man bare 1/4 av bildet + må scrolle opp og ned + til siden for å se hele bildet. Utrolig tungvindt!

Tror det finnes en funksjon i Explorer som man kan stille inn slik at bildet justerer seg for å "fitte til window". Men -jeg finner ikke denne funksjonen!! Har lett igjennom options + + og vet ikke hvordan jeg kan stille inn for at hele bildet skal synes i vinduet.

Håper noen kan hjelpe meg. Gutta her på jobben er ikke så datakyndige, så de stoler på at jeg kan fikse dette problemet.

Og jeg vil jo nødig skuffe.

Nelle :briller:

Skrevet

Tools... Internet option... Advanced... Multimedia... "Enable Automatic Image Resizing"

Skrevet

Jeg har ikke denne funksjonen tilgjengelig under Multimedia i Advanced. Bruker Explorer 5.0.

Nelle :briller:

Skrevet

OK, Nelle... jeg bruke IE versjon 6. Men jeg mener da bestemt at det var en tilsvarende "bryter i versjon 5 også - det er jo bare noen uker siden jeg oppgraderte.

Du har sikkert allerede lett under alle "flippene" i Internet Options?

Da får du bare håpe på at noen Med IE 5 kan svare...

Skrevet

Mulig jeg husker feil, men jeg tror ikke denne funksjonen finnes i IE5.0 :/ Mener bestemt at den kom med IE6. Men løsningen er jo så enkel at du laster ned 6.0 via windows update. Det burde løse problemet ditt :)

Lykke til

Gib

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...