Gå til innhold

Sydenferie med ungdommer

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi er to voksne som skal på sydenferie med 3 ungdommer i alderen 13-16 år. 

Har noen tips til gode hotell som kan passe for oss? Jeg føler det er veldig mye barnehotell og det blir for mye bråk for oss. 

Vi tenker Hellas, Bulgaria eller Italia, først og fremst. Har romslig budsjett. 

Anonymkode: 47f41...f87

Videoannonse
Annonse
Gjest Bromance
Skrevet

Jeg hadde gått for et leilighetshotell eller å leie en  separat leilighet eller villa. Vi bor i hovedsak på leilighetshoteller når vi er sørover. 

Skrevet

Det eneste stedet jeg har bodd som kunne passe, er Annapolis Inn i Rodos by. Vi hadde en liten suite (soverom, bad, oppholdsrom med kjøkkenkrok pluss balkong). Jeg vet det finnes større suiter også, men jeg er usikker på om de har noen med plass til alle fem. Beliggenheten er nærmest perfekt med kort vei til alt, men langt nok unna bargata til at man ikke blir forstyrret.

AnonymBruker
Skrevet

Ikke et spesielt hotell, men anbefaler området Platanias/Agia Marina ved Chania på Kreta.

Hovedgaten er en stripe, og det meste foregår langs den… et utall restauranter, par minigolf-parker og annet og veldig greit og trygt å la barna fly litt, i den alderen vil de ofte utforske på egen hånd. 
Var der i flere år selv og det var først og fremst praktisk fordi det var så lett å orientere seg. Er litt Svinesund-preg på det, med mange skandinavere, liten partyfaktor, dog litt festing (selvsagt), og annenhvert sted overfører alt av norske+internasjonale fotballkamper - om det er av interesse

Anonymkode: ad432...91b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

AirBnB med 3-4 soverom, og lei bil! 

Anonymkode: 33a52...c5d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Våre barn er 11-18 og vi har sluttet å bo på typiske " charter hoteller". Vi pleier å ha bil og bytter flere bosteder under ferieturen. Da får vi oppleve mer og vi slipper å kjede oss. Vi pleier å ha familiemøte hvor alle legger frem sine ønsker for ferien også prøver vi å gjøre det sånn at alle får ihvertfall et ønske oppfylt. For eksempel så elsker sønnen min på 15 badepark mens datter på 11 vil shoppe. Da legger vi inn en dag med shopping og en med badeland. Når dere vet hva ønskene deres er, er det lettere å lete etter hotell eller leilighet. Hvis dere liker typiske charterhoteller så er det bare å finne hvor dere vil reise og se etter inspirasjon på tripadvisor eller charterselskaper. Hvis dere legger planer for denne sommeren nå, så er det mulig dere er litt sent ute da mye er utplukket allerede.

Anonymkode: e5162...c65

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 19.5.2024 den 20.30):

Ikke et spesielt hotell, men anbefaler området Platanias/Agia Marina ved Chania på Kreta.

Hovedgaten er en stripe, og det meste foregår langs den… et utall restauranter, par minigolf-parker og annet og veldig greit og trygt å la barna fly litt, i den alderen vil de ofte utforske på egen hånd. 
Var der i flere år selv og det var først og fremst praktisk fordi det var så lett å orientere seg. Er litt Svinesund-preg på det, med mange skandinavere, liten partyfaktor, dog litt festing (selvsagt), og annenhvert sted overfører alt av norske+internasjonale fotballkamper - om det er av interesse

Platanias har blitt dårlig de siste årene. Ikke kan man bade i sjøen pga de

har begynt med vannsport der folk bader så man bader i bensin. 

Bare en av mange ting som har litt dårlig der. Elska Kreta, vært der åtte ganger men vi har hatt vår siste tur der. Finnes mange andre steder som både er renere, hyggeligere folk og mindre svindel. 

Anonymkode: 2acf5...c49

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Bare en av mange ting som har litt dårlig der. Elska Kreta, vært der åtte ganger men vi har hatt vår siste tur der. Finnes mange andre steder som både er renere, hyggeligere folk og mindre svindel. 

Anonymkode: 2acf5...c49

Heldigvis er Kreta såpass stort at det er nok av andre steder enn Platanias å velge blant.. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...