AnonymBruker Skrevet 19. mai #1 Del Skrevet 19. mai Dere som veier rundt 10 kg under høyden. Hvordan ser en typisk matdag ut for deg, hvor ofte skeier du ut? Hvor mye trener du? Anonymkode: 839b7...6f1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai #2 Del Skrevet 19. mai Alt varierer. Typisk matdag / matuke frokost : kaffe og vann . Lunsj : pølse/ karbonade/ proteinbar / salat. Mellommåltid : is/ bær/ gulrøtter/ proteinbar /nøtter/ wasasandich / ingenting . Middag : salat/ omelett/ hamburger / grillet kylling / kvelds: ingenting/ rislunsj/ peanøtter / smågodt. skeier ut 1- 20 ganger i måneden . Mest på sommeren ( is ) desember ( sjokolade og kaker) . trener 0- 5 dager i uken. Anonymkode: 89e0e...780 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai #3 Del Skrevet 19. mai 10 kg under høyden? Så alle burde være minst 150 kg? Anonymkode: 9a73c...cd4 13 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai #4 Del Skrevet 19. mai Frokost/lunch: For eksempel to rundstykker med ost og grønnsaker eller omelett på grønnsaker og to egg. Kaffe/te og vann middag: en porsjon, spiser kjøtt/fisk, pasta/potet/ris, masse forskjellige grønnsaker. Vann Noen ganger frukt/bær/ litt is eller et kakestykke Noen ganger et par frøknekkebrød Anonymkode: 59a75...7d4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai #5 Del Skrevet 19. mai AnonymBruker skrev (29 minutter siden): 10 kg under høyden? Så alle burde være minst 150 kg? Anonymkode: 9a73c...cd4 Lol. 170 cm - 60 kg. Anonymkode: e5499...115 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai #6 Del Skrevet 19. mai 4 minutter siden, AnonymBruker said: Lol. 170 cm - 60 kg. Anonymkode: e5499...115 Så jeg på 140 cm skal bare veie 30 kg?????? Anonymkode: 525b9...8cb 13 1 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai #7 Del Skrevet 19. mai AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Dere som veier rundt 10 kg under høyden. Hvordan ser en typisk matdag ut for deg, hvor ofte skeier du ut? Hvor mye trener du? Anonymkode: 839b7...6f1 Hva betyr det å veie 10 kg under høyden? Jeg er 175 og skal da veie 165 kg? Anonymkode: 54fd2...063 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai #8 Del Skrevet 19. mai Jeg antok det var det gamle 110 kilo minus høyden regelen når jeg svarte. Nei, jeg veier ikke 168 kilo 😅 Anonymkode: 89e0e...780 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai #9 Del Skrevet 19. mai Frokost: 2 knekkebrød med hvitost Lunsj: 2 knekkebrød med leverpostei og agurk Middag: diverse. Spiser ganske mye middag Kveld: litt snacks, eller ost og kjeks Anonymkode: 52dc6...2c0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai #10 Del Skrevet 19. mai AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Dere som veier rundt 10 kg under høyden. Hvordan ser en typisk matdag ut for deg, hvor ofte skeier du ut? Hvor mye trener du? Anonymkode: 839b7...6f1 Altså, jeg regner med at du sikter til den gamle formelen som på 60/70-tallet var: høyde i cm minus 100 til 110. En kvinne på 160 cm burde i følge denne formelen veie i mellom 50 og 60 kg. Jeg spiser helt vanlig husmannskost, 3 måltider om dagen. 2 brødskiver, 150-200 g kjøttmat, poteter og mye grønnsaker, knekkebrød eller havregrøt. Frukt er også en del av kostholdet. Kaker og søtsaker til fest, en liten porsjon snacks i helgene Anonymkode: fa6a8...e04 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai #11 Del Skrevet 19. mai AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Hva betyr det å veie 10 kg under høyden? Jeg er 175 og skal da veie 165 kg? Anonymkode: 54fd2...063 Det er fra gammelt av en sånn uhøytidelig regel om vekt, passer best for folk fra 160 og oppover. Før i tiden da bestemoren min var ung var dette idealet Anonymkode: 839b7...6f1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai #12 Del Skrevet 19. mai AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Altså, jeg regner med at du sikter til den gamle formelen som på 60/70-tallet var: høyde i cm minus 100 til 110. En kvinne på 160 cm burde i følge denne formelen veie i mellom 50 og 60 kg. Jeg spiser helt vanlig husmannskost, 3 måltider om dagen. 2 brødskiver, 150-200 g kjøttmat, poteter og mye grønnsaker, knekkebrød eller havregrøt. Frukt er også en del av kostholdet. Kaker og søtsaker til fest, en liten porsjon snacks i helgene Anonymkode: fa6a8...e04 Riktig😅Jeg som klønet det til. Jeg er 165, bør da veie rundt 55. Anonymkode: 839b7...6f1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai #13 Del Skrevet 19. mai AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Riktig😅Jeg som klønet det til. Jeg er 165, bør da veie rundt 55. Anonymkode: 839b7...6f1 Hvis du er 165 cm var idealvekten med den formelen mellom 55 og 65 kg 😊 Anonymkode: fa6a8...e04 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai #14 Del Skrevet 19. mai Jeg skal veie 55 kilo da ser jeg sjuk ut, veide 57 kilo engang og det så ikke bra ut 😅nei takke meg til ti kilo ekstra istedenfor. Noen kan spise masse og andre må tenke på hva dem putter i munn. Så du må nesten finne ut av hva som passer deg og spise. Jeg må hele tiden tenke på hva jeg spiser, hadde jeg spist det samma som min datter som veier litt under 60 hadde jeg nok vært mere 90 kilo. Hun har en høy forbrenning og annen kroppsfasong også Anonymkode: 9ffa4...f11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai #15 Del Skrevet 19. mai Frokost: speilegg med søtpotet Middag: Ris eller pasta med enten fisk eller kjøtt + noe grønnsaker Anonymkode: 3c909...35b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai #16 Del Skrevet 19. mai Frokost: 2 Brødskiver/knekkebrød med typ makrell-i-tomat, egg, roastbiff, ost, røkt laks og noe grønt ved siden av Noen dager hvis jeg er nøden tar jeg en snack mellom frokost og middag: liten kake/bolle/is, iskaffe, jordbær m/ melk og sukker, eple med peanøttsmør, pannekake med syltetøy, knekkebrød med noe søtt etc. Middag (de dagene jeg trener): noe proteinrikt + pasta/ris og grønnsaker Middag (de dagene jeg ikke trener): vegetar + pasta/ris/brød Anonymkode: e23d4...70c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai #17 Del Skrevet 19. mai Jeg ser ikke bra ut om jeg veier 110 kg under høyden. Gjorde det en stund, mindre og. Levde da på junk og sukker, spiste på impulsmetoden. Spiser nå relativt regelmessig og sunt. To frøknekkebrød med hummus og paprika, eller avokado og tomat, til frokost. Omelett med ost, middagsrester, salatbar på jobb, til lunsj. Alt mulig til middag, fra pizza, til kylling med salat, til quiche, til laks med agurksalat. Tar gjerne litt vin/øl og slikt til mat i helgene. Snacker og snoper aldri. Spiser aldri mellommåltid. Anonymkode: 6858d...8c5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai #18 Del Skrevet 19. mai AnonymBruker skrev (4 timer siden): Så jeg på 140 cm skal bare veie 30 kg?????? Anonymkode: 525b9...8cb Jepp! Jeg er 157, burde veie 47. Anonymkode: 637b9...20b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai #19 Del Skrevet 19. mai Min formel er å ligge unna snacks/snop utenom måltid og ikke spise mellom måltidene. Kun kaffe til frokost. Da kan jeg spise stor, god lunsj og middag uten å tenke på kalorier. Vin i helgene og en liten søtsak etter middag noen dager i uken går også fint. Anonymkode: 772c5...461 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai #20 Del Skrevet 19. mai 165 cm, 56 kg. Frokost: vann og kaffe Lunsj: frukt og 1-2 knekkebrød (ikke ultraprosessert) med smør, ost og paprika, gjerne melk og nøtter. Middag: Helst noe som er laget fra bunnen av. Normal mat med grønnsaker. Kveldsmat: ikke noe kveldsmat, evt. knekkebrød om jeg er sulten. Trener ikke regelmessig. Anonymkode: b9a8a...2dd 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå