AnonymBruker Skrevet 19. mai 2024 #1 Skrevet 19. mai 2024 Håper tråden kan hjelpe fler enn meg. Jeg er 30 år, singel, og sliter med å få med venner på ting. De har ofte familie, kjæreste eller er opptatt. Ikke har jeg veldig mange heller. Har ikke bil, som gjør det enda litt vanskeligere å finne på ting. Langhelgen har vært ganske kjedelig for meg. Jeg hadde ingen å feire 17 mai med, og har ikke gjort noe særlig de andre dagene. Har tatt kaffe med en venninne i går, men nå er jeg tom. Trenger tips til hva jeg gjøre alene som gir en god følelse, så er jeg også forberedt til sommerferien! Det eneste jeg kan komme på er gå tur i skogen, trene, stelle med uteplanter... Anonymkode: a4904...ae2 1 6
TomSawyer Skrevet 19. mai 2024 #2 Skrevet 19. mai 2024 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Trenger tips til hva jeg gjøre alene som gir en god følelse, så er jeg også forberedt til sommerferien! Jeg hadde datet var jeg deg, morsomt og spennende. 7 1
homber Skrevet 19. mai 2024 #3 Skrevet 19. mai 2024 Prøve å finne en hobby. Gaming er billig og gøy, får fort nye venner. Sykling, motorsykkel, fisking, togtur til en tilfeldig by. 1
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2024 #4 Skrevet 19. mai 2024 Kanskje bli med på sosiale arrangementer? Og finne flere venner. Noe du har lyst til å lære deg? Et språk? Er det en måte du kan begynne å jobbe mot bil? Anonymkode: c8166...71a 1
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2024 #5 Skrevet 19. mai 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hei, jeg er også alene og kjenner tidvis på ensomhet. Har familie jeg kan tilbringe tid sammen med, men på grunn av dysfunksjonelt forhold mellom mor og far så er det begrenset hvor mye tid jeg orker sammen med de. En uke i løpet av sommeren er mer enn nok. Jeg vil anbefale turgåing. Nå vet jeg ikke noe om din fysiske form eller din kapasitet, men begynn å gå på fjellet eller lengre turer. Siden du skriver "gå tur i skogen" kan det antas at du ikke bor i nærheten av mye natur og fjell, men om du gjør det, så anbefaler jeg deg å oppholde deg der! Bor du i møre og romsdal må du gjerne kommentere med brukeren din, så kan vi gå tur sammen. Jeg har gått lite turer de siste året på grunn av sykdom men prøver nå å komme meg i form igjen. Målet er turer hver eneste dag. Ellers har man jo det å lese bøker, se serier, men man vil vel kanskje gjøre noe ute. Om du har grei økonomi kunne du overnattet på et hotell i en by ikke så langt unna et par dager. Bare det å dra et nytt sted kan gjøre mye godt. Se deg rundt, gå i butikker, spis ute alene (det er ikke så ille som det høres ut). Gå på kino. Kanskje du kommer i kontakt med noen. Eventuelt reis et sted, det er litt lettere å komme i kontakt med andre i utlandet som turist enn det er i Norge. Vi nordmenn er litt kalde, jeg vet jeg er det selv og det er egentlig ganske dumt! Søk litt rundt etter hobbyer. Kanskje du kan begynne med strikking? Brodering? Et eller annet du kan bruke hendene til? Kanskje spille spill, på datmaskin eller konsoll. Håper du finner noe som får hverdagene til å gå, og som også får deg til å føle deg bra. Jeg vet lite om hage og planting, men kanskje du kunne plantet noe nytt eller gjort noe nytt i hagen? Anonymkode: 6aef9...d33 Bor i Oslo-området, men setter pris på tilbudet ❤️ Lese bok var godt forslag, det kan man gjøre ute! Føler mest på det fordi man vil finne på ting ute om sommeren. TomSawyer skrev (1 minutt siden): Jeg hadde datet var jeg deg, morsomt og spennende. Ganske ensom fordi det nettopp skar seg med han jeg datet. Føler meg kke helt klar for å prøve igjen, har ganske kjærlighetssorg! Men etter hvert kanskje Anonymkode: a4904...ae2 1 1
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2024 #6 Skrevet 19. mai 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kanskje bli med på sosiale arrangementer? Og finne flere venner. Noe du har lyst til å lære deg? Et språk? Er det en måte du kan begynne å jobbe mot bil? Anonymkode: c8166...71a Godt tips ikke egentlig. Har sparepengene til en billig bil, men har ikke lønnen til utgiftene til en slik renten er per nå. Har litt knapt med penger, selv om jeg har en god jobb. Alene om boliglån er ganske tøft om dagen. Anonymkode: a4904...ae2 2
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2024 #7 Skrevet 19. mai 2024 Meld deg inn i DNT og dra på turer med dem Anonymkode: 64d90...7ea 1
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2024 #8 Skrevet 19. mai 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Bor i Oslo-området, men setter pris på tilbudet ❤️ Lese bok var godt forslag, det kan man gjøre ute! Føler mest på det fordi man vil finne på ting ute om sommeren. Ganske ensom fordi det nettopp skar seg med han jeg datet. Føler meg kke helt klar for å prøve igjen, har ganske kjærlighetssorg! Men etter hvert kanskje Anonymkode: a4904...ae2 Du bor i Oslo! Da bugner det av ting du kan finne på. Du burde sett byen min, håpet for et innholdsrikt liv er magert her 😅 Trist med kjærlighetssorg 🫂 Anonymkode: c8166...71a
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2024 #9 Skrevet 19. mai 2024 Kajakkkurs hos dnt, padle i Oslo-fjorden. DNT har også andre ting du kan joine i Oslo. Ellers båtturer med fergene fra Aker brygge. Bade. Gå på kino midt på dagen hvis du er lei solen. Museer. Sykle. Rulleskøyter/rulleski. Anonymkode: 0eac5...315 1
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2024 #10 Skrevet 19. mai 2024 I samme situasjon. Blir skogtur eller strand på dagtid og vin/te og gode serier på kveldstid. Jeg vet at det vil bli vanskelig hele sommerferien alene selv om jeg skal på hytta med familien, så jeg har nå bestilt meg en tur til utlandet alene. Da bruker jeg litt tid på å planlegge hva jeg skal, og slipper å sitte alene hver dag i juli, alene i utlandet gjør liksom ikke noe. Kunne det vært noe for deg? Anonymkode: 34337...6b2
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2024 #11 Skrevet 19. mai 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Du bor i Oslo! Da bugner det av ting du kan finne på. Du burde sett byen min, håpet for et innholdsrikt liv er magert her 😅 Trist med kjærlighetssorg 🫂 Anonymkode: c8166...71a Bor 45 min utenfor cirka. men kan reise inn dit AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Kajakkkurs hos dnt, padle i Oslo-fjorden. DNT har også andre ting du kan joine i Oslo. Ellers båtturer med fergene fra Aker brygge. Bade. Gå på kino midt på dagen hvis du er lei solen. Museer. Sykle. Rulleskøyter/rulleski. Anonymkode: 0eac5...315 Hvor går fergene? AnonymBruker skrev (3 minutter siden): I samme situasjon. Blir skogtur eller strand på dagtid og vin/te og gode serier på kveldstid. Jeg vet at det vil bli vanskelig hele sommerferien alene selv om jeg skal på hytta med familien, så jeg har nå bestilt meg en tur til utlandet alene. Da bruker jeg litt tid på å planlegge hva jeg skal, og slipper å sitte alene hver dag i juli, alene i utlandet gjør liksom ikke noe. Kunne det vært noe for deg? Anonymkode: 34337...6b2 Ja, hvis jeg har litt penger til overs i sommer Anonymkode: a4904...ae2
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2024 #12 Skrevet 19. mai 2024 Jeg ser ikke på det som noe problem. I sommer skal jeg sykle, løpe og gå turer. Bade, svømme, lese masse bøker og høre podcast. Telttur kanskje. Anonymkode: 51ecd...3b6
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2024 #13 Skrevet 19. mai 2024 Start med styrketrening 3 dager i uken, det gir deg mye mentalt Øker også sexlysten, så kan du få deg en elsker Møt han kun for sextreff, ikke noe mer mas utover det. Så kan du ha fine gåturer, du er ENORME muligheter! Se mulighetene, ikke grav deg ned i offerrolle og stakkars-meg tankegang. Lær deg å trives i eget selskap, det viktigste jeg gjorde var å reise ut i verden på egenhånd. Tenk så mange som sitter hjemme alene, som kunne reist UT!! Anonymkode: 92bd5...03e 1
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2024 #14 Skrevet 19. mai 2024 8 minutter siden, AnonymBruker said: Bor 45 min utenfor cirka. men kan reise inn dit Hvor går fergene? Ja, hvis jeg har litt penger til overs i sommer Anonymkode: a4904...ae2 Sjekk ruter, B1,B2 går til de nærmeste øyene, Hovedøya, langøyene osv. så har du Nesodden-fergene b10,b11 og ferge ned til drøbak/son b20, 21,22. Anonymkode: 0eac5...315 1
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2024 #15 Skrevet 19. mai 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): så kan du få deg en elsker Møt han kun for sextreff, ikke noe mer mas utover det. Så lett er det for kvinner, det er bare å få seg en elsker og ha sex når det passer. Anonymkode: 12bb1...3d3 1
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2024 #16 Skrevet 19. mai 2024 Reis bort! Jeg begynte å reise på ferie alene som 25 åring, beste valget jeg har gjort for meg selv. Opplever verden, velger all inclusive om jeg kan også kan jeg ligge på hotellrommet om jeg vil. Anonymkode: f8ac0...d58 1
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2024 #17 Skrevet 19. mai 2024 Trene og/eller dra på gruppetimer, da får du vært sosial med andre og komme i kontakt med folk på gruppetimen. Dra en tur på stranda og ha med mat og snacks, da går det raskt noen timer. Anonymkode: 147f8...838 1
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2024 #18 Skrevet 19. mai 2024 TomSawyer skrev (1 time siden): Jeg hadde datet var jeg deg, morsomt og spennende. Og får selvfølelsen og selvtiliten knust av menn som bare vil bruke deg til tøm og røm ser ikke hva som er så mosomt med å date egentlig. Eller ghoster deg og ikke møter opp på avtalt møte. Lista er endeløs. Nei skal en få en god sommerfølelse må en gjøre noe som gleder en selv ikke som gjør livet mer komplisert. Hadde jeg vært deg ts og hadde nok penger hadde jeg tatt en hopp på tur til syden 1 uke eller 2 bare for å få se noe annet. Få maten servert. Bade og sole seg og bare nyte freden og slappe av. Gå ut og ta en drink på kvelden og bare gjøre hva som helst som faller en inn. Ta en tur med kielferga er ikke så dyrt. Eller fly til Riga eller landene der er det billig. Joine Røde kors og meld deg som frivillig i Ferie for alle så får du samtidig gratis ferietur. Anonymkode: 6b89d...cdc 6 1
TomSawyer Skrevet 19. mai 2024 #19 Skrevet 19. mai 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Og får selvfølelsen og selvtiliten knust av menn som bare vil bruke deg til tøm og røm Hvorfor egentlig får du selvtilliten knust over at menn finner deg deilig og vil pule deg? Det er menn som ikke vil pule du skal være redd. Opplever du det bør du løpe etter min mening.. 1
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2024 #20 Skrevet 19. mai 2024 Bli natteravn? Sosialt og meningsfullt, kanskje du får noen nye venner også 😊 Anonymkode: 80500...ff7 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå