AnonymBruker Skrevet 19. mai 2024 #1 Skrevet 19. mai 2024 På ordinær UL såg de at morkaken min såg ut til å være mer avlang enn rund, og området hvor navlesnoren var fester, var på et smalere punkt på morkaken. Jeg skal på kontroll igjen om 1 mnd for å sjekke navlesnorfestet igjen. De sa det var ikke noe å bekymre seg for - enda.. Googlet litt, men skjønte fort at det ikke var en god ide, så lurer på om noen har erfaring med marginalt navlesnor feste? Anonymkode: f4ddc...f92
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2024 #2 Skrevet 19. mai 2024 Ja, hadde med førstefødte. Det ble betegnet som høyrisiko, men fikk likevel lov til å føde på mitt lokale sykehus (her tar de i utgangspunktet lavrisikofødsler og er svært kjappe med å sende feks de med høy bmi til sykehuset 1 time unna). Jeg hadde vel en 4-5 flere utlralyder enn venninna mi som gikk gravid samtidig, for å sikre vekst og trivsel på baby. Hadde et ukomplisert svangerskap og fødsel, ut kom en sunn og frisk jente på 3,6kg -så hun hadde absolutt fått tilstrekkelig næring i magen min, og alle mine barn har vært rundt samme størrelse (3,4kg-3,7kg) til sammenligning. Ene jordmora ble stoppet av legen når hun dro i navlesnoren for å hjelpe meg med å få ut morkaken etter fødsel, her var det visst stor fare for at den kunne revne/snappe av om man dro. Men morkaken kom fint ut av seg selv etter en 15minutters tid😊 Hadde minimalt med blødning under/etter fødsel, og hatt normalt feste med de andre barna mine. Spurte jordmor om jeg hadde en forhøyet sjanse for å få det igjen når jeg gikk gravid med andremann, men det kunne hun avkrefte. Sender deg en klem, vet av erfaring at Google kan være brutal på slike ting❤️ be om samtale med fødselslege, så blir du forhåpentligvis trygget på at dette kommer til å gå bra. Anonymkode: 2b1a1...29b 1
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2024 #3 Skrevet 19. mai 2024 Ja men visste det ikke før fødsel. Banet var velskapt en mnd for tidlig Anonymkode: fbd7d...6d7
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2024 #4 Skrevet 19. mai 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ja, hadde med førstefødte. Det ble betegnet som høyrisiko, men fikk likevel lov til å føde på mitt lokale sykehus (her tar de i utgangspunktet lavrisikofødsler og er svært kjappe med å sende feks de med høy bmi til sykehuset 1 time unna). Jeg hadde vel en 4-5 flere utlralyder enn venninna mi som gikk gravid samtidig, for å sikre vekst og trivsel på baby. Hadde et ukomplisert svangerskap og fødsel, ut kom en sunn og frisk jente på 3,6kg -så hun hadde absolutt fått tilstrekkelig næring i magen min, og alle mine barn har vært rundt samme størrelse (3,4kg-3,7kg) til sammenligning. Ene jordmora ble stoppet av legen når hun dro i navlesnoren for å hjelpe meg med å få ut morkaken etter fødsel, her var det visst stor fare for at den kunne revne/snappe av om man dro. Men morkaken kom fint ut av seg selv etter en 15minutters tid😊 Hadde minimalt med blødning under/etter fødsel, og hatt normalt feste med de andre barna mine. Spurte jordmor om jeg hadde en forhøyet sjanse for å få det igjen når jeg gikk gravid med andremann, men det kunne hun avkrefte. Sender deg en klem, vet av erfaring at Google kan være brutal på slike ting❤️ be om samtale med fødselslege, så blir du forhåpentligvis trygget på at dette kommer til å gå bra. Anonymkode: 2b1a1...29b Tusen takk for godt svar. Jeg har fått time på sykehuset for samtale i forhold til fødselsplanlegging, merkelig nok uka før de skal sjekke navlesnorfestet på nytt. Men da får jeg bare vente og se ❤️ Dette er mitt 3 barn, hadde det ikke med de 2 første. Godt med alt man vet om og kan ta hensyn til, men samtidig kunne det vært godt om man levd i uvitenhet om enkelte ting av og til 😉❤️ Anonymkode: f4ddc...f92
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå