Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Fikk utslett på 6 cm som etter hvert gikk bort. Nå er det bare litt lilla og kanskje 4-5 cm. Det er 2 uker siden jeg ble bitt. Har de siste dagene hatt muskelsmerter. Kan det være flåttsykdom? Skal ikke merket vare lenge? Får man symptomet så fort? Er det vanelig at det ser ut som ett lite blåmerke? 

Anonymkode: ba111...cd0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Utslettet kommer 2-30 dager etter bitt, og er vanligvis veldig tydelig ringformet. Ofte med en midtre rød ring etterfulgt av en rosa ring før en ny rød ring. Google Erytema migrans så ser du hvor tydelig ringer det vanligvis er.

Er du bekymret for borreliose så kontakter du lege.

Anonymkode: b862a...c38

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Utslettet kommer 2-30 dager etter bitt, og er vanligvis veldig tydelig ringformet. Ofte med en midtre rød ring etterfulgt av en rosa ring før en ny rød ring. Google Erytema migrans så ser du hvor tydelig ringer det vanligvis er.

Er du bekymret for borreliose så kontakter du lege.

Det har jeg gjort. Står også at bare halvparten får utslett og ikke alle får ring 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det har jeg gjort. Står også at bare halvparten får utslett og ikke alle får ring 

Men hvis du tror ikke bare er en av de svært få som blir syke, men av de svært få derav igjen som ikke får det klassiske utslettet, så går du til legen.

AnonymBruker
Skrevet

Kontakt lege kjapt som bare det og få deg en antibiotikakur.

Jeg gikk på 4 gram antibiotika daglig et par uker, og fikk vite at utslettet kan vises på huden i månedsvis etterpå.

De skumle er jo at flåttbitt ikke trenger å bli rødt eller bli et ringformet utslett, så man kan bli borreliasmittet uten at man ser noen tegn på infeksjon.

Ring sykehuset på sørlandet for info.

De har et nasjonalt kompetansesenter for flåttbårne sykdommer

Anonymkode: dd3af...26c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...