AnonymBruker Skrevet 19. mai 2024 #1 Skrevet 19. mai 2024 Hunden bjeffer hver eneste gang han hører en eller annen lyd fra området rundt utgangsdøra. Det går ikke én gang at jeg er på besøk at han ikke bjeffer. Han bjeffer til og med hvis vi går ut, og han ser det, og kommer inn igjen etter knapt ett minutt. Jeg har ikke spesielt peiling på hunder, men så jeg kan i grunnen ikke uttale meg, men det er djevelsk plagsomt å være der. Det trenger ikke engang å være noen der. Det holder bare at det knirker i huset. Så, hvorfor bjeffer denne hunden? Hvordan få den til å slutte? Anonymkode: 55347...07e
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2024 #2 Skrevet 19. mai 2024 Har naboer som sliter med det samme. Såkalte koronahunder. Jeg synes det er helt fantastisk at man ikke leser seg opp på hundehold, går på kurs osv. Det har aldri vært då mye info om hundehold som i dag. Da jeg fikk min første kjøpte jeg flere hundebøker. Hunden din høres nervøs ut. Det å bli trygg på lyder oa. kreves også trening. Viktig at ingen i fam. reagerer på lyder for da vil hunden også gjøre det. Og man skal ikke kjefte. Vet for lite om din hund. Men det er viktig med mye mosjon og ikke minst mye mental trening. Det vil gjøre den god og sliten samt at båndet mellom hund og eier styrkes. Anonymkode: e59a5...c58
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2024 #3 Skrevet 19. mai 2024 Det er ikke min hund, men jeg er der ofte. Hunden får nok ikke tilstrekkelige med mosjon. Tviler på det er noe spesielt med mental trening der. Én i familien kjefter på hunden, og kan tidvis være litt hardhendt. Ikke voldelig. Anonymkode: 55347...07e
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2024 #4 Skrevet 19. mai 2024 Hardhendt..Da har de åpenbart null peil på hunder. Trist å høre. De oppnår kun at hunden blir mer nervøs (=bjeffer mer). Anonymkode: e59a5...c58 1
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2024 #5 Skrevet 19. mai 2024 Hvis de ikke engang gidder å mosjonere bikkja nok kan du nok glemme at de tar jobben med å trene bort dette. Mitt tips: lær deg å leve med det eller slutt å vær der. Anonymkode: 85bad...263
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2024 #6 Skrevet 19. mai 2024 Er det en vakthund og varsler? I så fall er dette noe medfødt. Har en selv og det blir mye varsling. Anonymkode: 29e60...535 1
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2024 #7 Skrevet 19. mai 2024 Det samme gjør min hund. Og han er ellers lydig, får nok mosjon og mental stimuli. Vi har trent på dette i evigheter, men han gir seg ikke. Ingen coronahund, eldre enn som så. Men rasens oppgave var tidligere å være varselhunder i Tibet, samtidig som de også varmet munkenes føtter. Min hund bærer preg av spesielt disse 2 tingene. Anonymkode: e69e1...e3e 1
Tabris Skrevet 19. mai 2024 #8 Skrevet 19. mai 2024 Jeg har også en rase som har lav terskel for å bjeffe. Jeg har fått bort mye av det ved å gi godbit i det jeg hører en lyd han kan reagere på (evt hvis han allerede har begynt å bjeffe). Er man konsekvent med det så vil hunden etterhvert assosisere lyden med godbit fra eier i stedet for noe skummelt/spennende å bjeffe på og dermed har den ikke lenger behov for å bjeffe. Kjefting hjelper som regel bare der og da. Dvs at det kan få hunden til å stoppe og bjeffe i øyeblikket, men i neste tilsvarende situasjon så vil hunden bjeffe igjen. Det er fordi kjefting bare stopper hunden, det tar ikke tak i årsaken bak at hunden bjeffer. Det er den som må endres for å få varig endring. 1
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2024 #9 Skrevet 19. mai 2024 Hunder bare er slik. Sykelig oppmerksomhetssyke. Anonymkode: 9f60b...e30
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå