lille meg... Skrevet 11. februar 2006 #1 Skrevet 11. februar 2006 har en hund, en rottweiler. hver gang den er ute i sneen begynner den å stå på tre bein.et av de to bakbeina er alltid løftet opp- virker som han fryser på beina. dette skjer etter ca 5minutter ute i sneen.noen tips om hva jeg kan gjøre? han nekter å bruke sokker !!!!!!!
Gjest Gjest Skrevet 11. februar 2006 #2 Skrevet 11. februar 2006 Klipp pelsen han har mellom tærne, det er der snøen fester seg. Ellers er det jo bare å børste av han når han begynner å halte.
Gjest Gjesta Skrevet 11. februar 2006 #3 Skrevet 11. februar 2006 Hold den i aktivitet; ikke la den stå lenge stille om gangen. En rottweiler har kort pels, og fryser derfor fort hvis den må stå i ro.
Teddy Skrevet 11. februar 2006 #4 Skrevet 11. februar 2006 (endret) Min får også kuldekrampe i bakbeina når vi har vært ute i fem minutter. Det virker som om dekken hjelper (selv om det ikke dekker bena, merkelig). Verdt et forsøk? Ellers gjelder det såklart at hunden er i aktivitet, men det er ikke alltid nok. Rottisen har ikke akkurat verdens beste vinterpels heller. Endret 11. februar 2006 av Teddy
Hu i Svingen Skrevet 13. februar 2006 #5 Skrevet 13. februar 2006 Helt normalt at de fryser på beina når det er så kaldt som nå. Rottiser har forøvrig tykk underull, og greier seg faktisk riktig så bra i kulda, så lenge de får være i bevegelse.
Gjest Gjest Skrevet 14. februar 2006 #6 Skrevet 14. februar 2006 Rottweilere fungerer mye bedre ute i kulda, enn det f.eks en dobermann ville ha gjort, fordi rottweiler har tykk underull, mens dobermannen har ingen underull i det hele tatt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå