Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har vært sammen i mange år, gift og har 2 større barn. Han bruker all sin tid, utenom jobb, på oss. Har ingen nære venner, det er meg han prater med om alt. Vi har et godt ekteskap. 

Jeg har derimot en god del venner jeg liker å tilbringe noe tid med. Han har blitt kjent med dem og deres menn, vi møtes alle innimellom. Feks på 17. Mai. Det jeg legger merke til, er at han nærmest glemmer at jeg er der. Tror ikke det er med overlegg eller noe, men der andre feks går parvis, så henger han seg heller på dem enn å gå med meg. Han fokuserer totalt på andre, prater knapt med meg.

Jeg tenker det kanskje har med at han er lite sosial sånn ellers, men merker at det stikker litt når han blir sånn. Forventer ikke at han sitter og holder meg i hånda i sosiale lag, ønsker det ikke heller, men er så rart at han blir så fokusert på andre at han ikke evner begge deler. 

Har lyst å snakke med han om dette, for det plager meg litt. Ville dere gjort det? 

Anonymkode: d05da...507

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hæ? Hvorfor er dette et problem egentlig? 

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Høres jo ut som han kanskje har slitt sosialt før, med tanke på at han ikke har noen venner.. Og når dere er sammen med dine, så tar han litt av. Det er sikkert fint å "endelig" ha noen andre å snakke med. Du er jo den trygge havnen.. 

Anonymkode: f8b2b...873

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Høres jo ut som han kanskje har slitt sosialt før, med tanke på at han ikke har noen venner.. Og når dere er sammen med dine, så tar han litt av. Det er sikkert fint å "endelig" ha noen andre å snakke med. Du er jo den trygge havnen.. 

Anonymkode: f8b2b...873

Han får sitt sosiale behov dekket på jobb, virker det som, men kan sikkert savne nære venner. 

Et eksempel; når vi kommer til et utested så går gutta inn for å bestille drikke. De andre spør damene hva de vil ha, og går så for å bestille. Min bare går, og kommer ut med det samme til meg som til seg selv. Jeg er ikke særlig glad i øl, noe han vet, men det er det jeg får. 

TS

Skrevet
Myml1 skrev (17 minutter siden):

Seriøst? 

AnonymBruker
Skrevet
Myml1 skrev (2 timer siden):

Kødder du nå? 

Kjempe koselig at mannen behandler deg som luft i sosiale sammenkomster… 

Skjønner deg godt ts.❤️ Nevn dette for mannen din

Anonymkode: aaa95...a87

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Enten henger han bare med dere, men når du endelig er med noen vennepar så henger han ikke på dere. Værste er dem som kommer som par der man må være klistret sammen. Så svarer han ikke deg om di snakker til han? Er det sånn at når du sier noe så går han vekk. Om så kan jeg muligens skjønne deg. Men mulig han endelig tørr og snakke med noen andre når han endelig kommer seg ut. Min mann er ikke noe særlig sosial, men vi henger ikke på hverandre om vi endelig er på noe sammen heller. Da prater han med noen mannfolk og jeg snakker med resten, men han svarer jo om jeg spør om noe

Anonymkode: 9619a...575

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Han får sitt sosiale behov dekket på jobb, virker det som, men kan sikkert savne nære venner. 

Et eksempel; når vi kommer til et utested så går gutta inn for å bestille drikke. De andre spør damene hva de vil ha, og går så for å bestille. Min bare går, og kommer ut med det samme til meg som til seg selv. Jeg er ikke særlig glad i øl, noe han vet, men det er det jeg får. 

TS

Du ønsker og bli vartet opp, da må du si det. Hei jeg vil at du kjøper noe til meg også som dem andre mennene gjør til sine kjærester. Ikke alle men er flinke på det der, men husk det er hverdager det er mest av. Dem mennen jeg har sett som gjør sånt er mest for og imponere andre, men hjemme er dem ikke like gode på det. Min mann kommer titt og ofte hjem til meg med noe i hverdagen, men i en sånn sosial setning kan han fort glemme sånt. Har dere det bra ellers i hverdagen bortsett fra at han tydeligvis ikke er så romantisk utenfor huset, det som teller i lengden. Søsteren min hadde verdens mest romantiske fyr når alle andre så, men han var ingen god kjæreste utenom. 

Anonymkode: 9619a...575

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hmm.. Før du snakker med han om det, så kan det være en fordel å vite hva du egentlig ønsker fra han? For sånn som det virker nå, så fremstår det jo mer som at du ønsker at han IKKE bruker så mye tid på å være sosial med andre, i sosiale sammenhenger, og det er jo ikke et godt eller positivt utgangspunkt. Vi feiret 17. mai med min samboers venner, jeg får ikke en haug med oppmerksomhet den dagen, men for meg går det veldig fint, dessuten vet jeg at han blir ekstremt glad av å se at jeg kommer godt overens med hans venner, han elsker å se at jeg blir engasjert i samtaler med alle hans kompiser og deres kjærester.

Gjennom hele dagen så fikk vi vel kanskje 10 minutter med fokus på bare hverandre, utenom det så var vi enten sosiale "sammen" eller på hver vår kant. Skulle han tatt opp lignende problemstilling med meg, så ville jeg nok blitt litt lei meg hvis han luftet det som et problem at jeg er sosial med hans venner. Om han derimot feks sa "Jeg savner litt små-pauser gjennom dagen hvor vi sjekker inn med hverandre for å sjekke status, har du det fint? Hva kunne du tenkt deg nå?" så hadde jeg sett det som noe positivt. 

Anonymkode: a58f4...0a0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje han tenker at det er du som er eksperten på sosialisering, så du trenger ikke noe hjelp når dere er ute i lag?

Anonymkode: 54a8a...243

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

TS

Da er vel problemet strengt talt at dere ikke kommuniserer? Hvorfor vet han ikke hva du vil ha i stedet?

Anonymkode: 659fc...2c2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Vi har vært sammen i mange år, gift og har 2 større barn. Han bruker all sin tid, utenom jobb, på oss. Har ingen nære venner, det er meg han prater med om alt. Vi har et godt ekteskap. 

Jeg har derimot en god del venner jeg liker å tilbringe noe tid med. Han har blitt kjent med dem og deres menn, vi møtes alle innimellom. Feks på 17. Mai. Det jeg legger merke til, er at han nærmest glemmer at jeg er der. Tror ikke det er med overlegg eller noe, men der andre feks går parvis, så henger han seg heller på dem enn å gå med meg. Han fokuserer totalt på andre, prater knapt med meg.

Jeg tenker det kanskje har med at han er lite sosial sånn ellers, men merker at det stikker litt når han blir sånn. Forventer ikke at han sitter og holder meg i hånda i sosiale lag, ønsker det ikke heller, men er så rart at han blir så fokusert på andre at han ikke evner begge deler. 

Har lyst å snakke med han om dette, for det plager meg litt. Ville dere gjort det? 

Forteller du ikke mannen din at du vil bli spurt hva du vil ha å drikke om han kommer med øl til deg som du ikke liker?

Anonymkode: 926f6...4f6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Slik er jeg og mannen også. Vi er jo ofte sammen som par, så når vi er med andre - så er vi med andre. Orker ikke være limt sammen ved slike anledninger. 

Begge er midt på treet sosiale. 

Anonymkode: 30408...8d1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hvorfor plager dette deg? 

Anonymkode: 2f656...abc

AnonymBruker
Skrevet

Han ødelegger fasaden din foran vennene dine. Jeg kan forstå at dette plager deg.

Anonymkode: fcedc...e14

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
8 hours ago, AnonymBruker said:

TS

Mulig dette er et dumt spørsmål, men hvorfor sier du ikke hva du vil ha?

Anonymkode: 041ff...064

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...