Gå til innhold

Gruppetrening: Vanlig å slåss om plassene?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Blåmonster
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Igjen, det er jo ikke dette jeg lurer på! Ikke alle bor sånn at de kan hoppe, danse, høre på høy musikk osv uten å forstyrre naboene voldsomt. 

Alternative treningsmetoder klarer jeg å tenke ut selv. 

Anonymkode: 6231f...294

Man får kjøpt trenings matte om demper lyd og headsett 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hvor trener du TS? De som driver senteret har jo regnet på hvor mange det er plass til… står dere alle bak da? Kan du ikke eventuelle gå foran selv?

Anonymkode: d56b7...56b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Vegglampe skrev (4 timer siden):

Jeg trente tidligere på fresh, der var det fritt frem til tross for kø lapp system. De dyttet inn vesentlig flere på gruppetimene enn oppsatt Max antall. Mener jeg telte 35 personer på en 25personer gruppetime. Kunne ikke strekke armene ut uten å kollidere. Ble møtt dårlig av gruppeinstruktøren og senteret. De så ikke problemet. Jeg avslutta abonnementet mitt.

Jeg trener på FSC, men det er akkurat sånn her også. Har også telt som du… 

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvor trener du TS? De som driver senteret har jo regnet på hvor mange det er plass til… står dere alle bak da? Kan du ikke eventuelle gå foran selv?

Anonymkode: d56b7...56b

FSC. Synes du virkelig at det er JEG som skal flytte meg om jeg er tidlig ute og tar en plass og noen andre kommer og stiller seg oppi meg? 

De som kommer seint vil stå bak. Men der er det fullt! 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blåmonster
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg trener på FSC, men det er akkurat sånn her også. Har også telt som du… 

FSC. Synes du virkelig at det er JEG som skal flytte meg om jeg er tidlig ute og tar en plass og noen andre kommer og stiller seg oppi meg? 

De som kommer seint vil stå bak. Men der er det fullt! 

Ja selv om det er spesielt det de gjør det så ja. På samme måte jeg stopper opp bilen i dag selv om han andre har vikeplikt.. selv om andre gjør det man mener er feil så kan man jo stille med løsningen selv. Svelg stolthet å løs problemet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja, dette er vanlig på de senterne jeg trener. 

- Ofte flere til stede på timene enn antall plasser i bookingsystemet
- Mange som presser seg forbi alle andre, når vi står i kø inn til en time
- Mange begynner å gå inn på en ny time, før de fra timen før har kommet seg ut 
- Jeg møter alltid opp i god tid, for å få den plassen jeg ønsker. Ofte kommer noen 5-10 minutter etter at timen har begynt ,og forlanger at vi andre skal flytte oss for dem, til tross for at det er ledige plasser bakerst
- Folk som bruker gulvplassen på å legge veske, jakke, lommebok, telefon, solbriller osv, selv om det ikke er tillatt

Anonymkode: 26f8d...70a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bor du i oslo eller Bergen: bytt til barrys. Der får du en fast plass med god nok plass rundt deg som du til og med kan velge når du booker plass på timen. Slipper hele problemet med overfylte saler! Dyrt, men verdt det! 

Anonymkode: 9af81...e90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Blåmonster

Vurdert egen trening? Gruppe trening er jo egentlig bare mosjon satt i system. Hva med seriøs styrketrening + podcast?😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 19.5.2024 den 7.01):

På mitt treningssenter opplever jeg ofte at det nærmest blir kamp om plassene på gruppetimer. Det kommer alltid noen og stiller seg tett oppi meg, selv om jeg var der først, og når vi skal bevege oss mye (bokse, danse, sparke osv) så synes jeg det er ekstremt ubehagelig å få noen andre flaksende så tett innpå.

Flere ganger har jeg blitt redd for å bli slått/sparket og må fokusere mer på det enn selve treningen. Er dette vanlig? Vurderer å droppe treningssenter pga dette. 

Jeg hadde samme problem. Kom alltid veldig tidlig for å stille meg bakerst i rommet, og jammen kom det ikke et par stykker fem minutter etter timen hadde startet og presset seg inn der jeg stod HVER. ENESTE. GANG.
Jeg slutta helt med gruppetimer.

Anonymkode: 27328...3e6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LanoAltforstor

.

Endret av LanoAltforstor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
LanoAltforstor skrev (1 minutt siden):

Kanskje droppe disse gruppedans og tulletimene og heller faktisk trene (alene) eller sammen med en venn?

Er en myte at det bare er tulletimer og dans som foregår i disse gruppetimene.

Anonymkode: 27328...3e6

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 hour ago, Blåmonster said:

Vurdert egen trening? Gruppe trening er jo egentlig bare mosjon satt i system. Hva med seriøs styrketrening + podcast?😀

Hvorfor fortsetter du å svare svada?

Anonymkode: 25427...965

• Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blåmonster
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Hvorfor fortsetter du å svare svada?

Anonymkode: 25427...965

Hva mener du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 19.5.2024 den 7.01):

På mitt treningssenter opplever jeg ofte at det nærmest blir kamp om plassene på gruppetimer. Det kommer alltid noen og stiller seg tett oppi meg, selv om jeg var der først, og når vi skal bevege oss mye (bokse, danse, sparke osv) så synes jeg det er ekstremt ubehagelig å få noen andre flaksende så tett innpå.

Flere ganger har jeg blitt redd for å bli slått/sparket og må fokusere mer på det enn selve treningen. Er dette vanlig? Vurderer å droppe treningssenter pga dette. 

haha, ja, det er vanlig. 

går bare på spinningtimer jeg. 

Anonymkode: a5229...153

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 19.5.2024 den 11.19):

Mange har "faste" plasser de står på, men kommer jeg før de så må de fint flytte seg. Får noen stygge blikk men de eier ikke plassen og vi betaler like mye for å være der. 

Anonymkode: 43008...0de

haha, sånne folk ass. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

haha, sånne folk ass. 

orker ikke den jungeloppførselen til folk! kunne like gjerne begynt å danse eller bevege meg som en apekatt for å matche de folka. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 19.5.2024 den 11.19):

Mange har "faste" plasser de står på, men kommer jeg før de så må de fint flytte seg. Får noen stygge blikk men de eier ikke plassen og vi betaler like mye for å være der. 

Anonymkode: 43008...0de

Haha ja! spesielt på zumba :D Mange sure fitter som ser stygt på deg om du våger å ta plassen deres. Jeg bare later som jeg ikke kan norsk og babler i vei på spansk. Det funker! 

Anonymkode: 36032...51d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
LanoAltforstor skrev (5 timer siden):

Kanskje droppe disse gruppedans og tulletimene og heller faktisk trene (alene) eller sammen med en venn?

Der jeg trener så går det mye annet enn bare tulletimer. Definisjonen tulletimer er forskjellig fra person til person. Om det å melde seg på gruppetime hjelper en person til å trene, komme seg ut døra, eller bare få en bedre dag. Ja helt supert. Ikke alle har som mål å stå på fitness scenen, noen foretrekker bevegelse. Vi har alle forskjellige utgangspunkter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Haha ja! spesielt på zumba :D Mange sure fitter som ser stygt på deg om du våger å ta plassen deres. Jeg bare later som jeg ikke kan norsk og babler i vei på spansk. Det funker! 

Sånne folk er rare da. usosiale vesener. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Sånne folk er rare da. usosiale vesener. 

Ja, du aner ikke hvor mye rart det er på sånne timer. Ene gangen stod jeg nesten helt foran, da kom det en dame og sa høyt: DET HER ER MIN PLASS, FLØTT DEG! Og da jeg svarte at det ikke er faste plasser så stilte hun seg rett foran meg og slapp en fis. Og nei, jeg troller ikke. Instruktøren fikk det med seg og sa det ikke var grei oppførsel. Dama som feis holdt på å flire seg ihjæl.. Folk ass! 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blåmonster
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja, du aner ikke hvor mye rart det er på sånne timer. Ene gangen stod jeg nesten helt foran, da kom det en dame og sa høyt: DET HER ER MIN PLASS, FLØTT DEG! Og da jeg svarte at det ikke er faste plasser så stilte hun seg rett foran meg og slapp en fis. Og nei, jeg troller ikke. Instruktøren fikk det med seg og sa det ikke var grei oppførsel. Dama som feis holdt på å flire seg ihjæl.. Folk ass! 

Ikke sant… sånt skjer jo… not!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...