Gå til innhold

Gruppetrening: Vanlig å slåss om plassene?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Mange har "faste" plasser de står på, men kommer jeg før de så må de fint flytte seg. Får noen stygge blikk men de eier ikke plassen og vi betaler like mye for å være der. 

Anonymkode: 43008...0de

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Blåmonster
Grüner skrev (45 minutter siden):

Trenger jo ikke ha angst for å synes det er slitsomt!

Gruppetime foregår i en …. gruppe 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blåmonster
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Mange har "faste" plasser de står på, men kommer jeg før de så må de fint flytte seg. Får noen stygge blikk men de eier ikke plassen og vi betaler like mye for å være der. 

Hvordan kan dem flytte seg om du er først? Da står de jo der .. allså om du må flytte på seg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Problemet er at hvis jeg kommer først så stiller de seg oppi meg. 

Grüner skrev (46 minutter siden):

Sånn var det på mitt treningssenter før også, men nå har de hatt online booking  i sikkert 10-15 år. De fleste treningssentre, også små desentraliserte sentre, har dette i dag, så det er rart dere ikke har det også. Du burde kontakte ledelsen og foreslå at de innfører det hos dere også.

Vi har online booking, men det løser ikke problemet med at folk stiller seg oppi andre fordi de synes akkurat den plassen er best, så når de kommer seint og den plassen egentlig er tatt, stiller de seg tett oppi den som står der. 

Anonymkode: 6231f...294

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Blåmonster skrev (7 minutter siden):

So? Man behøver jo ikke plage andre fordet. Man kan ta hensyn og la det være litt plass til sidemannen. Er plassen du foretrekker opptatt, så gå et annet sted. 

Hvilke gruppetimer går du på?

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blåmonster
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

So? Man behøver jo ikke plage andre fordet. Man kan ta hensyn og la det være litt plass til sidemannen. Er plassen du foretrekker opptatt, så gå et annet sted. 

Hvilke gruppetimer går du på?

Er trangt hos oss, man tar ikke noe mer en man trenger, men er fort kun 1 meter til sidemann. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

"Unnskyld, men jeg står her nå, så kan du stille deg foran hvor det er plass?"

Og hvis de likevel ikke flytter seg veiver du ekstra med armene så du slår litt til dem for å vise at det faktisk ikke er plass. Hvis du tilpasser deg at de står der får de det som de vil og gjør det samme neste gang også. 

Anonymkode: e35f9...b0b

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Blåmonster skrev (17 minutter siden):

Er trangt hos oss, man tar ikke noe mer en man trenger, men er fort kun 1 meter til sidemann. 

En meter 😆 Her snakker vi maks 20 cm. 

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

"Unnskyld, men jeg står her nå, så kan du stille deg foran hvor det er plass?"

Og hvis de likevel ikke flytter seg veiver du ekstra med armene så du slår litt til dem for å vise at det faktisk ikke er plass. Hvis du tilpasser deg at de står der får de det som de vil og gjør det samme neste gang også. 

Anonymkode: e35f9...b0b

Jeg sier fra når det er mulig. Men ofte kommer de altså etter timen har startet og  flakser fram og tilbake. Selv om jeg sier fra og de går litt unna så kommer de tilbake når de beveger seg. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blåmonster
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

En meter 😆 Her snakker vi maks 20 cm. 

Jeg sier fra når det er mulig. Men ofte kommer de altså etter timen har startet og  flakser fram og tilbake. Selv om jeg sier fra og de går litt unna så kommer de tilbake når de beveger seg. 

Høres så dramatisk ut kanskje du burte låse dør å bli hjemme

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Blåmonster skrev (28 minutter siden):

Høres så dramatisk ut kanskje du burte låse dør å bli hjemme

Kanskje du heller burde slutte å svare på innlegg når du bare tyr til personangrep uansett

• Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blåmonster skrev (8 timer siden):

Du har jo misforstått. Det er jo ikke gruppetimene som er problemet til ts, men køen for å få plass og at det er mye skarpe albuer og knuffing der!

Endret av Grüner
  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blåmonster
Grüner skrev (1 time siden):

Du har jo misforstått. Det er jo ikke gruppetimene som er problemet til ts, men køen for å få plass og at det er mye skarpe albuer og knuffing der!

Plass er plass ta den man får

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Men jeg lurer altså på om dette er vanlig?

Ja det er dessverre vanlig. Jeg kommer 30 min før timen begynner for å finne meg en plass. Likevel kommer det noen for sent som skal skvise seg inn i en full sal. Jeg tenker det er dems problem om noen sparker til dem ved et uhell. Ellers sier jeg at det ikke er plass, du kan gå dit. Er det noe som skjer ofte kan du ta det opp med senteret , og be dem slutte å overbooke. 

Anonymkode: 28f7c...cfd

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Da jeg var instruktør, på sats og fresh fitness, måtte de scanne seg inn med armbåndene sine. Hadde de ikke meldt seg på, fikk de ikke komme inn. Var det ledig plass, måtte de registrere seg i resepsjonen før de fikk komme inn. Hvis timen da hadde startet, kom de ikke inn.

Anonymkode: 2ff84...846

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg tenker det er dems problem om noen sparker til dem ved et uhel

Ja, men dessverre virker det som det går andre veien, også. Selv om jeg sto der i god tid, så kom det noen og trykka seg oppi meg, og tre ganger har jeg opplevd å få en neve i fjeset, og veldig mange ganger er det sånn nesten. Jeg må holde opp min egen hånd for å beskytte meg, dukke eller flytte meg unna. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Da jeg var instruktør, på sats og fresh fitness, måtte de scanne seg inn med armbåndene sine. Hadde de ikke meldt seg på, fikk de ikke komme inn. Var det ledig plass, måtte de registrere seg i resepsjonen før de fikk komme inn. Hvis timen da hadde startet, kom de ikke inn.

Anonymkode: 2ff84...846

Ja ok, men om de nå har booket og kommer inn litt seint og så vil de ikke stå foran/de vil stå sånn på en bestemt plass litt bak sånn at det blir veldig trangt der, hva da?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Blåmonster

Gruppetimer er ikke trening av veldig bra kvaliteten uansett, Finn instruktør gratis på YouTube å gjør det hjemme? Da har du plass. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Blåmonster skrev (3 minutter siden):

Gruppetimer er ikke trening av veldig bra kvaliteten uansett, Finn instruktør gratis på YouTube å gjør det hjemme? Da har du plass. 

Igjen, det er jo ikke dette jeg lurer på! Ikke alle bor sånn at de kan hoppe, danse, høre på høy musikk osv uten å forstyrre naboene voldsomt. 

Alternative treningsmetoder klarer jeg å tenke ut selv. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg ville tatt det opp med instruktør, samt skrevet til senterleder. Til senterleder presiserer du at du har tatt det opp med instruktør og at det er gjentagende. Si at du vurderer å bytte senter pga det. En ting er komfort, men hvis det er en svært fysisk time går det jo også på sikkerhet. 

På mitt senter er dette ikke vanlig. Der kommer du ikke inn etter at timen har startet, enkelt og greit. 

Anonymkode: 02720...7d1

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trente tidligere på fresh, der var det fritt frem til tross for kø lapp system. De dyttet inn vesentlig flere på gruppetimene enn oppsatt Max antall. Mener jeg telte 35 personer på en 25personer gruppetime. Kunne ikke strekke armene ut uten å kollidere. Ble møtt dårlig av gruppeinstruktøren og senteret. De så ikke problemet. Jeg avslutta abonnementet mitt.

nå trener jeg ett sted hvor det ikke er noe problem, her er det sånn at har du ikke ankommet 5 min før, så er det fritt frem for andre. Man må melde seg på dataen med inngangskortet sitt. Instruktørene er også veldig klare på dette systemet, nå skal det sies at det er ofte eierne som har flere av gruppetimene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...