Gå til innhold

Afganistan og Norge. Taliban hit for tredje gang??

GrønnNellik68

Anbefalte innlegg

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/EyW8JK/kom-med-taliban-delegasjon-hoppet-av-i-norge
I tillegg hopper en av for å søke asyl?? Ka faan er det Norge driver med? Jeg forstår ikke.

Det snakkes om i media at Taliban har tatt over etter USA trakk seg ut og at de gikk rett tilbake til slik det var før ergo kvinner ingen rettigheter. Men jeg får det ikke til å henge sammen fordi:

I går var det en reportasje om noen turister hadde blitt drept der inkl en nordmann skadet. Mitt første spørsmål: Når åpnet det for turisme der??

Og ut fra de bildene jeg så der i fra i går,  så jeg mange jenter med sekk på ryggen i vanlig klær og hijjab. Og livet der så da langt fra så elendig ut som jeg hadde sett for meg som media har skrevet at det er under Taliban. 

Så holder media skjult hvordan det egentlig er der? Er det så bra blitt at turister kan dra dit??

Eller tar jeg feil.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror noe av årsaken er at Norge ønsker å ha et OK forhold til Afghanistan.  
Sverige og Tyskland prøver også å smiske med Taliban. Årsaken er nok at flere land har oppdaget hvor krevende det er å integrere personer fra Afghanistan. I Tyskland og Sverige troner de øverst på voldtekts statistikken. Disse landene ønsker nok en mulighet til å returnere alle de unge afghanske menn som ønsker å bo her.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kat-e skrev (5 minutter siden):

Jeg tror noe av årsaken er at Norge ønsker å ha et OK forhold til Afghanistan.  
Sverige og Tyskland prøver også å smiske med Taliban. Årsaken er nok at flere land har oppdaget hvor krevende det er å integrere personer fra Afghanistan. I Tyskland og Sverige troner de øverst på voldtekts statistikken. Disse landene ønsker nok en mulighet til å returnere alle de unge afghanske menn som ønsker å bo her.

Mulig det. Jeg kjenner egentlig flere afganere som kjører taxi og de er super hyggelige da så det er vel forskjell på dem og. Jeg er i taxi miljøet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GrønnNellik68 skrev (13 minutter siden):

Mulig det. Jeg kjenner egentlig flere afganere som kjører taxi og de er super hyggelige da så det er vel forskjell på dem og. Jeg er i taxi miljøet. 

Stiller seg annerledes om du hadde vært en kvinnelig passasjer. Da hadde nok tonen vært en annen…

Det de (politikerne i Norge) gjør nå, er så naivt at finnes ikke ord.

Endret av Motelvibes
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Turister reiser der de vil, det har aldri vert forbudt å reise til Afghanistan, kun frarådet. Min kollega reiste dit mens det sto på som verst, hun ville vise barna hvor de kom fra men kom hjem ganske skuffet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motelvibes skrev (7 minutter siden):

Stiller seg annerledes om du hadde vært en kvinnelig passasjer. Da hadde nok tonen vært en annen…

Det de (politikerne i Norge) gjør nå, er så naivt at finnes ikke ord.

jeg er enig i at norge igjen er naive når det gjelder taliban. hvem betate reisen denne gangen ? Her er jeg helt enig med Sylvi Listhaug faktisk. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

GrønnNellik68 skrev (29 minutter siden):

Litt forkjell på taliban og dem du jobber o taxi med og tenker jeg, mulig noen av dem støtter taliban men er ikke helt sammenlignbart. 
Jeg synes den norske regjeringer er veldig naive, og tror ikke dem hadde brydd seg en døyt om Norge om det gikk utover dem selv. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...