AnonymBruker Skrevet 18. mai 2024 #1 Skrevet 18. mai 2024 Møtte på ei bekjent av meg tidligere i dag. Plutselig så slår barnet moren sin fordi barnet ikke fikk viljen sin, og denne moren skriker og hyler og skremmer barnet sitt så ekstremt mye og går i mot barnet sitt og skriker over hele parken vi var på. Jeg fikk helt vondt! Man slår selvfølgelig ikke, men dette fikk mange blikk til å snu seg på henne. Jeg fikk helt frysninger. Er dette grunn til å melde fra til barnevernet? Anonymkode: d421e...b7b 1
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2024 #2 Skrevet 18. mai 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Er dette grunn til å melde fra til barnevernet? Ja! Selvfølgelig! Ring da menneske, stakkars unge hva som skjer bak lukkede dører hvis dette er i full offentlighet og med kjentfolk tilstede😱 Anonymkode: 647a1...46a 12
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2024 #3 Skrevet 18. mai 2024 hvorfor sa du ikke noe der og da? som at " tror du ikke det var litt vel voldsomt for barnet ditt?" el lign. Anonymkode: 02de3...c08 12 3
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2024 #4 Skrevet 19. mai 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): hvorfor sa du ikke noe der og da? som at " tror du ikke det var litt vel voldsomt for barnet ditt?" el lign. Anonymkode: 02de3...c08 Og hvordan hjelper det barnet når det er alene hjemme med mor? Jeg tenker nok du skjønner det sjøl, som Christoffer sa. Anonymkode: 647a1...46a 11
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2024 #5 Skrevet 19. mai 2024 Hvor gammelt er barnet? Anonymkode: bb675...0ea 1
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2024 #6 Skrevet 19. mai 2024 Mamma kjeftet fordi barnet slo... Burde jeg kontakte barnevernet? 🥳😅 Anonymkode: d38fc...dcf 23 2
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2024 #7 Skrevet 19. mai 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Ja! Selvfølgelig! Ring da menneske, stakkars unge hva som skjer bak lukkede dører hvis dette er i full offentlighet og med kjentfolk tilstede😱 Anonymkode: 647a1...46a Om ungen tørr å slå moren sin, så er ikke dette barnet redd sin mor, eller konsekvensene. Anonymkode: d38fc...dcf 31 3 10
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2024 #8 Skrevet 19. mai 2024 5 hours ago, AnonymBruker said: Møtte på ei bekjent av meg tidligere i dag. Plutselig så slår barnet moren sin fordi barnet ikke fikk viljen sin, og denne moren skriker og hyler og skremmer barnet sitt så ekstremt mye og går i mot barnet sitt og skriker over hele parken vi var på. Jeg fikk helt vondt! Man slår selvfølgelig ikke, men dette fikk mange blikk til å snu seg på henne. Jeg fikk helt frysninger. Er dette grunn til å melde fra til barnevernet? Anonymkode: d421e...b7b Kanskje moren var lei av å bli slått, og dette var dråpen? Anonymkode: a8c9f...28e 31 1 4
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2024 #9 Skrevet 19. mai 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Om ungen tørr å slå moren sin, så er ikke dette barnet redd sin mor, eller konsekvensene. Anonymkode: d38fc...dcf Tro om igjen. Anonymkode: 647a1...46a 5 2
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2024 #10 Skrevet 19. mai 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Mamma kjeftet fordi barnet slo... Burde jeg kontakte barnevernet? 🥳😅 Anonymkode: d38fc...dcf Tror du misset poenget her gitt 🤦♀️ Jeg tenker denne moren gikk langt over streken, mulig ikke hun vet lengre hvordan hun skal sette grenser eller snakke med barnet. Når du truer så hardt og skriker offtenlig så mange ser det, vil jeg tenke hvordan oppfører man seg hjemme når ingen ser hun, slår hun barnet da . Jeg kjenner en bekjent som ble meldt av samme grunn. Jeg ville om du tørr si, at du er bekymret hvordan hun som er voksen oppfører seg og burde skaffe hjelp. Om hun ikke gjør det, finnes faktisk gratis kurs i kommunen for hvordan man skal oppdra og være mot barn. Vi bryr oss for lite. Har meldt en tidligere vennine, hun snakket ikke med meg etterpå men barnets ve og vel var viktigere en vennskapet til mor. Anonymkode: ee959...9e4 2 1
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2024 #11 Skrevet 19. mai 2024 Nei. Dette var nok dråpen i en ekstrem stressende dag. Hvis hun mishandler sitt barn ville hun nok ikke vist tegn til det ute blant folk. Anonymkode: 4be19...b8d 15 1 2
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2024 #12 Skrevet 19. mai 2024 Aldri før har vi vært mykere i oppdragelsen av barna våre, vært på mere cos kurs og vært mere kompis med barna våre. Og aldri før har barn i bhg og skole utøvd mer vold mot hverandre og mot de ansatte. Tenker alder er avgjørende her. Er ungen 2 år burde mor bruke en annen strategi mot barnet. Er barnet 6 år er det på høy tid mor setter ned foten og sørger for at barnet skjønner at å slå er totalt uakseptabelt. Man må slutte å forstå-seg-i-hjel når det kommer til slikt. Et litt større barn bør faktisk lære seg at å slå andre mennesker får konsekvenser. For hadde f.eks naboens barn på 6-7 år (og eldre) slått enten meg eller andre i mitt påsyn så hadde jeg IKKE beholdt innestemmen for å si det slik. Anonymkode: bb675...0ea 24 2 6
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2024 #13 Skrevet 20. mai 2024 AnonymBruker skrev (På 19.5.2024 den 8.23): Hvis hun mishandler sitt barn ville hun nok ikke vist tegn til det ute blant folk. Det er veldig farlig å komme med slike bastante utsagn. Noen viser det blant folk, andre ikke. Det finnes ingen felles regel som avslører alle som mishandler barn. Anonymkode: 647a1...46a 3 1
~white lady~ Skrevet 20. mai 2024 #14 Skrevet 20. mai 2024 AnonymBruker skrev (På 19.5.2024 den 0.25): Møtte på ei bekjent av meg tidligere i dag. Plutselig så slår barnet moren sin fordi barnet ikke fikk viljen sin, og denne moren skriker og hyler og skremmer barnet sitt så ekstremt mye og går i mot barnet sitt og skriker over hele parken vi var på. Jeg fikk helt vondt! Man slår selvfølgelig ikke, men dette fikk mange blikk til å snu seg på henne. Jeg fikk helt frysninger. Er dette grunn til å melde fra til barnevernet? Anonymkode: d421e...b7b Ja, du melder. 1
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2024 #15 Skrevet 20. mai 2024 Forstår deg egentlig veldig godt. Naboen var ute med barna på lørdag, barna lekte med vann så spruter de litt på far og far klikket helt, han skrek : SLUTT, SLUTT, SLUTT mange ganger. Hele mannen hadde stygg og sint kroppsspråk. Kona og ei venninne satt og så på. jeg satt inne i stua og fikk grøsser i hele kroppen. sa til mannen min hadde en utlending gjort det der hadde de meldt han inn til barnevernet. Anonymkode: 8af92...dad 2
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2024 #16 Skrevet 20. mai 2024 Anmelde til barnevernet en person du ikke kjenner fordi hun kjefter på en drittunge som slår moren sin?? Er dere helt blåst i huet?? Anonymkode: 3656b...46e 7 4
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2024 #17 Skrevet 20. mai 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Anmelde til barnevernet en person du ikke kjenner fordi hun kjefter på en drittunge som slår moren sin?? Er dere helt blåst i huet?? Anonymkode: 3656b...46e Kjefter er en ting! Hun skrev ungen sin i ansiktet så hele parken hørte det og skremte han med å true han med å ta flere steg mot han mens hun skrek. Det var truende oppførsel fra mor. -ts Anonymkode: d421e...b7b 4
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2024 #19 Skrevet 20. mai 2024 AnonymBruker skrev (På 19.5.2024 den 0.31): Ja! Selvfølgelig! Ring da menneske, stakkars unge hva som skjer bak lukkede dører hvis dette er i full offentlighet og med kjentfolk tilstede😱 Anonymkode: 647a1...46a Nå tar du av her. Jeg ser en mor som kanskje opplever dette ofte. Kanskje det har vært mye piks akkurat denne dagen. Begeret kan renne over for hver og en, men så må man ta en prat etterpå og si unnskyld. Man ringer ikke barnevernet av den grunn! Anonymkode: 93975...5b6 3
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2024 #20 Skrevet 20. mai 2024 AnonymBruker skrev (På 19.5.2024 den 6.04): Om ungen tørr å slå moren sin, så er ikke dette barnet redd sin mor, eller konsekvensene. Anonymkode: d38fc...dcf Dette er en ekstremt farlig konklusjon du kommer med her. Å slå kan være det barnet er oppdratt til å tro er normalt å gjøre… Anonymkode: 9e18a...6b4 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå