Anna B. Skrevet 10. februar 2006 #1 Skrevet 10. februar 2006 Ikke jeg altså, men det er dattern vår som sover dårlig... Hun er 2 år, og har vel aldri sovet en hel natt i strekk. (Ikke som jeg kan huske iallefall...) Noen ganger er det greit å bare gå inn til henne og legge over dyna, og så sovner hun igjen. Mens andre ganger står hun i senga og roper... Siden vi har naboer vegg i vegg, og hun har fått en liten bror som vi helst ikke vil skal våkne, har vi tatt henne opp i senga vår. Og det er vel det som er det dumme... Vi har prøvd at en av oss legger seg på madrass på rommet hennes når hun våkner, men synes ikke det fungerer så bra heller. Er det noen som har noen gode råd? Må vi regne med mye nattehyling...
Gjest Gjesta Skrevet 10. februar 2006 #2 Skrevet 10. februar 2006 Kan det hende at hun fryser rett og slett, at det er derfor hun våkner? Om det holder å legge over henne dynen, mener jeg. Eller kanskje dere bare må stille hardt mot hardt. Litt vanskelig å si, men virker hun redd, som om hun har drømt?
Anna B. Skrevet 11. februar 2006 Forfatter #3 Skrevet 11. februar 2006 Hun har på seg hel ullpysj om natta, så jeg tror ikke at hun er kald, selv om hun sparker av seg dyna. Det er jo mulig at hun drømmer, hun prater en del i søvne... Det er godt vi har bred seng - men det blir litt fult hvis broren hennes får det samme søvnmønsteret og -vanene...
Gjest Gjest Skrevet 11. februar 2006 #4 Skrevet 11. februar 2006 Har hatt samme problematikken. Nr. 2 kommer ikke nødvendigvis til å få samme vanene, både på grunn av at dere nå sikkert er mer bevisste, og fordi han gjerne har et helt annet temperament. Etter litt frustrasjon valgte vi rett og slett å tenke sånn at "OK, nå er det slik i en liten periode". Vi måtte også ha eldstemann i senga pga lillebror og naboer, og valgte å akseptere det en stund. Da han var blitt vel 3 og det gikk an å kommunisere bedre med ham, og gjerne inngå en fristende "deal" (klistremerker som leder til en liten oppmerksomhet, tur el.lign.) gikk faktisk omvendingen etter all forventning. Yngstemann har aldri kommet inn til oss om natten. Begge sover nå på eget rom, men eldstemann kan komme listende en sjelden gang ennå. Da dreier det seg som regel om mareritt eller at han holder på å bli syk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå