AnonymBruker Skrevet 18. mai 2024 #1 Skrevet 18. mai 2024 Baby ligner visst ikke på meg, ikke på far, og får høre hele tiden at det ikke er noe "kjent" med babyen min. Vi har stor slekt på begge sider, og synes det begynner å bli slitsomt at det hele tiden blir påpekt at babyen er så "fremmed" i trekkene. Det er vel det at slekta er såpass stor som gjør at jeg "hører det hele tiden", men babyens oldemor sier hver gang hun ser han at han er så fremmed osv. Baby nærmer seg ett år nå, og er snart ikke baby lenger. Så dette har ikke pågått en kort stund heller. Noen som har opplevd lignende? Eller opplevd at baby ble likere med årene? Anonymkode: 6180c...9e3 1
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2024 #2 Skrevet 18. mai 2024 Likhetstrekk kommer garantert om noen år! Tok f.eks 15 år før jeg og min ene lillesøster ble søskenlik. Hun var nærmere fire år da hun begynte å få likhetstrekk på noen i familien Anonymkode: 27a4c...b2f 1
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 18. mai 2024 #3 Skrevet 18. mai 2024 Det er helt vanlig at nære familiemedlemmer ikke ligner så mye. Egentlig (uten at jeg har noe spesiell greie på dette, altså) kan man jo tenke at det er et sunnhetstegn - at man har stor genvariasjon i familien? I min familie ser mange ganske forskjellige ut. Vi er tre søsken som alle har ulike hår- og øyenfarger, og ikke spesielt mange like ansiktstrekk heller. Mine barn er også helt ulike av utseende. Et av dem ligner hverken meg eller faren. Familie elsker å snakke om hvem som ligner på hvem, spesielt småbarn. Det er litt av en hobby for gamle mennesker Si til oldemor at du er helt sikker på at du har født ham selv
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2024 #4 Skrevet 18. mai 2024 De fleste babyer ligner ikke på så mange. Folk bare tror de ser sånt, jeg vet om et adoptivbarn der moren stadig fikk høre hvor like de var. 😅 Det var faktisk ikke tull at de lignet i det tilfellet, men det viser bare hvor tilfeldig sånt kan være. Mange babyer ligner mer på Churchill enn på foreldrene. Anonymkode: f6386...776 3
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2024 #5 Skrevet 19. mai 2024 Vi er en gigantisk familie fra små bygder. Det vil si: vi har slekt langt tilbake(tenk typ 4-5-6-7 menninger) i nabobygda, så bodde mine besteforeldre i denne bygda. Mitt ene søskenbarn ligner veldig mye på en 5.menning av oss, og dette vet vi såklart fordi hun bor i nabobygda. Så likhet kan gå ganske langt tilbake i tid. Et annet søskenbarn har et trekk(tenk f.eks fregner) som INGEN andre i vår familie har, hverken far eller mor-siden, men flere av de vi er i slekt med laaaaaaangt ute(6-7 menning langt) har akkurat samme trekkene. Arv og slekt er veldig gøy på den måten. Anonymkode: 3e9cb...b1f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå