Frkego Skrevet 19. mai 2024 #41 Del Skrevet 19. mai 2024 Maleficenta skrev (5 minutter siden): Men nå er jo sex noe som bør prioriteres fordi man har lyst ikke fordi en føler at det er noe man må. Slik som en over her skriver er det bedre med sjeldnere og god sex enn hyppigere og kjappider bare for å få det gjort Det har jeg aldri sagt noe om. Jeg presiserer jo at det kan la seg gjøre hvis man ønsker det og har lyst - og at begge er samkjørte på det. Jeg tolker ikke ts sitt spørsmål som at han føler han må ha mer sex, men at han ønsker mer sex. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2024 #42 Del Skrevet 19. mai 2024 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): TS: Jeg ser veldig mange henger seg opp i rydding, noe jeg forstår da jeg bidro til den misforståelsen. Det var mer et eksempel på 1 av de 100 praktiske gjøremålene som til enhver tid står på lista, og som oftest blir gjort når ungene er i seng. Beise terrassene, vaske bil, rydde i garasjen, male huset, planlegge og organisere aktiviteter som ungene driver med. Rett og slett hverdagslivet. Vi sliter med at sex "går i veien" for disse oppgavene fordi da blir eksempelvis noe som skulle gjøres på lørdag skjøvet til søndag osv osv Anonymkode: 20dfc...987 Jeg skjønner følelsen av uendelig mange oppgaver som må gjøres i småbarnsfasen og for lite tid. Men livet er tross alt ikke en to-do liste. Dere får ta en ordentlig prat om hva som egentlig er viktig for dere. At hus og hjem og ting generelt skal være på stell til enhver tid, eller kan dere legge lista litt lavere, og nyte livet mer. Leve med at huset blir malt neste år og nyte noen sommerkvelder på terrassen med vin (og evt. påfølgende sex)? Det kommer alltid til å være flere ting dere kunne gjort, klipt gresset enda en gang, vasket bilen. Altså, dere høres litt ekstreme ut. Går dere glipp av selve livet på veien? Anonymkode: 7d413...663 6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2024 #43 Del Skrevet 19. mai 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Synes ikke det var så sjeldent jeg da🤷🏼♀️ det er travelt og man er sliten. Har det sånn sjøl. Hvis dere begge VIL ha mer så må dere bare prioritere det over de andre tingene som man gjør etter ungas leggetid. Hvis dere tror dere "må" ha mer så kan dere jo ha en fin samtale om at "vi må faktisk ikke, og trenger ikke stresse med det". Vi har iallfall hatt godt av å snakke ut om det opplevde sex-stresset. Det eneste vi har sagt vi MÅ er å gi hverandre en god klem hver eneste dag. Noen dager er den klemmen i farta, andre ganger kommer den på kvelden når roen har senket seg og er lang og varm. Og så blir den kanskje noe mer, kanskje bare kos. Anonymkode: c9b91...475 TS: Jeg lurer på om jeg faktisk skal ta opp dette med kona. Jeg føler vi i bunn og grunn begge faktisk føler sex er noe vi gjør fordi vi "burde", ikke fordi vi vil. Og at vi egentlig vet vi burde planlegge bedre men at sex rett og slett ikke er viktig nok for oss til at vi gidder å planlegge sex inn i timeplanen. Skal jeg være ærlig så vil jeg heller valgt å trene enn å ha sex med kona hvis det betydde at sexen gikk på bekostning av treningen. Så lenge vi begge er enige er det vel heller ikke et problem? Anonymkode: 20dfc...987 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2024 #44 Del Skrevet 19. mai 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Skal jeg være ærlig så vil jeg heller valgt å trene enn å ha sex med kona hvis det betydde at sexen gikk på bekostning av treningen. Så lenge vi begge er enige er det vel heller ikke et problem? Anonymkode: 20dfc...987 TS: (dette er den eneste alenetiden jeg har hele uka. Skjønner dette kunne høres litt hardt ut) Anonymkode: 20dfc...987 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest T-AA Skrevet 19. mai 2024 #45 Del Skrevet 19. mai 2024 13 minutter siden, Maleficenta said: Selv når sexen blir uromantisk? Altså sex skal man ha fordi det er godt ikke for at man skal krysse av på sjekklista at jepp nå har vi hatt sex. Fikk ikke orgasme men pyttsann. Vi fikk det gjort? Jepp. Skulle vi ventet på at begge hadde lyst samtidig, med to barn under 4 år i hus, ville vi ikke hatt mye sex og, på sikt, kanskje blitt skilt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Topper og daler Skrevet 19. mai 2024 #46 Del Skrevet 19. mai 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): TS: (dette er den eneste alenetiden jeg har hele uka. Skjønner dette kunne høres litt hardt ut) Anonymkode: 20dfc...987 Skjønner ikke problemet med tid. Det er jo bare å ha sex før dere legger dere for kvelden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2024 #47 Del Skrevet 19. mai 2024 Topper og daler skrev (2 minutter siden): Skjønner ikke problemet med tid. Det er jo bare å ha sex før dere legger dere for kvelden. TS: Okei det er greit at mange sier dette men det opplever ikke vi. Eksempelvis ser en hverdag slik ut. Opp 05:30 (begge ungene er oppe da) Fullt kjør med jobb og barnehage frem til sistemann i seng kl 20 tidligst. Så løper både jeg og min kone, noe som gir oss mye. Begge løper 3 ganger i uka men vi kan ikke løpe samtidig. Derfor går 6 dager i uka til at 1 av oss løper på kvelden. Løping og dusjing tar minst 1,5 time. I denne perioden så andre rydder, vasker eller gjør annet forefallende i huset som tidligere nevt. Evt jobber noen overtidstimer. Da er kl 21.30 tidligst når vi begge er tilgjengelige. De fleste dagene er det da noe vi må planlegge eller diskutere praktisk i 30 min tid. Når kl da er 22 så har ingen av oss overskudd til å ha sex. Anonymkode: 20dfc...987 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2024 #48 Del Skrevet 19. mai 2024 Vi nekter å rydde mens barna sover. Det er viktig for oss at de faktisk ser at å rydde er noe man må gjøre. Det blir ikke magisk rent. det frigjør litt kveldstid. Det kan ta litt tid å innføre det hvis dere ikke har gjort det helt fra start, men jeg hadde absolutt startet så smått med det nå Anonymkode: d6f0e...1be 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2024 #49 Del Skrevet 19. mai 2024 1 minutt siden, AnonymBruker said: TS: Okei det er greit at mange sier dette men det opplever ikke vi. Eksempelvis ser en hverdag slik ut. Opp 05:30 (begge ungene er oppe da) Fullt kjør med jobb og barnehage frem til sistemann i seng kl 20 tidligst. Så løper både jeg og min kone, noe som gir oss mye. Begge løper 3 ganger i uka men vi kan ikke løpe samtidig. Derfor går 6 dager i uka til at 1 av oss løper på kvelden. Løping og dusjing tar minst 1,5 time. I denne perioden så andre rydder, vasker eller gjør annet forefallende i huset som tidligere nevt. Evt jobber noen overtidstimer. Da er kl 21.30 tidligst når vi begge er tilgjengelige. De fleste dagene er det da noe vi må planlegge eller diskutere praktisk i 30 min tid. Når kl da er 22 så har ingen av oss overskudd til å ha sex. Anonymkode: 20dfc...987 Åpenbart prioriterer dere veldig mye annet foran sex, og velger det selv. Altså også hva tid og overskudd går til. Man får ikke alt i pose og sekk med småbarn, så jeg tror vi som fikk til bra med sex i den fasen nødvendigvis prioriterte annerledes. Anonymkode: 7f82a...c95 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2024 #50 Del Skrevet 19. mai 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Åpenbart prioriterer dere veldig mye annet foran sex, og velger det selv. Altså også hva tid og overskudd går til. Man får ikke alt i pose og sekk med småbarn, så jeg tror vi som fikk til bra med sex i den fasen nødvendigvis prioriterte annerledes. Anonymkode: 7f82a...c95 TS: Jeg er helt enig i det og sier på ingen måte at vi prioriterer optimalt. Jeg har nok ikke reflektert over at andre par i større grad enn oss aktivt velger å prioritere sex. Så det har vært nyttig lesning Anonymkode: 20dfc...987 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Topper og daler Skrevet 19. mai 2024 #51 Del Skrevet 19. mai 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Når kl da er 22 så har ingen av oss overskudd til å ha sex. Da handler det ikke om å ikke ha tid, men å ikke gidde. To ulike ting. Selvsagt har man tid. Å påstå at man ikke har tid er en dårlig unnskyldning, for at man ikke gidder. Evt fordi (som jeg mistenker noen ganger) at kravet til parsexen er så stort at man frykter at det blir stress og vil ta for lang tid. Derfor velger man heller å onanere under dyna når partneren har sovnet. Jeg vil si at jeg løper selv. Hver kveld. Langt. Deretter dusjer jeg, har sex med kona og sovner. Hver kveld. Alltid. Siden barna var små. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2024 #52 Del Skrevet 19. mai 2024 TS: Jeg er enig i det du sier. Vi har nok sex langt ned på prioriteringslisten Anonymkode: 20dfc...987 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2024 #53 Del Skrevet 19. mai 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): TS: Jeg er enig i det du sier. Vi har nok sex langt ned på prioriteringslisten Anonymkode: 20dfc...987 Når dere har sex, er sexen god? Kommer dere begge? Hvor lang tid, sånn ca, tar det? Jeg og min mann har 2 barn, en på 4 og en på 2. 2-åringen sover ikke igjennom natten enda. Vi har sex ca 4-6 ganger i uka i snitt, og har hatt det helt siden vi fikk første (såklart etter at kroppen min var leget etter fødsel). Grunnen til at vi får det til såpass ofte er, som mange andre her sier, at vi prioriterer det over mye annet. Grunnen til at i hvert fall jeg prioriterer sex over andre ting jeg kunne brukt fritiden min på, er at jeg vet at sexen er kjempegod. Jeg kommer hver eneste gang, gjerne 2 ganger. Hvis vi av en eller annen grunn ikke er helt der at vi orker "ordentlig" sex tilbyr alltid mannen min å gå ned på meg, så ham prioriterer min nytelse de få gangene vi ikke kjører hele løpet ut. Så kanskje noe av problemet er der? At sexen ikke er "verdt det" for en eller begge av dere? Anonymkode: 4433b...92d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2024 #54 Del Skrevet 19. mai 2024 Gjorde alt husarbeidet ferdig før ungene la seg. Hadde jo "hele" kvelden på oss da de var små. Værre å finne tid nå som de legger seg like sent som oss og har besøk til langt på kveld. Anonymkode: 2a72e...b8b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Topper og daler Skrevet 19. mai 2024 #55 Del Skrevet 19. mai 2024 (endret) AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Hvis vi av en eller annen grunn ikke er helt der at vi orker "ordentlig" sex tilbyr alltid mannen min å gå ned på meg, så ham prioriterer min nytelse de få gangene vi ikke kjører hele løpet ut. Så kanskje noe av problemet er der? At sexen ikke er "verdt det" for en eller begge av dere? Det du beskriver her er noe av det jeg har forsøkt å tematisere. Jeg tror noen stiller så høye krav til sexen - at den skal være superromantisk, ha en varighet på minst 45 minutter og involvere kreative stillinger- at de heller lar vær å ha sex. Kjappiser anses som mindreverdig sex. Onani blir derfor en rutine for mange i stedet for parsex. Selv heier jeg på hverdagssexen slik du beskriver den. Sex handler også om teknikk. Man må finne teknikker og stillinger som gjør at begge får orgasme. Det trenger ikke ta så mye tid alltid. Ti minutter i hverdagen. Så kan man heller supplere med gourmetsex i helger og ferier. Hverdagssex utelukker ikke at man også har romantisk, intens og eksperimenterende sex i tillegg. Det blir derfor merkelig å si at «da har vi heller deilig sex sjelden enn kjappis». Som om det ene utelukker det andre. Endret 19. mai 2024 av Topper og daler 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2024 #56 Del Skrevet 19. mai 2024 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): TS: Jeg lurer på om jeg faktisk skal ta opp dette med kona. Jeg føler vi i bunn og grunn begge faktisk føler sex er noe vi gjør fordi vi "burde", ikke fordi vi vil. Og at vi egentlig vet vi burde planlegge bedre men at sex rett og slett ikke er viktig nok for oss til at vi gidder å planlegge sex inn i timeplanen. Skal jeg være ærlig så vil jeg heller valgt å trene enn å ha sex med kona hvis det betydde at sexen gikk på bekostning av treningen. Så lenge vi begge er enige er det vel heller ikke et problem? Anonymkode: 20dfc...987 Ja jeg tenker det er innafor så lenge begge er enige. Dere skal jo ikke ha sex for andres forventninger til hvordan et samliv skal være . Problemet melder seg når en er uenig. Anonymkode: 1bff1...d6a 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2024 #57 Del Skrevet 19. mai 2024 AnonymBruker skrev (54 minutter siden): TS: (dette er den eneste alenetiden jeg har hele uka. Skjønner dette kunne høres litt hardt ut) Anonymkode: 20dfc...987 Skjønner deg , er helt enig. Så lenge dere begge er fornøyd med slik dere har det, er det noe problem? Folk har forskjellig sex drive. For noen er dette ekstremt viktig , for andre ikke. Høres ut som dere er i sistnevnte kategori. Hva andre par gjør og trives med angår ikke andre enn dem selv mener jeg. Jeg hadde ikke ønsket full sengegalopp hele uka, har pult nok for 10 liv i mine yngre dager. Andre føler det ikke slik og det er også greit. Så lenge dere begge er fornøyde med tingenes tilstand og har en åpen kommunikasjon rundt dette er det noe å problematisere ? Anonymkode: 1bff1...d6a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2024 #58 Del Skrevet 19. mai 2024 Topper og daler skrev (7 minutter siden): Det du beskriver her er noe av det jeg har forsøkt å tematisere. Jeg tror noen stiller så høye krav til sexen - at den skal være superromantisk, ha en varighet på minst 45 minutter og involvere kreative stillinger- at de heller lar vær å ha sex. Kjappiser anses som mindreverdig sex. Onani blir derfor en rutine for mange i stedet for parsex. Selv heier jeg på hverdagssexen slik du beskriver den. Sex handler også om teknikk. Man må finne teknikker og stillinger som gjør at begge får orgasme. Det trenger ikke ta så mye tid alltid. Ti minutter i hverdagen. Så kan man heller supplere med gourmetsex i helger og ferier. Hverdagssex utelukker ikke at man også har romantisk, intens og eksperimenterende sex i tillegg. Det blir derfor merkelig å si at «da har vi heller deilig sex sjelden enn kjappis». Som om det ene utelukker det andre. Ja, jeg og mannen er og enige om at sex ikke trenger å være noe "nytt", vi vet hva som fungerer for oss og hvordan vi liker det. Andre par vil såklart være uenige, og alle må finne det som fungerer for dem. For oss er det stort sett den samme oppskriften med små variasjoner, ikke en helt ny rett hver gang. Jeg er ganske typisk kvinne, trenger å ha den samme typen stimulering for å få orgasme. Når jeg har kommet, hvis han ikke har kommet enda, gjør vi det han føler for. Er gjerne ett par-tre ulike stillinger han velger imellom. For noen er dette drepende kjedelig, for oss er det akkurat slik vi liker det. Det skal sies at vi er heldige nok til at vi begge er hjemme ca 2 timer før vi henter dem i barnehagen en dag i uken, så vi har tid da til å gjøre noe annerledes om vi vil. Alle har såklart ikke akkurat den luksusen. Anonymkode: 4433b...92d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Topper og daler Skrevet 19. mai 2024 #59 Del Skrevet 19. mai 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): For noen er dette drepende kjedelig, Men merkelig nok er det ikke drepende kjedelig å onanere tre ganger i uka under dyna når partneren har sovnet. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2024 #60 Del Skrevet 19. mai 2024 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Når dere har sex, er sexen god? Kommer dere begge? Hvor lang tid, sånn ca, tar det? Jeg og min mann har 2 barn, en på 4 og en på 2. 2-åringen sover ikke igjennom natten enda. Vi har sex ca 4-6 ganger i uka i snitt, og har hatt det helt siden vi fikk første (såklart etter at kroppen min var leget etter fødsel). Grunnen til at vi får det til såpass ofte er, som mange andre her sier, at vi prioriterer det over mye annet. Grunnen til at i hvert fall jeg prioriterer sex over andre ting jeg kunne brukt fritiden min på, er at jeg vet at sexen er kjempegod. Jeg kommer hver eneste gang, gjerne 2 ganger. Hvis vi av en eller annen grunn ikke er helt der at vi orker "ordentlig" sex tilbyr alltid mannen min å gå ned på meg, så ham prioriterer min nytelse de få gangene vi ikke kjører hele løpet ut. Så kanskje noe av problemet er der? At sexen ikke er "verdt det" for en eller begge av dere? Anonymkode: 4433b...92d TS: Vi har et helt ok sexliv. Det forandret seg en del etter 2 fødseler, natrulig nok. Min kone føles mye videre ut for meg slik at jeg cirka halvparten av gangene ikke er i stand til å komme av penetrasjon. Hun kommer hver gang, har alltid kunne kommet lett. Hun liker ikke å motta eller gi oralsex Anonymkode: 20dfc...987 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå