Gå til innhold

Føler vi aldri har "tid" til å ha sex - småbarnsforeldre

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

TS, få unna mer husarbeid når ungene er våkne. Ja, det er mulig. Man må ikke være to stk til å aktivisere to barn hele ettermiddagen! Jeg prøver å ha alt husarbeid ferdig før yngste er i seng. Er alt strøkent? Nei. Men det må det ikke være heller.

Anonymkode: 1823f...f30

TS: Jeg er i utgangspunktet enig i dette, men min kone liker at på slutten av dagen er alt striglet og klart til neste daf. Dette er ikke mulig for meg å forhandle på og sex er helt uaktuelt for dette er gjort først

Anonymkode: 20dfc...987

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Høres ikke ut som kona di er så glad i sex. 

Anonymkode: 7b11c...5c2

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kan dere ikke rydde o.l. mens barna er våkne? Noe av det kan jo barna hjelpe til med også?

Anonymkode: 4e789...1df

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har du prøvd å sende henne I badekaret  (om dere har?) Evt i dusjen, mens du rydder på kvelden? Om hun føler seg vel, og avslappet ( med ekstra mulighet til egenpleie,  og samtidig slipper å tenke på skitten kjøkkenbenk, så har hun kanskje større overskudd til sex?

Vet med meg selv da jeg hadde barn i småbarnsfasen, så ble sex nederst på lista fordi jeg hadde aldri overskudd.  Jeg måtte ofte dra lasset alene, og som kona di visste jeg at om ikke ting var på stell på kvelden, ble det dobbelt med arbeid (på meg) neste dag. Da kunne jeg bli oppgitt når mannen ville ha sex, fordi hele dagen hadde gått til å gi av meg selv, og jeg var sliten, tom og følte meg ufresh. 

Hadde jeg blitt sendt på badet for mulighet til egenpleie uten å måtte fikse alt enda en gang, hadde jeg vært overlykkelig.  😅

Men småbarnsfasen går over. Nå har jeg riktig nok ny mann, men sex har bare blitt bedre og mer tilfredsstillende med årene. Ingen nattevåking, hormoner under kontroll, og mulighet til å spise et måltid uten å bli avbrutt 4 ganger. Samt man får kroppen for seg selv igjen. 

Anonymkode: 1862e...257

• Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

TS: Jeg er i utgangspunktet enig i dette, men min kone liker at på slutten av dagen er alt striglet og klart til neste daf. Dette er ikke mulig for meg å forhandle på og sex er helt uaktuelt for dette er gjort først

Som sagt, gjør mer husarbeid mens barna er våkne. Det skal ikke være mulig at det er to timer husarbeid x2 igjen HVER kveld. Selv om man ønsker at huset skal være striglet hver kveld. For jeg går ut fra at begge gjør dette husarbeidet etter leggetid, ikke bare hun? Hvis du ikke bidrar, så vet du hva du må gjøre. 
Uansett høres det ut som at dere må kommunisere bedre om sex. Jeg tror ikke husarbeid er hele problemet her. 

Anonymkode: 1823f...f30

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Sex før dere legger dere til å sove om kvelden. Enkelt og greit. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Våre er 1 og 3. Vi prioriterer hverandre og kan ha sex 2-6 gr i uken. Dere må bare gjøre det. Har man lyst, så finner man tid. 

Anonymkode: 71c0e...952

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har sex hver dag før leggetid. Det hadde vi da barna var små, og det har vi nå når de har blitt store. Skjønner derfor ikke problemstillingen. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi har to barn, 3 og 9 år. Vi prøvde fra januar 2023 å ha sex en gang om dagen, men falt raskt tilbake til sex 3-5 ganger i uken da kvaliteten på sexen ble bedre med litt færre ganger. Nå så rekker vi liksom å få lysten skikkelig tilbake før hver gang vi har sex. Selv om sex var godt den perioden vi hadde sex hver dag så føltes det litt mer rutine. 

Minsten legger seg 18:30 og 9 åringen legger seg mellom 20:00 og 20:30. Vi er heldige med at begge sovner raskt og sover gjennom hele natten. Vi har det ryddig nok og prioriterer heller sex fremfor rydding, rydding går litt jevnt og trutt gjennom dagen og vi tåler at det ligger litt rot i huset i perioder. 

Anonymkode: 47d0c...730

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

TS: Jeg ser veldig mange henger seg opp i rydding, noe jeg forstår da jeg bidro til den misforståelsen. Det var mer et eksempel på 1 av de 100 praktiske gjøremålene som til enhver tid står på lista, og som oftest blir gjort når ungene er i seng. Beise terrassene, vaske bil, rydde i garasjen, male huset, planlegge og organisere aktiviteter som ungene driver med. Rett og slett hverdagslivet. Vi sliter med at sex "går i veien" for disse oppgavene fordi da blir eksempelvis noe som skulle gjøres på lørdag skjøvet til søndag osv osv

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Har du prøvd å sende henne I badekaret  (om dere har?) Evt i dusjen, mens du rydder på kvelden? Om hun føler seg vel, og avslappet ( med ekstra mulighet til egenpleie,  og samtidig slipper å tenke på skitten kjøkkenbenk, så har hun kanskje større overskudd til sex?

Vet med meg selv da jeg hadde barn i småbarnsfasen, så ble sex nederst på lista fordi jeg hadde aldri overskudd.  Jeg måtte ofte dra lasset alene, og som kona di visste jeg at om ikke ting var på stell på kvelden, ble det dobbelt med arbeid (på meg) neste dag. Da kunne jeg bli oppgitt når mannen ville ha sex, fordi hele dagen hadde gått til å gi av meg selv, og jeg var sliten, tom og følte meg ufresh. 

Hadde jeg blitt sendt på badet for mulighet til egenpleie uten å måtte fikse alt enda en gang, hadde jeg vært overlykkelig.  😅

Men småbarnsfasen går over. Nå har jeg riktig nok ny mann, men sex har bare blitt bedre og mer tilfredsstillende med årene. Ingen nattevåking, hormoner under kontroll, og mulighet til å spise et måltid uten å bli avbrutt 4 ganger. Samt man får kroppen for seg selv igjen. 

Anonymkode: 1862e...257

TS: Det med magert sexliv er vi begge enige om at er et problem (eller vi føler at vi kanskje burde hatt det siden vi er gift). Og det er ikke sånn at kona står dausliten og rydder alene mens jeg hele tiden prøver meg. Det som er mer realiteten er at hverdagens kjas og mas går uten at noen av oss tenker på eller tar initiativ. Så plutselig spør en av oss " når hadde vi sist sex?". Og så var det en eller annen gang i 2023 som vi sliter med å tidfeste

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det gikk seg til når vi ikke hadde barn under skolealder lenger og de begynte å sove gjennom natta. Oppe i normal aktivitet nå, og har ikke lenger barn i barnehagealder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Sjekk hvor lang tid dere er på mobil/skjerm hver ettermiddag/kveld. Bruk heller den tiden på sex 🙂. Jeg ble mor i 1996, før smartmobilen kom. Vi hadde ikke så dårlig tid som folk har nå. 

Anonymkode: 7f64f...495

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Som tittelen sier, så sliter vi med å praktisk talt ha tid i døgnet til å ha sex når man er foreldre til 2 under 5 år. Jeg og kona føler dagene med jobb, unger og alt det medfører går i et. Ungene er i seng kl 20 (hvis vi er heldige) men da er det alltid rydding av huset, noe som skulle vært fikset eller planlagt. Så stuper vi i seng kl 22 og er alt for slitne til å orke å ha sex. Så blir kanskje hver 3-4 mnd. Er det noen som har noen gode tips eller triks. Eller bare går det seg til når ungene blir større? (Tilleggsinformasjon er at vi har ikke tilgang til barnevakt, så får ikke hatt datekvelder eller dager uten barna)

Trikset er rett og slett god planlegging tror jeg. Mener å huske en gang at de gjorde en undersøkelse i Europa på hvem som hadde mest sex 😂.

I Norge så var det nordlendingene som skåret høyest pga de holder varmen 😂.

I Spania så var de bedre på å planlegge, og de la Sex inn i ukeplanen på lik linje som middag og andre gjøremål....

Så det er jo et tankekors 👏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Rosa Dartle skrev (9 minutter siden):

Synes det gikk seg til når vi ikke hadde barn under skolealder lenger og de begynte å sove gjennom natta. Oppe i normal aktivitet nå, og har ikke lenger barn i barnehagealder.

TS: Vi krysser fingrene for at dette blir løsningen for oss også om 4 år

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sex foran rydding av og til. Planlegg det. Og få barnevakt. Lyv om så, og si det er en annen grunn.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Frkego skrev (13 timer siden):

Mitt beste tips hvis dere ønsker et mer aktivt sexliv er å rett og slett prioritere. Ha sex FØR dere rydder eller gjør andre gjøremål. Jeg takler litt rot på kjøkkenet litt bedre etter sex 😉

Det er jo normalt at mange har mindre sex i småbarnsfasen, men mye kan gjøres med litt tilrettelegging hvis man ønsker mer sex og begge er samkjørte her. Vi har tre barn i alderen 1-7 år og har hele veien hatt sex 3-8 ganger i uka. Kan telle på én hånd hvor mange kvelder vi har vært barnefri de siste årene. 

Så må jeg legge til at dette er oss og slik vi ønsker å bruke tiden. For mange fungerer det jo fint med mindre sex i denne fasen av livet og mange finner jo tilbake til et aktivt sexliv når barna blir større.

Men nå er jo sex noe som bør prioriteres fordi man har lyst ikke fordi en føler at det er noe man må. Slik som en over her skriver er det bedre med sjeldnere og god sex enn hyppigere og kjappiser bare for å få det gjort

Endret av Maleficenta
  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Synes ikke det var så sjeldent jeg da🤷🏼‍♀️ det er travelt og man er sliten. Har det sånn sjøl.

Hvis dere begge VIL ha mer så må dere bare prioritere det over de andre tingene som man gjør etter ungas leggetid. Hvis dere tror dere "må" ha mer så kan dere jo ha en fin samtale om at "vi må faktisk ikke, og trenger ikke stresse med det". Vi har iallfall hatt godt av å snakke ut om det opplevde sex-stresset. Det eneste vi har sagt vi MÅ er å gi hverandre en god klem hver eneste dag. Noen dager er den klemmen i farta, andre ganger kommer den på kvelden når roen har senket seg og er lang og varm. Og så blir den kanskje noe mer, kanskje bare kos. 

Anonymkode: c9b91...475

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

T-AA skrev (12 timer siden):

Vi prioriterte sex også i småbarnsperioden, enkelt og greit. Vi bestemte oss for å ha sex 90 ganger i året og holdt tellingen i en logg. Lite romantisk, men sex er viktig 🤷‍♂️

Selv når sexen blir uromantisk? Altså sex skal man ha fordi det er godt ikke for at man skal krysse av på sjekklista at jepp nå har vi hatt sex. Fikk ikke orgasme men pyttsann. Vi fikk det gjort?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Sjekk hvor lang tid dere er på mobil/skjerm hver ettermiddag/kveld. Bruk heller den tiden på sex 🙂. Jeg ble mor i 1996, før smartmobilen kom. Vi hadde ikke så dårlig tid som folk har nå. 

Anonymkode: 7f64f...495

TS: vi har ganske lite skjermtid faktisk på både mobil og tv, men døgnet har rett og slett ikke nok timer føler vi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...