AnonymBruker Skrevet 18. mai 2024 #1 Del Skrevet 18. mai 2024 Som tittelen sier, så sliter vi med å praktisk talt ha tid i døgnet til å ha sex når man er foreldre til 2 under 5 år. Jeg og kona føler dagene med jobb, unger og alt det medfører går i et. Ungene er i seng kl 20 (hvis vi er heldige) men da er det alltid rydding av huset, noe som skulle vært fikset eller planlagt. Så stuper vi i seng kl 22 og er alt for slitne til å orke å ha sex. Så blir kanskje hver 3-4 mnd. Er det noen som har noen gode tips eller triks. Eller bare går det seg til når ungene blir større? (Tilleggsinformasjon er at vi har ikke tilgang til barnevakt, så får ikke hatt datekvelder eller dager uten barna) Anonymkode: 20dfc...987 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2024 #2 Del Skrevet 18. mai 2024 Noen kvelder må dere prioritere sex over rydding Rett og slett, fordi det er viktig. Anonymkode: 788ff...0a3 17 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2024 #3 Del Skrevet 18. mai 2024 Vi jobber (heldigvis) skift, så når eldste er i barnehagen og yngste sover dupp, får vi det som regel til. Er det langhelg som nå, sover kanskje yngste dupp og eldste får brødskive og en iPad, mens vi sniker oss til en kjapp en i et annet rom. Må som regel være kreative og gjerne litt raske 😅 men det hender altså fort at det går to-tre uker mellom. Anonymkode: 61bd5...f21 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2024 #4 Del Skrevet 18. mai 2024 Har dere ikke besteforeldre som kan steppe inn? Anonymkode: a3969...2b5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2024 #5 Del Skrevet 18. mai 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Som tittelen sier, så sliter vi med å praktisk talt ha tid i døgnet til å ha sex når man er foreldre til 2 under 5 år. Jeg og kona føler dagene med jobb, unger og alt det medfører går i et. Ungene er i seng kl 20 (hvis vi er heldige) men da er det alltid rydding av huset, noe som skulle vært fikset eller planlagt. Så stuper vi i seng kl 22 og er alt for slitne til å orke å ha sex. Så blir kanskje hver 3-4 mnd. Er det noen som har noen gode tips eller triks. Eller bare går det seg til når ungene blir større? (Tilleggsinformasjon er at vi har ikke tilgang til barnevakt, så får ikke hatt datekvelder eller dager uten barna) Anonymkode: 20dfc...987 Har dessverre ikke noen gode tips. Vi la sexlivet mer eller mindre på hylla😂 Vi orket ikke et sexliv basert på å stresse seg til en kjappis i ny og ned. Sex på den måten opplevde vi som lite tilfredstillende og syntes rett og slett det var like greit å gi blaffen i hele greia. Sånne «kjappis» greier i hui og hast fordi det tilfeldigvis dukket opp en mulighet ga ingen glede egentlig. Det gikk faktisk ikke lange tiden før sex ikke lenger var noe vi tenkte særlig på. Det var nesten som å fjerne et stresselement. Sex ble en ting man liksom «måtte ha» og man fikk nesten dårlig samvittighet for ikke å prioritere det. Nå har vi sex en og annen sjelden gang når vi er borte uten barn. Da er det bare oss to og inget stress forbundet med det i det hele tatt. Da kan vi ha masse «kvalitetssex» den helgen feks. Så kan det lett gå 6 mnd til neste gang, uten at sex blir en greie som blir et stressmoment i hverdagen. Anonymkode: 05add...d3a 8 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frkego Skrevet 18. mai 2024 #6 Del Skrevet 18. mai 2024 Mitt beste tips hvis dere ønsker et mer aktivt sexliv er å rett og slett prioritere. Ha sex FØR dere rydder eller gjør andre gjøremål. Jeg takler litt rot på kjøkkenet litt bedre etter sex 😉 Det er jo normalt at mange har mindre sex i småbarnsfasen, men mye kan gjøres med litt tilrettelegging hvis man ønsker mer sex og begge er samkjørte her. Vi har tre barn i alderen 1-7 år og har hele veien hatt sex 3-8 ganger i uka. Kan telle på én hånd hvor mange kvelder vi har vært barnefri de siste årene. Så må jeg legge til at dette er oss og slik vi ønsker å bruke tiden. For mange fungerer det jo fint med mindre sex i denne fasen av livet og mange finner jo tilbake til et aktivt sexliv når barna blir større. 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2024 #7 Del Skrevet 18. mai 2024 Jeg synes faktisk det ofte er vanskeligere å finne tid til å ha sex når ungene er tenåringer Da ungene var små og la seg kl. 20, hadde vi jo hele kvelden for oss selv. Nå legger ungene seg samtidig med oss. De er jo så klart ute og sånt, men vi vet jo aldri når de kommer hjem, og stort sett er det minst én hjemme. Få bedre rutiner slik at dere klarer å gjøre unna mesteparten av husarbeidet mens barna er våkne. Når man er to, er jo ikke det vanskelig - den ene passer/legger unger og den andre rydder, og så bytter dere neste dag (eller hva som passer for dere)? Anonymkode: 7e55e...b42 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2024 #8 Del Skrevet 18. mai 2024 Meg over. Med "vet jo aldri når de kommer hjem" mente jeg på dagtid, altså, ikke at vi aldri vet når de kommer hjem om kvelden/natta Men at de når som helst kan komme slengende inn tidligere enn de sa. Anonymkode: 7e55e...b42 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2024 #9 Del Skrevet 18. mai 2024 1 hour ago, AnonymBruker said: Noen kvelder må dere prioritere sex over rydding Rett og slett, fordi det er viktig. Anonymkode: 788ff...0a3 Jepp, det handler mest om prioritering. Tåle litt kaos, kjærlighetsforholdet bør være viktigere enn oppvasken. Vi takker oss selv for at sex ble prioritert også i disse årene, for vi hadde aldri noen "tørke" vi senere måtte komme oss ut av, og 15 år senere har vi stadig sex flere ganger i uken. Vi har fortsatt sex oftere enn vi støvsuger. Ikke for det, i den mest kaotiske småbarnstiden var sex også litt kaotisk. Vi har aldri vært glad i eller gode på kjappiser, så det kunne ofte bli i flere akter med uunngåelige avbrudd. Men vi vet det var bra for kjærlighetsforholdet vårt å få til denne intimiteten midt oppi alt stresset. Vi syns vel at sex under krevende omstendigheter er mye bedre enn ingen sex i det hele tatt, og så er man godt forberedt på hverdagssex med barn i huset i årene som kommer også. Anonymkode: 7f82a...c95 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2024 #10 Del Skrevet 18. mai 2024 Vi har bare ett barn på 2 og her har alt som ligner sex ligget på hylla siden barnet kom til verden. Seriøst. Vi har kanskje ligget 2 ganger på den tiden og da fordi vi følte vi bør. Har ikke tid, ork eller interesse pr akkurat nå. Anonymkode: 15b2b...cd7 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest T-AA Skrevet 18. mai 2024 #11 Del Skrevet 18. mai 2024 Vi prioriterte sex også i småbarnsperioden, enkelt og greit. Vi bestemte oss for å ha sex 90 ganger i året og holdt tellingen i en logg. Lite romantisk, men sex er viktig 🤷♂️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2024 #12 Del Skrevet 18. mai 2024 Hei, takk for mange gode svar og tanker. Gir et lengre svar heller enn å svare enkeltvis. Kan starte med at nei vi har dessverre ikke besteforeldre som kan hjelpe med pass. Når det kommer til prioritering er jeg og min kone begge enige om at vi burde prioritere sex. Men det viser seg vanskelig i praksis. Min kone er ikke i stand til å gjøre noe før alt av rydding, vasking og bretting av klær er gjennomført først. Dette gjelder ikke kun sex men også TV-titting, trening osv. Dette har jeg innsett at er noe dypt i henne som ikke kan endres. Men det betyr ikke at man ikke kan planlegge rundt det. Så skal ta til meg viktigheten av å prioritere. Det vi begge kjenner på, som enkelte har beskrevet, er at sex nesten blir noe negativt. Noe man må rekke å gjøre fordi "det er forventet" når man er gift. Vi synes det er vanskelig å kombinere det å være gift med det å være foreldre.... Foredrerollen vil alltid vinne så alt annet blir nedprioritert Anonymkode: 20dfc...987 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2024 #13 Del Skrevet 18. mai 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det vi begge kjenner på, som enkelte har beskrevet, er at sex nesten blir noe negativt. Noe man må rekke å gjøre fordi "det er forventet" når man er gift. Vi synes det er vanskelig å kombinere det å være gift med det å være foreldre.... Foredrerollen vil alltid vinne så alt annet blir nedprioritert Anonymkode: 20dfc...987 Bare vit at akkurat det du beskriver her er helt normalt. Skjønner at det ikke hjelper deg, men slik er det for svæært mange i deres situasjon 😊 Anonymkode: 05add...d3a 4 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fighter83 Skrevet 18. mai 2024 #14 Del Skrevet 18. mai 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Som tittelen sier, så sliter vi med å praktisk talt ha tid i døgnet til å ha sex når man er foreldre til 2 under 5 år. Jeg og kona føler dagene med jobb, unger og alt det medfører går i et. Ungene er i seng kl 20 (hvis vi er heldige) men da er det alltid rydding av huset, noe som skulle vært fikset eller planlagt. Så stuper vi i seng kl 22 og er alt for slitne til å orke å ha sex. Så blir kanskje hver 3-4 mnd. Er det noen som har noen gode tips eller triks. Eller bare går det seg til når ungene blir større? (Tilleggsinformasjon er at vi har ikke tilgang til barnevakt, så får ikke hatt datekvelder eller dager uten barna) Anonymkode: 20dfc...987 Ha en fast kveld der dere er på date med hverandre! Rydd kalenderen og prioriter å være med hverandre og ikke med klesvaska mm. Sørg for å få barnefri 1 kveld fra kl.18-23 hver 8 uke eller gjerne litt oftere for å dra ut å gjøre noe sammen alene. Går det bra så kan man jo øke det til å bli en overnatting der dere drar bort for 1 natt👏 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2024 #15 Del Skrevet 18. mai 2024 Fighter83 skrev (1 minutt siden): Ha en fast kveld der dere er på date med hverandre! Rydd kalenderen og prioriter å være med hverandre og ikke med klesvaska mm. Sørg for å få barnefri 1 kveld fra kl.18-23 hver 8 uke eller gjerne litt oftere for å dra ut å gjøre noe sammen alene. Går det bra så kan man jo øke det til å bli en overnatting der dere drar bort for 1 natt👏 TS: det å planlegge datekveld er lurt. Vi har dessverre ikke tilgang på barnevakt så har aldri hatt barnefri. Anonymkode: 20dfc...987 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2024 #16 Del Skrevet 18. mai 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Bare vit at akkurat det du beskriver her er helt normalt. Skjønner at det ikke hjelper deg, men slik er det for svæært mange i deres situasjon 😊 Anonymkode: 05add...d3a TS: Takk, det var hyggelig skrevet Anonymkode: 20dfc...987 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2024 #17 Del Skrevet 18. mai 2024 Vi gjør det oftest om morgen, typ. kl 05-06 for å så sove videre. Anonymkode: 25465...994 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fighter83 Skrevet 18. mai 2024 #18 Del Skrevet 18. mai 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): TS: det å planlegge datekveld er lurt. Vi har dessverre ikke tilgang på barnevakt så har aldri hatt barnefri. Anonymkode: 20dfc...987 Kan kanskje 5 åringen begynne å prøve å sove over hos noen venner i barnehagen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2024 #19 Del Skrevet 18. mai 2024 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Jeg synes faktisk det ofte er vanskeligere å finne tid til å ha sex når ungene er tenåringer Da ungene var små og la seg kl. 20, hadde vi jo hele kvelden for oss selv. Nå legger ungene seg samtidig med oss. De er jo så klart ute og sånt, men vi vet jo aldri når de kommer hjem, og stort sett er det minst én hjemme. Få bedre rutiner slik at dere klarer å gjøre unna mesteparten av husarbeidet mens barna er våkne. Når man er to, er jo ikke det vanskelig - den ene passer/legger unger og den andre rydder, og så bytter dere neste dag (eller hva som passer for dere)? Anonymkode: 7e55e...b42 Enig. Vi har for sikkerhets skyld småbarn OG tenåringer samtidig! Det er ikke akkurat enkelt når huset er lite, og tenåringene kan finne på å være våkne til 23, minst… TS, få unna mer husarbeid når ungene er våkne. Ja, det er mulig. Man må ikke være to stk til å aktivisere to barn hele ettermiddagen! Jeg prøver å ha alt husarbeid ferdig før yngste er i seng. Er alt strøkent? Nei. Men det må det ikke være heller. Anonymkode: 1823f...f30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2024 #20 Del Skrevet 18. mai 2024 Fighter83 skrev (2 minutter siden): Kan kanskje 5 åringen begynne å prøve å sove over hos noen venner i barnehagen? TS: Kanskje om noen år, jeg synes 5 år er litt ungt for vår smak. Heller 7-8 kanskje Anonymkode: 20dfc...987 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå