Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei jente på 8 år som har pollenallergi. Fikk beskjed fra legen å prøve med zyrtec, å ta hun burde ta det på kvelden for å unngå å bli for trøtt på skolen/på dagtid. Leser på zyrtec-pakken at mellom 6-12 år bør de ta en halv tablett to ganger daglig. Ble derfor usikker når hun burde ta disse, å hvor mange timer mellom hver halve tablett? Noen som vet?

Skrevet

Kan kun si i fra vårt stå sted. Så tok vårt barn utskrevet av barnelege kun halv tablet kveld frem til ho fylte 10. Da endret legen til 1 tablet hver kveld.

AnonymBruker
Skrevet

Tenker legens instruks overstyrer det som står på pakken. Noen ganger setter de andre doser en bare de generelle som står på pakken.

Vi prøvde med en halv tablett Zyrtec morgen og kveld for 10-åringen vår. Han ble veldig trøtt, men usikker på om det var allergien eller tablettene. Var hos legen og fikk resept på annen medisin og nå er han så godt som symptomfri og mye mer opplagt. Så om barnet blir trøtt tenker jeg du kan ta kontakt med lege for å prøve annen medisin.

Anonymkode: f4f73...5cd

AnonymBruker
Skrevet

Hør på legen. Mine tar også på kvelden, fungerer fint det.

Anonymkode: 5e309...fce

AnonymBruker
Skrevet
Kiara8 skrev (2 timer siden):

Har ei jente på 8 år som har pollenallergi. Fikk beskjed fra legen å prøve med zyrtec, å ta hun burde ta det på kvelden for å unngå å bli for trøtt på skolen/på dagtid. Leser på zyrtec-pakken at mellom 6-12 år bør de ta en halv tablett to ganger daglig. Ble derfor usikker når hun burde ta disse, å hvor mange timer mellom hver halve tablett? Noen som vet?

Legens råd overgår hva pakken sier, tenker jeg. Som voksen tar jeg selv allergimedisin på kvelden. Funker utmerket. 

Anonymkode: b6baf...04a

Skrevet

Okey, takk for svar.😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...