AnonymBruker Skrevet 18. mai 2024 #1 Skrevet 18. mai 2024 Jeg prøver og motivere og snakker pent om far og bonusmor ( som jeg liker kjempe godt ) , de fikk 4 barn på 3 år, de er nå Tvillinger på snart 4 ,ei på snart 3 og en som fyller 1år snart, våre er 11 ,15 og 26 ( eldste datteren er jo selvsagt ikke på samvær ennå ) ,men guttene på 11 og 15, synes far prioterer småsøskene, jeg er jo ikke der så jeg vet ikke, jeg selv er gift på nytt også og vi har en på snart 7 sammen. Jeg og eks gikk fra hverandre når 11 åring var 3mnd bare, de har hatt 50/50 siden de var 3 år begge 2. Hva bør gjøre videre her, sier jo til dem at det kanskje det er mye og gjøre med 4 små,men de mener at de kan i alle fall bli priotert etter de er lagt,men da er de så sliten. Vet jo at dette blir bedre med tiden, har hjepet veldig mye på våres som er 6 nå, de første 4 årene er travle. de vil helst være bare noen timer 3 dager i uka, pappan og bonusmoren er kjempe flinke og de har alltid vert det,men skjønner jo at det blir veldig hektisk med 4 små. Skal jeg forsette og motivere dem? Anonymkode: 3f6fc...f57
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2024 #2 Skrevet 18. mai 2024 Fire så barn handler bare om å overleve hverdagen. Kan du hjelpe far med å foreslå samværsløsning som gir han mulighet til noe kvalitetstid? Anonymkode: 42525...18d 4 2
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2024 #3 Skrevet 18. mai 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Fire så barn handler bare om å overleve hverdagen. Kan du hjelpe far med å foreslå samværsløsning som gir han mulighet til noe kvalitetstid? Anonymkode: 42525...18d Det er mulig det er slitsomt, men nå har dem lagd disse barna vel viten om at det var to fra før. At dem ikke orker hver kveld men når barna sier dem aldri får tid med dem så må man sette av tid. Er det mulig og få noe hjelp av familie som kan komme innom nå og da og hjelpe dem litt. Ellers må jo ts snakke med far om dette, fordi man kan raskt havne oppi mange flere år med det er slitsomt og vipps er barna store og på vei ut av døra. Selv en x jeg har hatt mange sånne samtaler med, han var hele tiden barna er såpass store så dem må skjønne at dem små krever mye. Nå har disse søskene blitt 10,12,13 og barna mine myndig begge to. Sitte to årene trakk dem seg selv bort, spurte om dem syntes det var leit når dem nesten vsr myndig om dem ønsket og være med faren mere, men dem ønsket ikke det. Jeg har snakket mye dirkete med barnefaren om tema, at priortierer han ikke barna på flere år, så vil dem trekke seg unna. Barna har jeg alltid prøvd og forklare og oppmuntre, men sammtidig så planla faren flere barn frivillig og mine barn har betalt prisen i mange år og blitt nedprioritert. Men i dag velger dem meg i alt sv høytider og div, fikk selv 3 barn som faren i tilegg til mine to som jeg har med han. Og dem er ganske tette i alder som faren sine er. Anonymkode: e77f1...c8c 6 1 1
Gjest Anonyme-meg Skrevet 18. mai 2024 #4 Skrevet 18. mai 2024 Kan du snakke med faren om hva barna føler? Mulig det har blitt litt mye barne boble hos dem. Mulig det er en kvikk fiks..
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2024 #5 Skrevet 18. mai 2024 Så, de har halvsøsken på begge kanters som bor sammen med både mor og far, imens de blir skviset ut i begge leiere...får bo bare på halv tid hos deg, og hos far....? Ikke rart de synes det er kjipt. Anonymkode: 52641...ca1 6 5
. Anonym. Skrevet 18. mai 2024 #6 Skrevet 18. mai 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Så, de har halvsøsken på begge kanters som bor sammen med både mor og far, imens de blir skviset ut i begge leiere...får bo bare på halv tid hos deg, og hos far....? Ikke rart de synes det er kjipt. Anonymkode: 52641...ca1 Ikke rart det nei. 5
Traktor Skrevet 18. mai 2024 #7 Skrevet 18. mai 2024 (endret) AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Hva bør gjøre videre her, sier jo til dem at det kanskje det er mye og gjøre med 4 små,men de mener at de kan i alle fall bli priotert etter de er lagt,men da er de så sliten. Vet jo at dette blir bedre med tiden, har hjepet veldig mye på våres som er 6 nå, de første 4 årene er travle. Bedre med tiden? Om ikke mange årene flytter vel uansett han på 15 ut og han på 11 ikke så veldig mange årene etter. Her må faren gripe muligheten mens den fortsatt er der. Endret 18. mai 2024 av Traktor 8 3
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2024 #8 Skrevet 18. mai 2024 Søsken i kjernefamilier kan oppleve dette på samme måte, det er en del av det å få søsken. Det er en overgang for alle. Forskjellen er at med to familier kan barna tenke det blir bedre ved å velge bort familien hvor man må dele på oppmerksomheten, det er jo ikke et alternativ ellers. Tenker du må involvere far også må de finne frem til løsninger som fungerer for sin familie. Anonymkode: 9afca...7e7 8 1
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2024 #9 Skrevet 18. mai 2024 Jeg skjønner at de føler det sånn for så mange småbarn krever jo sitt. Prøve å snakk med de om det kanskje? Anonymkode: a7de3...649 3
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2024 #10 Skrevet 18. mai 2024 Du skal motivere dem til å prate med far om hva de føler. Dette er først og fremst krøll på relasjonen til faren deres, og det er viktig læring å kunne finne ordene og si fra når en føler at noe ikke er ok med en person som står en nært. Snakker de med faren så kan de kanskje sammen finne på andre løsninger for å ha tid sammen? Dette er supervanlig å oppleve når en får nye søsken, spesielt med litt stor aldersforskjell. Fort gjort av foreldre å glemme de eldste litt, for de klarer seg jo selv. Ville ikke vært første familien som satte av egen tid for far/sønn, når de eldste føler seg oversett når ny baby kommer. Anonymkode: 56180...761 2 1
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2024 #11 Skrevet 18. mai 2024 Herregud, fire tette barn når man har to fra før.. Far har gapt over for mye og bør få klippet strengen. I mellomtiden forstår jeg godt barna om de midlertidig vil ha en annen samværsordning. Man kan si det ville vært det samme med helsøsken, at oppmerksomheten måtte deles, men det er ikke det samme. Med helsøsken slepper man å flytte mellom hjem, forholde seg til voksenpersoner i hjemmet man ikke selv har valgt, all statistikk underbygger stemorsyndromet: at biologiske mødre og fedre prioriterer egne barn (om enn på skjulte, lite tydelige måter). Etc. Ta de eldste på alvor og bespar dem for å måtte lide under fars reproduksjonsbehov som åpenlyst har løpt løpsk. Anonymkode: e6722...fc8 6 2
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2024 #13 Skrevet 19. mai 2024 Far ønsker fortsatt 50/50,men er barna selv som ønsker mindre, pappan kjenner seg ikke igjen i beskrivelsen ,vi var der alle sammen på middag i går,men far sa at hvis det var det barna ønsket så var det greit, så kunne de heller ha 50/50 hvis de ønsket det igjen. så nå blir de hos meg hver dag, og dagssamvær med far 5 timer hver mandag, onsdag og fredag,uten små søsken, de skal fortsatt være med far og bonusmor og småsøsken 3 uker til finnmark til familien til min eksmann,men det er noe begge vil. Anonymkode: 3f6fc...f57 3 1
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2024 #14 Skrevet 19. mai 2024 Bare la de slippe om de ikke vil ha den ordningen mer! Anonymkode: 80d47...d44 1
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2024 #15 Skrevet 19. mai 2024 Jøss, dere har mange barn tilsammen 😃. Klarer de to å forklare hva de mener med å bli prioritert? De er jo store. Ønsker de å bli pratet mer med? Er det fritidsaktiviteter de går glipp av? Får de hjelp med lekser? Spør bare fordi såpass store barn ofte bare vil være litt i fred 🙃 Anonymkode: 11406...405 1
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2024 #16 Skrevet 19. mai 2024 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Far ønsker fortsatt 50/50,men er barna selv som ønsker mindre, pappan kjenner seg ikke igjen i beskrivelsen ,vi var der alle sammen på middag i går,men far sa at hvis det var det barna ønsket så var det greit, så kunne de heller ha 50/50 hvis de ønsket det igjen. så nå blir de hos meg hver dag, og dagssamvær med far 5 timer hver mandag, onsdag og fredag,uten små søsken, de skal fortsatt være med far og bonusmor og småsøsken 3 uker til finnmark til familien til min eksmann,men det er noe begge vil. Anonymkode: 3f6fc...f57 Høres ut som en god løsning, Ts. Anonymkode: e6722...fc8 1
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2024 #17 Skrevet 19. mai 2024 Jeg tenker at barna må snakke med far, evt kan du være med som støtte. Det er jo naturlig både at hverdagen er hektisk og at de er slitne med nattevåk og 4 så små barn, det er jo ren overlevelse. I tillegg er han vel ikke ung når han har barn på 26 i tillegg - det der blir vanskeligere å orke dess eldre man blir. Jeg synes far bør få komme med forslag til hvordan han mener de kan få mer tid sammen gjennom å snakke med barna, eller evt foreslå at barna får være mer hos deg til de får hodet over vann igjen. Det er ikke du som skal foreslå dette, TS, for du er ikke en del av konflikten sånn egentlig. Du kn selvfølgelig bistå barna dine og gripe inn om far ikke vil finne en løsning eller ting ikke bedrer seg, men støtt hellere opp om at barn og far prøver å løse dette sammen i første omgang. Anonymkode: 1878b...2c2
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2024 #18 Skrevet 19. mai 2024 De eldste barna har trukket det korteste strået. Stakkars. Hører ikke ordentlig til noen plass. De er store nok til å velge selv. Respekter grensene de har satt for seg selv. Anonymkode: 44237...a21 2
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2024 #19 Skrevet 19. mai 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Far ønsker fortsatt 50/50,men er barna selv som ønsker mindre, pappan kjenner seg ikke igjen i beskrivelsen ,vi var der alle sammen på middag i går,men far sa at hvis det var det barna ønsket så var det greit, så kunne de heller ha 50/50 hvis de ønsket det igjen. så nå blir de hos meg hver dag, og dagssamvær med far 5 timer hver mandag, onsdag og fredag,uten små søsken, de skal fortsatt være med far og bonusmor og småsøsken 3 uker til finnmark til familien til min eksmann,men det er noe begge vil. Anonymkode: 3f6fc...f57 Skal de ha null kontakt med småsøsknene….? Det er jo ikke helt greit heller. Selv om det er vanskeligere å få samme søskenforholdet når aldersforskjellen er stor, så bør de jo ikke få lov til å velge søskene helt vekk i hverdagen. Bra med egen pappatid - men de bør kanskje få krav på seg tilbake om en egen dag i uka hvor de er med småsøsknene sine. De små ser ofte veldig opp til storesøsken som er mye eldre, kan treffe hardt å bli kuttet helt ut av livene deres. Alle storesøsken må legge seg litt i selen i ungdomsårene for å bygge relasjon til småsøsken. Anonymkode: 56180...761 6
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2024 #20 Skrevet 19. mai 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Far ønsker fortsatt 50/50,men er barna selv som ønsker mindre, pappan kjenner seg ikke igjen i beskrivelsen ,vi var der alle sammen på middag i går,men far sa at hvis det var det barna ønsket så var det greit, så kunne de heller ha 50/50 hvis de ønsket det igjen. så nå blir de hos meg hver dag, og dagssamvær med far 5 timer hver mandag, onsdag og fredag,uten små søsken, de skal fortsatt være med far og bonusmor og småsøsken 3 uker til finnmark til familien til min eksmann,men det er noe begge vil. Anonymkode: 3f6fc...f57 Hvordan skal det dagsamværet foregå? Skal far ikke ta seg av de små barna hver mandag, onsdag og fredag etter skoletid i fem timer??? Anonymkode: 2d9fa...c10 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå