Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Dere som er så heldige å være bonuspappa eller bonusmamma til herlige unger. Hvordan forholder dere dere til kommunikasjon mellom de biologiske foreldrene? 

Er dere feks aktivt med i barneoppdragelsen til barna, eller hvordan løser dere dette? 

Hva gjør dere om dere feks er uenige med foreldrene? 

Jeg har ved et par anledninger blitt kontaktet av bonusmamma til mine barn. Føler hun problematiserer noe jeg ikke føler er et reelt problem egentlig, og jeg synes det er svært vanskelig å forholde meg til henne. 

Har gitt beskjed til barnefar om at jeg ønsker kun å forholde meg til han, siden jeg opplever det som det mest ryddige. 

Hva mener dere? 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvis bonusmor bor like mye med barnet som du gjør, er hun delaktig i barnets oppdragelse og hverdag på lik linje med faren.

Selvfølgelig skal bonusmor delta i oppdragelsen, hvis ikke skaper du bare drama og legger til rette for et dårlig forhold med henne. 

Hva er det bonusmorens lager problemer av som du ikke forstår?

Hva sier faren da?

Anonymkode: 1442b...5e6

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Bor man sammen er man en familie er min mening. Jeg deltar i oppdragelsen på samme måte som far. Jeg er med på aktiviteter og tar med barna på ferier uten far. For barna er jeg like mye mamma som deres mamma. Noe de selv har sakt. Men jeg tar ikke hennes plass. Mor kan fint ringe meg hvis hun trenger hjelp med ungene. 

Jeg er uenig i noen ting, men dette blir mellom meg og far. Jeg har aldri sakt i mot eller kritisert hvis det er noe. 

Svelger en del kameler, men sånn er det. Takler det fint. 

Anonymkode: 2f848...822

• Liker 4
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Derfor blir jeg særboer,og har null interesse for å ta meg av barnet til kjæresten. Det får han oppdra og samarbeide med barnemor. 

Kjærester utenom er perfekt❤ 

Anonymkode: 1437b...066

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet

Kommunikasjonen i seg selv går gjennom foreldrene, men jeg er selvfølgelig med i oppdragelsen av barnet. Far og jeg er veldig samstemte, så eventuelle uenigheter tar far selv med mor.

Barnet har mange ulike diagnoser og det er litt alt eller ingenting. Derfor er jeg "mor" og jeg ser på han som mitt barn. Det må nesten bare bli sånn så lenge vi har barnet 50/50, og barnet krever mye av oss begge. 

Skal sies at jeg gjerne sender bilder til mamma, som hun setter pris på. Jeg har et greit forhold til henne.

• Liker 1
Skrevet

Mine bonuser er store, de var 14 og 16 da jeg kom inn i livet deres. Jeg har ikke noen kontakt med biologisk mor, vi bare hilser på hvis vi sees. 
Vi bor sammen, så jeg har litt å si på oppdragelse (men far tar det med ungdommene). 

Vi etterstreber å ha de samme reglene for bonusene og min ungdom. 

Skrevet

Her i hus er vi e om at det er foreldre (og ikke bonus foreldre) som i hovedsak oppdrar barna. Synes det er ryddigst. Samboeren min og fars samboer er familie, men legger seg heldigvis lite borti oppdragelse (om vi ikke har spurt de om konkrete ting) 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Har alltid sett på henne som min egen og oppdratt henne slik som mine barn, men har nå koblet ut litt og gjør ikke mer enn jeg må. Hun har begynt å utnytte at hun er 50/50 og setter både sin biologiske foreldre opp mot hverandre og meg og min samboer. Jeg har et greit forhold til biologisk mor, og jeg snakker med henne om ting som angår barnet, det samme med bonusfar. 

Anonymkode: 65039...d7a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Bonus mor oppgaver

stille opp når det passer mor og far- ikke å diskutere for da er hun slem og egoistisk

kjøpe dyre merkevarer, drit i om hun pleier å kjøpe rimeligere, khm barnet SKAL ha det sånn.

stemor SKAL kjøpe sykkel til stebarnet om hun kjøpte sykkel til sitt barn, sånn er det bare.

stemor SKAL VÆRE DEN SOM BETALER FOR STEBARNETS SYDENTUR

STEMOR SKAL BETALE TANNREGULERING

STEMOR SKAL HA KORTERE DAG FORDI BARNET LIKER IKKE SFO

STEMOR SKAL SERVERE PEPSI NÅR MOR ER DER OG BEHANDLE HENNE SOM KONGLIG, det er jo tross alt hun som har født denne guddommeligheten.

HOLD KJEFT STEMOR, ingen spurte deg

Anonymkode: 4f98c...154

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Bonus mor oppgaver

stille opp når det passer mor og far- ikke å diskutere for da er hun slem og egoistisk

kjøpe dyre merkevarer, drit i om hun pleier å kjøpe rimeligere, khm barnet SKAL ha det sånn.

stemor SKAL kjøpe sykkel til stebarnet om hun kjøpte sykkel til sitt barn, sånn er det bare.

STEMOR SKAL SERVERE PEPSI NÅR MOR ER DER OG BEHANDLE HENNE SOM KONGLIG, det er jo tross alt hun som har født denne guddommeligheten.

Herregud 

Anonymkode: b1078...f8e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Herregud 

Anonymkode: b1078...f8e

Halleluja for det hellige barn

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke noe bonus. Det er belastning. Bli særboer og lykkelig! 

Anonymkode: 8d880...236

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Bonus mor oppgaver

😂😂😂 Stemor skal smile og holde kjeft. Ta imot dritt med et smil. Betale for det hun får beskjed om. Og sist men ikke minst: ha egen hybel når «bonusen» ikke vil at stemor skal være i huset sitt som hun eier. Som den kongelige biologiske mora gir ordre om😂

• Nyttig 1
Skrevet
Irak skrev (21 timer siden):

Hei.

Dere som er så heldige å være bonuspappa eller bonusmamma til herlige unger. Hvordan forholder dere dere til kommunikasjon mellom de biologiske foreldrene? 

Er dere feks aktivt med i barneoppdragelsen til barna, eller hvordan løser dere dette? 

Hva gjør dere om dere feks er uenige med foreldrene? 

Jeg har ved et par anledninger blitt kontaktet av bonusmamma til mine barn. Føler hun problematiserer noe jeg ikke føler er et reelt problem egentlig, og jeg synes det er svært vanskelig å forholde meg til henne. 

Har gitt beskjed til barnefar om at jeg ønsker kun å forholde meg til han, siden jeg opplever det som det mest ryddige. 

Hva mener dere? 

Har opplevd det samme. Men her går moren til meg når hun ikke føler hun får gjennomslag hos far. Problemet er at hun blir skikkelig sur på meg når jeg ikke er enig med henne og slenger i meg at jeg ikke har noe med å mene noe, for det er kun hun og faren som har noe med det. Med den holdningen forstår jeg jo ikke hvorfor hun kontakter meg… 

Jeg har meninger om ting, men lar far ta dialogen med barnets mor. Som har meninger om veldig mye forskjellig når barnet er hos oss. Bonusbarnet mitt er en nydelig unge og det har aldri vært behov for verken meg eller far til å kjefte og være strenge - hun oppfører seg eksemplarisk 99,9% av tiden.

Jeg tenker at det er ryddigst at dialog går mellom far og mor. Med mindre de har dårlig kommunikasjon og det beste for alle partner generelt og bonusbarn spesielt, at bonusforelder er mellommann.  

Skrevet
HSV50 skrev (5 minutter siden):

Har opplevd det samme. Men her går moren til meg når hun ikke føler hun får gjennomslag hos far. Problemet er at hun blir skikkelig sur på meg når jeg ikke er enig med henne og slenger i meg at jeg ikke har noe med å mene noe, for det er kun hun og faren som har noe med det. Med den holdningen forstår jeg jo ikke hvorfor hun kontakter meg… 

Jeg har meninger om ting, men lar far ta dialogen med barnets mor. Som har meninger om veldig mye forskjellig når barnet er hos oss. Bonusbarnet mitt er en nydelig unge og det har aldri vært behov for verken meg eller far til å kjefte og være strenge - hun oppfører seg eksemplarisk 99,9% av tiden.

Jeg tenker at det er ryddigst at dialog går mellom far og mor. Med mindre de har dårlig kommunikasjon og det beste for alle partner generelt og bonusbarn spesielt, at bonusforelder er mellommann.  

Da virker det som at du har et veldig reflektert forhold til din rolle i dette, og det er bra 👌

Jeg valgte å konfrontere han med det. Sa at jeg ikke hadde noe imot henne som person, men at jeg ikke kjenner henne, og ønsker å forholde meg til far som forelder. 

Så bare håper jeg at jeg blir respektert på det i framtiden. Jeg kan godt ta imot ulike synspunkter og sånn. Det er bare fint synes jeg, men til syvende og sist så er det jeg som avgjør. Det føler jeg selv blir mest fair ihvertfall. Har jo respekt for at andre er uenige med meg, selv om jeg ikke er enig selv, bare dem ikke legger føringer på meg, for det liker jeg ikke. Har ikke møtt noen som liker det egentlig.....

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at om det ikke er veldig voldsomt som jeg opplevde med mine barn, så tenker jeg mor ikke har så mye med hva som skjer når barna er hos dere. Med ille mener jeg at det ble så ille at barnevernet møtte på døren dems og barnefar fikk besjed om etter litt undersøkelser at skulle barna være hos han fikk ikke hun være der typ. Ikke jeg som meldte. 
Faren har seinere fått en ny og heldgivis lært av sine feil, jeg hører ungene si ting dem ikker er enig i. Men som jeg sier bonusmor bor med far og har noe hun skulle sagt i eget hjem. Jeg har et greit forhold til henne og skulle mye til og bare ringe/sende sms om jeg var uenig. Hadde jeg nok snakket med far om så. Mange mødre må lære seg at dem ikke bestemmer hvordan ting skjer i fars hjem, så lenge det ikke er til det ekstreme

Anonymkode: 7ace0...2d1

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

😂😂😂 Stemor skal smile og holde kjeft. Ta imot dritt med et smil. Betale for det hun får beskjed om. Og sist men ikke minst: ha egen hybel når «bonusen» ikke vil at stemor skal være i huset sitt som hun eier. Som den kongelige biologiske mora gir ordre om😂

Sånn er det om man blir sammens med en mann uten baller, og hvorfor bo i en bolig x anser som sitt 😅 finnes mange fedre som bare jatter med og stemødre som forblir hos disse fjotten

Anonymkode: 7ace0...2d1

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er ikke noe bonus. Det er belastning. Bli særboer og lykkelig! 

Ja👏🏽👏🏽 Særboer og det beste av begge verdener. Møttes med barn av og til, og masse alene tid😍 Flytt sammen når barna er store og ute.

• Liker 3
Skrevet
Kålrota skrev (8 timer siden):

Mine bonuser er store, de var 14 og 16 da jeg kom inn i livet deres. Jeg har ikke noen kontakt med biologisk mor, vi bare hilser på hvis vi sees. 
Vi bor sammen, så jeg har litt å si på oppdragelse (men far tar det med ungdommene). 

Vi etterstreber å ha de samme reglene for bonusene og min ungdom. 

Når man eier hus sammen og bor sammen så er det helt fair at bonusmor/far gir beskjed om ting. Har feks null problem med at samboer gir beskjed til barnet mitt om at man ikke kan spille musikk halve natta osv (om jeg ikke er hjemme, jeg hadde jo tatt det om jeg var der).

Ellers kjenner jeg til problemet med bonusmor som mener barnet skal bestemme alt selv og at barnets ønsker trumfer absolutt alt annet. Men som sagt, de kampene lar jeg sambo ta. Jeg sier min ærlige mening til ham, og så får han ta det videre. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja👏🏽👏🏽 Særboer og det beste av begge verdener. Møttes med barn av og til, og masse alene tid😍 Flytt sammen når barna er store og ute.

Jeg er egentlig helt enig i at det er den beste løsningen når man har mine og dine barn. Her var det ulike grunner til at vi faktisk valgte å flytte sammen mens ene bonusbarnet er under myndighetsalder, det var en løsning som var best for barnet. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...