K@tt Skrevet 18. mai 2024 #1 Skrevet 18. mai 2024 Jeg har lyst til å skaffe meg et vannspeil å ha på terrassen, har sett det er mange steder som selger de men går det an å få tak i en lav krukke eller lignende jeg kan bruke? Fungerer det greit med en pumpe oppi? Tenkte en solcelledrevet en eller noe. Noen tips og råd om vannspeil jeg ikke har fått med meg som dere vet om? På forhånd takk.
Sb88 Skrevet 18. mai 2024 #2 Skrevet 18. mai 2024 Europris har små fine å de har solcelle fontene som passer oppi 1
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2024 #3 Skrevet 18. mai 2024 K@tt skrev (1 time siden): Jeg har lyst til å skaffe meg et vannspeil å ha på terrassen, har sett det er mange steder som selger de men går det an å få tak i en lav krukke eller lignende jeg kan bruke? Fungerer det greit med en pumpe oppi? Tenkte en solcelledrevet en eller noe. Noen tips og råd om vannspeil jeg ikke har fått med meg som dere vet om? På forhånd takk. Har et ganske stort kar med vann som vannspeil og det er noe dritt. Nå er vannet gult og fullt av pollen. I fjor sommer ble det fullt av grønske. Har en liten solcelledrevet pumpe og den gikk tett rett som det er. Siden karet var så dypt så fløt pumpen rundt når det var vind, noe som førte til at endel av vannet sprutet på utsiden av karet og jeg stadig vekk måtte fylle opp med vann. Endte med at jeg fylte opp med endel store steiner og bandt pumpen fast i de. Veldig fint med slike vannspeil, men mer jobb enn jeg så for meg. Anonymkode: 57b49...c38 1
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2024 #4 Skrevet 18. mai 2024 Om du ikke kan koble deg opp på bevegelig vann som en bekk eller elv vil jeg ikke anbefale det. Du må isåfall bytte vannet ca hver uke. Og samtidig vaske hele greia hver gang. Ikke verdt det. Tiltrekker seg både mygg, fluer og andre insekter også. Anonymkode: 37f40...36c
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2024 #5 Skrevet 18. mai 2024 K@tt skrev (2 timer siden): Jeg har lyst til å skaffe meg et vannspeil å ha på terrassen, har sett det er mange steder som selger de men går det an å få tak i en lav krukke eller lignende jeg kan bruke? Fungerer det greit med en pumpe oppi? Tenkte en solcelledrevet en eller noe. Noen tips og råd om vannspeil jeg ikke har fått med meg som dere vet om? På forhånd takk. Solcelle fontene på europris fungerer fint. Min durer nå på 3 året. Jeg ville ha fått tak i et fat med ferdig glasur eller ferdig farge. Mitt må males hvert år. Pass på at det er stort nok sp vannet ikke blåser ut av vannspeilet av vinden. Jeg har lagt en ring med stein rundt min fontene så den ikke stikker ut i kanten Anonymkode: 072a2...644
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå