AnonymBruker Skrevet 18. mai 2024 #1 Del Skrevet 18. mai 2024 Hei min bestevenninne gifter seg snart, og jeg er forlover. Hvor mye er det forventet å gi i gave? vet ikke om det er relevant, men utdrikningslaget kostet meg 23000 (hvorav 5000 var fallskjermhopp dekket av meg alene, ikke spleiser på av hele utdrikningslaget). jeg har i utgangspunktet tenkt 2000,- men er det kanskje litt lite som forlover? Anonymkode: 66c8f...41f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2024 #2 Del Skrevet 18. mai 2024 Synes 2 000 høres ok ut. Anonymkode: 96e55...65f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2024 #3 Del Skrevet 18. mai 2024 Tenker det fallskjermhoppet ville vært bryllupsgave også, samt dekket de nærmeste runde dagene Anonymkode: f23b7...e72 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kålrota Skrevet 19. mai 2024 #4 Del Skrevet 19. mai 2024 Du betalte 23 000 for utdrikningslaget?! Kjære vene, jeg synes du allerede har vært skikkelig raus. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2024 #5 Del Skrevet 19. mai 2024 Hvis du har brukt 23 000 på utdrikningslaget, ville jeg ikke forventet gave fra deg de nærmeste 20 årene. Anonymkode: 7a306...350 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2024 #6 Del Skrevet 19. mai 2024 Kålrota skrev (5 timer siden): Du betalte 23 000 for utdrikningslaget?! Kjære vene, jeg synes du allerede har vært skikkelig raus. AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hvis du har brukt 23 000 på utdrikningslaget, ville jeg ikke forventet gave fra deg de nærmeste 20 årene. Anonymkode: 7a306...350 Det er jo et personlig valg man tar, uavhengig av gave. Har deltatt i utdrikningslag der jeg har betalt mye mer enn dette også, da vi har tatt turen ut av Norge, spist godt og bodd godt, dyre spaopplevelser. Hadde jeg ikke hatt råd ville jeg ikke blitt med, og jeg straffet i alle fall ikke brudeparet fordi jeg hadde betalt for å få slike opplevelser. Hadde jeg vært forlover med dårlig råd ville jeg tilsvarende antatt nærmeste venninne visste at utdrikningslaget ble av det enkle slaget om jeg fikk gave. Anonymkode: 96e55...65f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kålrota Skrevet 19. mai 2024 #7 Del Skrevet 19. mai 2024 Jeg blir dritflau hvis noen disker opp med slike summer til vårt bryllup. Håper de som har slike midler donerer til leger uten grenser istedet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2024 #8 Del Skrevet 19. mai 2024 Ville laget en personlig gave som ikke koster mye: Kjøp ei litt dyr vinflaske (årgangsvin), få brudeparet til å skrive et brev hver om hva det var de fallt for hos sin kjære og hva de liker ved hveransre. Låse det inn i en fin boks/kiste. Og skrive et brev om at denne skal åpnes ved deres første store krangel/ vanskelig situasjon/ eller ved annen situasjon der de trenger hjelp og positivitet i hverdagen. Anonymkode: be4a7...cf4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2024 #9 Del Skrevet 19. mai 2024 Betale 23 000 for et utdrikningslag ?? Har verden gått helt av hengslene?? Anonymkode: c5bec...11f 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymMisbruker Skrevet 19. mai 2024 #10 Del Skrevet 19. mai 2024 Jeg skal snart gå i ektefellen også. Forventer at de som ønsker å gi en gave legger seg på mellom 400-1200 avhengig av hvilken whisky flaske de vil gi meg. Om noen ikke gir gave så er det helt innafor også. Jeg vil helst bare at folk er med på festen og har en god stemning. Gifter meg ikke for gavene eller utdrikningslaget. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2024 #11 Del Skrevet 19. mai 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Betale 23 000 for et utdrikningslag ?? Har verden gått helt av hengslene?? Anonymkode: c5bec...11f Ikke uvanlig. Selv i Norge bruker jeg gjerne 10 000+. Fly tur-retur, hotell, mat til meg selv, og innskudd til selve utdrikningslaget. I utlandet blir det dyrere. Er jo ikke verre enn at man ikke blir med om man ikke har pengene. Anonymkode: 96e55...65f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kålrota Skrevet 19. mai 2024 #12 Del Skrevet 19. mai 2024 Det ekskluderer jo ganske mange mennesker hvis dette er normen? For en trist holdning. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2024 #13 Del Skrevet 19. mai 2024 33 minutter siden, AnonymBruker said: Det er jo et personlig valg man tar, uavhengig av gave. Har deltatt i utdrikningslag der jeg har betalt mye mer enn dette også, da vi har tatt turen ut av Norge, spist godt og bodd godt, dyre spaopplevelser. Hadde jeg ikke hatt råd ville jeg ikke blitt med, og jeg straffet i alle fall ikke brudeparet fordi jeg hadde betalt for å få slike opplevelser. Hadde jeg vært forlover med dårlig råd ville jeg tilsvarende antatt nærmeste venninne visste at utdrikningslaget ble av det enkle slaget om jeg fikk gave. Anonymkode: 96e55...65f Klart det er et valg man tar, men personlig ser jeg ikke på det som en straff å ikke få bryllupsgave fra en person som allerede har vært så generøs. Da hadde jeg ansett utdrikningslaget som gaven og vel så det. Anonymkode: 7a306...350 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2024 #14 Del Skrevet 19. mai 2024 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Klart det er et valg man tar, men personlig ser jeg ikke på det som en straff å ikke få bryllupsgave fra en person som allerede har vært så generøs. Da hadde jeg ansett utdrikningslaget som gaven og vel så det. Anonymkode: 7a306...350 Og jeg vile følt at jeg brukte pengene på meg selv. I stedet for gave til brudeparet. Jeg skal ha fallskjermhopp, god champagne, og spa-behandling. Derfor får ikke bruden gave av meg. Anonymkode: 96e55...65f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2024 #15 Del Skrevet 10. juni 2024 Kålrota skrev (På 19.5.2024 den 13.33): Jeg blir dritflau hvis noen disker opp med slike summer til vårt bryllup. Håper de som har slike midler donerer til leger uten grenser istedet. Dersom du får gaver du syns er for mye, er det ingenting som hindrer deg i å donere de videre til en verdig sak. Andre må få lov å gi gaver til de de ønsker 😊 Anonymkode: 36165...17a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2024 #16 Del Skrevet 10. juni 2024 On 5/19/2024 at 2:46 PM, AnonymBruker said: Og jeg vile følt at jeg brukte pengene på meg selv. I stedet for gave til brudeparet. Jeg skal ha fallskjermhopp, god champagne, og spa-behandling. Derfor får ikke bruden gave av meg. Anonymkode: 96e55...65f Det står du selvfølgelig fritt til å mene, men jeg som brud mener det motsatte. Anonymkode: 7a306...350 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kålrota Skrevet 10. juni 2024 #17 Del Skrevet 10. juni 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Dersom du får gaver du syns er for mye, er det ingenting som hindrer deg i å donere de videre til en verdig sak. Andre må få lov å gi gaver til de de ønsker 😊 Anonymkode: 36165...17a Jeg inviterer ikke mennesker som pynter seg med å gi dyre gaver. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2024 #18 Del Skrevet 10. juni 2024 Kålrota skrev (6 minutter siden): Jeg inviterer ikke mennesker som pynter seg med å gi dyre gaver. Nei, men hva hvis noen har spart og er stolt og glad for å kunne gi deg noe spesielt? Anonymkode: 36165...17a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kålrota Skrevet 10. juni 2024 #19 Del Skrevet 10. juni 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Nei, men hva hvis noen har spart og er stolt og glad for å kunne gi deg noe spesielt? Anonymkode: 36165...17a Da kjenner de meg ikke, hvis noe spesielt = dyrt. Jeg synes det er litt harry. Faktisk var jeg nylig i et selskap hvor noen gjester ble sinte (!) over at gavemottakerne ventet til etter selskapet med å åpne gavene. :Koko: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2024 #20 Del Skrevet 10. juni 2024 Kålrota skrev (6 minutter siden): Da kjenner de meg ikke, hvis noe spesielt = dyrt. Jeg synes det er litt harry. Men likevel ville du vel ikke såret noen som prøver å gjøre noe fint for deg, ved å la det skinne igjennom at det ikke falt i smak? 😊 Anonymkode: 36165...17a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå