AnonymBruker Skrevet 18. mai 2024 #1 Skrevet 18. mai 2024 Baby er 12 måneder og hun er veldig lik på meg. Har mine øyne og munn, samme hårfarge. Babybilder er nesten helt like. Når folk påpeker dette sier alltid svigermor slikt som «hun ligner på begge», «jeg ser hun ligner på far også». Hun kan liksom aldri erkjenne at baby er lik på meg. Hun kan også si «ser hun har fått lyst hår slik som tantene sine», også har jeg helt lyst hår i samme farge. Anonymkode: cc2d1...93e 1
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2024 #2 Skrevet 18. mai 2024 Og du tenker på dette fordi…?? Anonymkode: f16a4...cf6 5 4
Sinsiew Skrevet 18. mai 2024 #3 Skrevet 18. mai 2024 Hva om hun bare rett og slett ikke syns babyen ligner på deg? At du mener det betyr ikke at andre er enige. 7 1
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2024 #4 Skrevet 18. mai 2024 Kanskje hun har sine behov for at du anerkjenner henne / hennes familie. Slikt går begge veier, man må vise interesse for slekta. Nå med en baby her, har faktisk barnet og din svigermor et blodsbånd som du ikke er en del av. Jeg aner ikke om dette treffer noe, ville bare nevne det. Om du selv har hatt et godt forhold til din(e) bestemor/mormor så husk at dette er babyens bestemor, og de har en helt egen relasjon som de må få bygge. Det betyr mye med slike familiebånd. Anonymkode: 119c0...28d 6 4
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2024 #5 Skrevet 18. mai 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Baby er 12 måneder og hun er veldig lik på meg. Har mine øyne og munn, samme hårfarge. Babybilder er nesten helt like. Når folk påpeker dette sier alltid svigermor slikt som «hun ligner på begge», «jeg ser hun ligner på far også». Hun kan liksom aldri erkjenne at baby er lik på meg. Hun kan også si «ser hun har fått lyst hår slik som tantene sine», også har jeg helt lyst hår i samme farge. Anonymkode: cc2d1...93e Jeg er selv bestemor og så ingen likhet mellom bf og barnet. Babyen var prikk lik sin tante i lang tid. Nå er barnet lik sin mor og heldigvis ikke sin far. Familien til denne barnefaren så likheter mellom han og barnet i samme periode den liknet på sin tante på morssiden. Så det er rart det der at folk ser forskjellig. Derfor må du bare akseptere at svigermor ser noe annet enn deg. Anonymkode: 18b01...608
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2024 #6 Skrevet 18. mai 2024 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Baby er 12 måneder og hun er veldig lik på meg. Har mine øyne og munn, samme hårfarge. Babybilder er nesten helt like. Når folk påpeker dette sier alltid svigermor slikt som «hun ligner på begge», «jeg ser hun ligner på far også». Hun kan liksom aldri erkjenne at baby er lik på meg. Hun kan også si «ser hun har fått lyst hår slik som tantene sine», også har jeg helt lyst hår i samme farge. Anonymkode: cc2d1...93e Det er VELDIG fint at svigerfamilien anerkjenner at de ser trekk fra egen familie (og det gjør de nok). Det er veldig kjedelig med familie som ikke synes noen ligner på dem i det hele tatt. Anonymkode: 93106...7e9 3 2
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2024 #7 Skrevet 18. mai 2024 Alle ser ikke samme likhet, serru! Anonymkode: a4dd6...08a 2
Nymerïa Skrevet 18. mai 2024 #8 Skrevet 18. mai 2024 Det kommer an på øynene som ser. Det er ikke veldig rart at hun på et eller annet nivå leter etter trekk hun gjenkjenner fra sin familie, det er logisk. Jeg synes ikke du skal la deg irritere av dette. 2 2
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2024 #9 Skrevet 18. mai 2024 Du kan jo snu på det ts, hvorfor ser ikke du likheten mellom baby og far? Anonymkode: 2f8d8...7f1 3
Daria Skrevet 18. mai 2024 #10 Skrevet 18. mai 2024 Hele oppveksten: All som primært kjenner mamma: -Du er så lik moren din! Alle som primært kjenner pappa: -Du er så lik faren din! I praksis har jeg trekk og kjennetegn fra begge sider, men man ser det som er kjent og/eller man velger å se etter. At svigermor ser mest av din sønn i sitt barnebarn høres helt normalt og naturlig ut. Hvorfor er det så viktig for deg at akkurat hun skal si at babyen likner på deg, hvis du får det bekreftet av så mange andre? Kan du ikke bare unne henne å glede seg over å se familielikhet på hennes side? 7 1
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2024 #11 Skrevet 18. mai 2024 Problemet er vel ikke at svigermor synes baby ligner på far og fars familie, men at hun skal rette på andre når de sier hun ligner på ts. Det er jo kjempefint at begge familier ser likheter, men er en uting å hele tiden skulle motsi at hun kan ligne på ts også. Det beste er uansett å ikke bry seg, det spiller jo ingen rolle hva svigermor mener. Anonymkode: 8b2b6...e1b 2
Phoenix Heart Skrevet 18. mai 2024 #12 Skrevet 18. mai 2024 Folk ser forskjellig, svigermor vet hvordan hennes sønn så ut som baby, det er det hun ser. Din mor mener nok babyen ligner deg, for hun vet hvordan du så ut som baby. Dette er bare tullete å irritere seg over. 5
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2024 #13 Skrevet 18. mai 2024 Det er jo helt normalt at en ser trekk fra sin egen familie Anonymkode: f5d7b...382 2
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2024 #14 Skrevet 18. mai 2024 Hun sier ikke at babyen ikke ligner på deg, hun bare påpeker at barnet ligner på far også. Anonymkode: a9ee0...e4e 2
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2024 #15 Skrevet 18. mai 2024 Daria skrev (14 minutter siden): Hele oppveksten: All som primært kjenner mamma: -Du er så lik moren din! Alle som primært kjenner pappa: -Du er så lik faren din! I praksis har jeg trekk og kjennetegn fra begge sider, men man ser det som er kjent og/eller man velger å se etter. At svigermor ser mest av din sønn i sitt barnebarn høres helt normalt og naturlig ut. Hvorfor er det så viktig for deg at akkurat hun skal si at babyen likner på deg, hvis du får det bekreftet av så mange andre? Kan du ikke bare unne henne å glede seg over å se familielikhet på hennes side? Både hans og min familie sier hun er lik meg, så er ikke bare noe -jeg- syns. Det er ikke viktig for meg, men det er ofte akkurat som at hun ikke kan anerkjenne at baby ligner meg, eller at hun ikke ønsker det og blir furt og svarer «hun ligner begge». Forøvring så må folk her slappe av, vi har ett veldig godt forhold til min svigermor. Min mor er død så det er ikke akkurat noe konkurranse der. Anonymkode: cc2d1...93e 1 2
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2024 #16 Skrevet 18. mai 2024 Alt har mrd øyene som ser. Sønnen her sier alle at er snurt ut fra far sin. Så og si samme gange samme kroppsfasong. Eneste er øyene og håre. Alle som kjenner far sier han ligner mest far sin. Mens min familie syns han ligner min oldefar. Jentungen sa svigerd ofte; hm lurer egentlig på hvem ho ligner. Ho hadde mye trekk fra min familie i lang stund. Så var det som å se svigermor som barn. Og nå har ho kroppsfasong til min tante min hårfarge. Ansikt klarer vi ikke å plassere Anonymkode: 9fe37...cb1 2
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2024 #17 Skrevet 18. mai 2024 Selv om du ser klare tegn på at hun likner deg mest, så har hun ting fra far også, og som svigermoren din legger merke til. Barnebarnet vårt synes jeg er kliss lik svigersønn, men stedatter og hennes mor synes barnet kun ligner på stedatteren min. Har mange bilder fra da hun var barn, men ser ingen likheter, kun svigersønn sine særpreg. Alle babyer endrer likhetstrekk, og har gjerne noen ting dem gjør som blir gjenkjent av de som kjenner dem. Hvirfor er dette et problem for deg? Vi ser forskjellige ting og tolker ting forskjellig. Lev med det! Anonymkode: 71ba1...6b0
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2024 #18 Skrevet 18. mai 2024 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Baby er 12 måneder og hun er veldig lik på meg. Har mine øyne og munn, samme hårfarge. Babybilder er nesten helt like. Når folk påpeker dette sier alltid svigermor slikt som «hun ligner på begge», «jeg ser hun ligner på far også». Hun kan liksom aldri erkjenne at baby er lik på meg. Hun kan også si «ser hun har fått lyst hår slik som tantene sine», også har jeg helt lyst hår i samme farge. Anonymkode: cc2d1...93e Da jeg nettopp hadde født min første så hadde jeg og faren min et privat øyeblikk med å beundre babyen. Hans første barnebarn, mitt første barn. Det eneste vi kommenterte var at det så ut til at babyen hadde ett trekk som både jeg og faren min har. Dette hørte min svigermor og jeg så et rart ansiktsuttrykk på henne. Da kvelden kom så fikk jeg 10 bilder av diverse babyer i hennes familie. Hun måtte bare poengtere at babyen min lignet kun på hennes familie. Det såret meg at hun ødela et godt øyeblikk for meg. Hun fortsatte å ødelegge i senere tid med å poengtere hvor stort det var at hennes sønn hadde blitt far. Hun var på besøk 13 av de første 15 dagene vi var hjemme. Selv de dagene vi ba om å få alenetid eller at andre skulle komme, så var hun tilfeldigvis forbi. Hun bodde 40 min unna og vi et såpass øde sted at hun var nok ikke tilfeldigvis forbi. Alle de gangene hun var innom så fikk jeg beskjed om at jeg ikke trengtes, farmor og far klarte alt uten meg. Jeg kan tenke meg at din svigermor er samme ulla, en egoistisk holdning og hun klarer ikke å la være. Anonymkode: f6d5c...202 1
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2024 #19 Skrevet 18. mai 2024 Din svigermor er sjalu og ønsker at babyen skal ligne på faren/hennes sønn. Jeg har et dårlig forhold til min svigermor, og da sønnen min var liten var han klin lik svigermor det første året, men det måtte jeg bare tåle. Etter hvert som årene har gått så har utseendet hans skiftet fra å ligne på faren et år eller to, så meg litt og nå sin onkel. Din svigermor høres barnslig ut. Anonymkode: df886...f18 1
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2024 #20 Skrevet 18. mai 2024 Nymerïa skrev (44 minutter siden): Det kommer an på øynene som ser. Det er ikke veldig rart at hun på et eller annet nivå leter etter trekk hun gjenkjenner fra sin familie, det er logisk. Jeg synes ikke du skal la deg irritere av dette. Nei, jeg forstår ikke at dette er noe å lage styr av! Men det er sikkert fordi det er svigermor…. Mange vil helst ikke ha forbindelse til dem - dessverre! Anonymkode: 71ba1...6b0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå