AnonymBruker Skrevet 18. mai 2024 #1 Skrevet 18. mai 2024 Er det normalt å arrangere babyshower selv? En venninne av meg holder på å arrangere egen babyshower. Ble litt satt ut da hun satt og la ut om alle gaveønskene sine og hva hun forventer at vi venninner skal ta med av mat. Kjenner at jeg har veldig lite lyst å delta. Jeg er i en krets der det ikke er vanlig med babyshower, så derfor lurer jeg på dette. Anonymkode: be620...6ab
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2024 #2 Skrevet 18. mai 2024 Jeg syns det er ganske spesielt. Hadde man f. eks invitert på lunsj og presisert "det er ikke nødvendig med gave, jeg vil bare samles", så handler det ikke om gaver og det materialistiske. Jeg er imot baby showers fordi jeg syns man fint kan komme på barselbesøk og heller ha med mat og evt. en gave hvis man vil. Baby showers for meg handler mest om gaver, ikke får man snakket så mye med den gravide heller. Vil mye heller ha et koselig besøk etter fødsel. Anonymkode: 14cb8...284 3
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2024 #3 Skrevet 18. mai 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Jeg syns det er ganske spesielt. Hadde man f. eks invitert på lunsj og presisert "det er ikke nødvendig med gave, jeg vil bare samles", så handler det ikke om gaver og det materialistiske. Jeg er imot baby showers fordi jeg syns man fint kan komme på barselbesøk og heller ha med mat og evt. en gave hvis man vil. Baby showers for meg handler mest om gaver, ikke får man snakket så mye med den gravide heller. Vil mye heller ha et koselig besøk etter fødsel. Anonymkode: 14cb8...284 Fikk snakket masse med zen gravide i babyshower, hvorfor skulle man ikke det? Anonymkode: 0ded6...38b
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2024 #4 Skrevet 18. mai 2024 Å. Lage eget er spesielt , er da venner som skal ordne det. Babyshower er koselig synes jeg, så jeg arrangerer det for venner Anonymkode: 0ded6...38b
mereo Skrevet 18. mai 2024 #5 Skrevet 18. mai 2024 Spesielt, men hvis du ikke har lyst så er det bare å droppe.
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2024 #6 Skrevet 18. mai 2024 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Jeg syns det er ganske spesielt. Hadde man f. eks invitert på lunsj og presisert "det er ikke nødvendig med gave, jeg vil bare samles", så handler det ikke om gaver og det materialistiske. Jeg er imot baby showers fordi jeg syns man fint kan komme på barselbesøk og heller ha med mat og evt. en gave hvis man vil. Baby showers for meg handler mest om gaver, ikke får man snakket så mye med den gravide heller. Vil mye heller ha et koselig besøk etter fødsel. Anonymkode: 14cb8...284 Ja, enig i dette. Der babyshower handler om gaver og teite leker, handler barselsbesøk om et koselig besøk for å møte baby og høre litt hvordan ting har gått. Man tar jo gjerne med en liten gave da også, men det er ikke et av hovedfokusene. Så for min del syns jeg det er like spesielt uansett hvem om arrangerer babyshower, men jeg drar så lenge jeg har mulighet. Anonymkode: fe797...fda
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2024 #7 Skrevet 18. mai 2024 Det er like sært som å arrangere sitt eget utdrikkingslag. 🤣 Anonymkode: 3b31b...c76 2
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2024 #8 Skrevet 18. mai 2024 Takk for svar! Jeg er også vant med å gå på barselbesøk etter at barnet er født og synes den tradisjonen er koselig. Var også sånn da jeg fikk barn. Er som sagt ikke vant med babyshowers, så vet ikke hva som er vanlig. Men da vet jeg litt mer😊Får se om jeg drar, det kan jo bli koselig. Det er bare denne tiggingen jeg reagerte på. TS Anonymkode: be620...6ab
Grüner Skrevet 18. mai 2024 #9 Skrevet 18. mai 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Er det normalt å arrangere babyshower selv? En venninne av meg holder på å arrangere egen babyshower. Ble litt satt ut da hun satt og la ut om alle gaveønskene sine og hva hun forventer at vi venninner skal ta med av mat. Kjenner at jeg har veldig lite lyst å delta. Jeg er i en krets der det ikke er vanlig med babyshower, så derfor lurer jeg på dette. Anonymkode: be620...6ab Baby shower er som regel surprise party arrangert av venner for mor, mens gender reveal arrangeres av foreldrene. Det er egentlig en amerikansk tradisjon som har blitt mer vanlig i Norge de siste 20 årene. Men baby shower er jo ingen dåp heller da, med dyre gaver, det er jo mest sånn surprise party med «bleiekake», god mat og vennelag og smågaver. Selv om det er mest vanlig at venner arrangerer, og ikke moren og det er litt uvanlig å komme med ønsker, synes jeg du er litt kjip hvis du ikke går. Jeg synes du bør gå, men dropp de dyre gavene.
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2024 #10 Skrevet 18. mai 2024 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Takk for svar! Jeg er også vant med å gå på barselbesøk etter at barnet er født og synes den tradisjonen er koselig. Var også sånn da jeg fikk barn. Er som sagt ikke vant med babyshowers, så vet ikke hva som er vanlig. Men da vet jeg litt mer😊Får se om jeg drar, det kan jo bli koselig. Det er bare denne tiggingen jeg reagerte på. TS Anonymkode: be620...6ab Men hvorfor arrangerer ikke dere en babyshower for venninnen deres, når dere vet at det betyr så mye for henne at hun er villig til å planlegge hele greien selv? Det er blitt mer vanlig. Personlig er jeg ikke begeistret for den tradisjonen, og er ikke vant med det selv fra da jeg gikk gravid, men om en god venninne av meg satt og planla sin egen babyshower hadde jeg syntes litt synd på henne og i hvert fall tilbudt meg å bidra. Anonymkode: a4676...5bf 1 1
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2024 #11 Skrevet 18. mai 2024 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Men hvorfor arrangerer ikke dere en babyshower for venninnen deres, når dere vet at det betyr så mye for henne at hun er villig til å planlegge hele greien selv? Det er blitt mer vanlig. Personlig er jeg ikke begeistret for den tradisjonen, og er ikke vant med det selv fra da jeg gikk gravid, men om en god venninne av meg satt og planla sin egen babyshower hadde jeg syntes litt synd på henne og i hvert fall tilbudt meg å bidra. Anonymkode: a4676...5bf Det har ikke vært vanlig i vår krets. Det har vært vanlig med barselbesøk. Så derfor har vel ingen tenkt på det til henne heller. TS Anonymkode: be620...6ab
Gjest Luksusbia Skrevet 18. mai 2024 #12 Skrevet 18. mai 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Det har ikke vært vanlig i vår krets. Det har vært vanlig med barselbesøk. Så derfor har vel ingen tenkt på det til henne heller. TS Anonymkode: be620...6ab Kanskje hun egentlig hinter om at hun ønsker seg babyshower. Jeg har vært i tre stykker og det er koselig og alltid morsomt å overraske den kommende mor, men å arrangere sin egen er like rart som å planlegge eget utdrikningslag
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2024 #13 Skrevet 19. mai 2024 Jeg arrangerte min sammen med en god venninnene. Det vil si, hun fikset det praktiske, pynt osv, men jeg var med på å velge valg av lokalet, gjestelisten, dato osv. Da fikk jeg også gitt tydelig beskjed om at jeg ikke ønsket gaver, kun at vi skulle samles og feire før baby ble født. Anonymkode: cc2e1...84c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå