Gå til innhold

Dere steforeldre:Hvordan introdusere ny kjæreste til barn

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har nå vært sammen med min kjæreste i snart 5 måneder og han skal snart komme til Norge for tre-fire mnd så vi får kjenne på «hverdagslivet» ilag.

barna kjenner allerede broren hans da han har vært på besøk, men dette er jo en helt annen synergi. 
hadde vi bodd i samme land hadde ting kunne gått annerledes men nå er det slik at vi er begge voksne og vil satse på hverandre.

så hvordan best introdusere han til vår hverdag så han føler seg inkludert og elsket? Jeg forventer selvfølgelig ikke at han hopper inn i noe omsorgsrolle og sånt men det han ønsker vil jeg han skal føle er greit. 

Vi er usikker om vi skal introdusere han også som en venn på besøk eller om vi skal være ærlig? Min familie vet om mannen og er støttende så her er det meg som er usikker på hva som er best for barna. 

Anonymkode: 044d2...384

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Skal han bo hos dere mens han er i Norge?

Isåfall er det ingen vits å introdusere han som en venn, da barn merker fort at det er noe mer. Frykter det kan bli veldig intenst for barna å plutselig bo sammen med en fremmed mann. 

Hvor gamle er de? 

Du spør hvordan introdusere han til hverdagen så han skal bli inkludert å elsket, spørsmålet bør være omvendt. Hvordan introdusere slik at barna ikle blir glemt og tilsidesatt av en mann som plutselig flytter inn i et halvt år. 

Tror dette går fint om dere tar det pent og pyntelig. Fokuser mest på barna. 

lykke til. 

Anonymkode: 952c7...03f

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
6 hours ago, AnonymBruker said:

Skal han bo hos dere mens han er i Norge?

Isåfall er det ingen vits å introdusere han som en venn, da barn merker fort at det er noe mer. Frykter det kan bli veldig intenst for barna å plutselig bo sammen med en fremmed mann. 

Hvor gamle er de? 

Du spør hvordan introdusere han til hverdagen så han skal bli inkludert å elsket, spørsmålet bør være omvendt. Hvordan introdusere slik at barna ikle blir glemt og tilsidesatt av en mann som plutselig flytter inn i et halvt år. 

Tror dette går fint om dere tar det pent og pyntelig. Fokuser mest på barna. 

lykke til. 

Anonymkode: 952c7...03f

At barna mine føler seg inkludert og elsket har jeg absolutt ingen bekymringer rundt. Er definitivt hans plass i min allerede etablerte familie jeg tenker mest på :) 

mine barn er 4 og 5 år. Og han skal selvfølgelig bo hos oss. Det blir nok litt vel dyrt å sitte med hver sitt hjem pluss eventuelt leie leilighet. Vi vil vite om dette er noe å satse på- og følelsene er gode. Jeg er ikke en som flyr rundt og er relativt jordnær av meg. 

Anonymkode: 044d2...384

AnonymBruker
Skrevet

Tenker det er litt voldsomt at han skal bo hos dere før barna har truffet han? Er det mulig at han leier i en kortere periode?

For barna er det best at du er ærlig om at han er en kjæreste, så klart. 

Anonymkode: 3c036...bfd

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...