AnonymBruker Skrevet 18. mai 2024 #1 Del Skrevet 18. mai 2024 Møtte glad og opplagt til lunsj, bestemte meg for å ikke drikke alkohol før jeg kom. Men oppdaget raskt at det var det alt handlet om, evige maset om å drikke bobbler - andre ting. Ga seg aldri, til slutt gikk jeg hjem. Slik kan det være å leve i 30åra faktisk. Nordmenn er et trist folkeslag, alt handler om alkoholen når de skal møtes. Uansett. Anonymkode: 5a1e8...4a8 12 8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2024 #2 Del Skrevet 18. mai 2024 Dette har nok med omgangskretsen din å gjøre. Jeg var på to ulike fester i går. Noen drakk ikke på begge. Ingen kommenterte noe på det Anonymkode: 90e07...478 21 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2024 #3 Del Skrevet 18. mai 2024 Mye fulle folk i byen i går ja. Den tradisjonen blir nok ikke borte før man har småbarn i hus (og selv da er det jo noen som ikke kan styre det). Et glass bobler eller et glass vin til maten er ok, men ikke mer med barn synes jeg. Her holder vi oss kjørbare for svigermor som kan men ikke vil gå og som helst tar seg en halv flaske vin eller mer til maten. Anonymkode: 1df55...086 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2024 #4 Del Skrevet 18. mai 2024 Aldri drukket på 17.mai, aldri opplevd press om det heller, så det der er ikke standard. Slutt å skjær alle over en kam. Anonymkode: 5db69...7f0 11 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2024 #5 Del Skrevet 18. mai 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Møtte glad og opplagt til lunsj, bestemte meg for å ikke drikke alkohol før jeg kom. Men oppdaget raskt at det var det alt handlet om, evige maset om å drikke bobbler - andre ting. Ga seg aldri, til slutt gikk jeg hjem. Slik kan det være å leve i 30åra faktisk. Nordmenn er et trist folkeslag, alt handler om alkoholen når de skal møtes. Uansett. Anonymkode: 5a1e8...4a8 Ok. Du trenger ny omgangskrets. "alt handler om alkoholen ". Nei, dette gjelder ikke alle nordmenn. Nordmann sjøl, og i min omgangskrets er det slettes ikke sånn. Riktignok var vi ikke blant de "kule" i ungdomstida eller de som skulle være så kule i 20-åra. Vi var og er oss selv. Voksne og trygge nok på oss selv, og nei takk respekteres uten noe om og men. Anonymkode: 7b82b...0ce 11 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2024 #6 Del Skrevet 18. mai 2024 Spiser frokost sammen med barna før vi gjør oss klar til barnetoget. Aldri hørt mas om bobler til frokost. Ikke før jeg fikk barn heller. Anonymkode: b3889...256 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2024 #7 Del Skrevet 18. mai 2024 Dette handler nok i stor grad om din, noe umodne, omgangskrets. Jeg var både på frokost, lunsj og middag i går, Drakk ikke en dråpe alkohol og det var ikke noe stress, eller fokus, på det. Vi var flere som ikke drakk. Anonymkode: 9529d...cad 7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2024 #8 Del Skrevet 18. mai 2024 Du har en merkelig omgangskrets. Noen tok et-par glass i går, noen tok ingenting. Mange kjører jo litt hit og dit gjennom dagen. Og mange føler jo ikke for alkohol tidlig på dagen. Anonymkode: 7b4e4...392 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2024 #9 Del Skrevet 18. mai 2024 Jeg drakk ikke i går. Og har ikke drukket på sommerfest, julebord, vennemiddager eller noe iallefall de siste to årene. Folk spør gjerne om jeg skal ha et glass vin, jeg svarer nei, takk og så går festen videre uten noen kommentarer eller oppmerksomhet rundt det. Jeg er 34. Så vil tro drikkepress og det maset kommer an på hvem man er med Anonymkode: 254b9...c8f 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anononyma Skrevet 18. mai 2024 #10 Del Skrevet 18. mai 2024 Dette har med menneskene rundt deg å gjøre. Jeg drakk ikke en dråpe alkohol i går og fikk heller ingen spørsmål om det 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2024 #11 Del Skrevet 18. mai 2024 Det er ekstremt mange alkoloikere i Norge. Anonymkode: e9dac...592 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2024 #12 Del Skrevet 18. mai 2024 Jeg er gammel og før i tida festa ungdommen og da særlig russen 16. mai og altså natt til 17. mai. Alkohol til frokost 17. var uhørt og heller ikke vanlig utover dagen, man skal jo tross alt som regel på jobb dagen etter og sammenkomster var ofte med barn til stede. 17. mai var litt høytid og litt moro for barn, ikke en partydag. Jeg vet ikke når dette egentlig begynte å snu til dagfyll og/eller full fest 17., men det kom vel med velstandsutviklingen og bredte gradvis om seg fra byene. Kan vel ikke si at dette har gått i en positiv utvikling akkurat? Anonymkode: b0944...6b5 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2024 #13 Del Skrevet 18. mai 2024 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Møtte glad og opplagt til lunsj, bestemte meg for å ikke drikke alkohol før jeg kom. Men oppdaget raskt at det var det alt handlet om, evige maset om å drikke bobbler - andre ting. Ga seg aldri, til slutt gikk jeg hjem. Slik kan det være å leve i 30åra faktisk. Nordmenn er et trist folkeslag, alt handler om alkoholen når de skal møtes. Uansett. Anonymkode: 5a1e8...4a8 Husk. Alkohol er djevelens munnvann. De som må ha det er fortapt. Anonymkode: 85bcd...524 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2024 #14 Del Skrevet 18. mai 2024 Her var det kun natt til 17 mai det var fest. Men aldri til frokost eller på dagen Tror du må bytte venner da. Her har vi ikke hatt noe form for alkohol på 17mai eller natt før. På nærmere 25 år Anonymkode: 8a15b...9ba 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2024 #15 Del Skrevet 18. mai 2024 Ikke en dråpe alkohol før middagen for noen av de vi feiret sammen med. Det var 3 av 11 som tok oss ett glass øl til grillmaten, utenom det var det null alkohol resten av dagen. Vi kan godt drikke alkohol innimellom, men 17. mai er ikke dagen for å drikke seg over kjørbar grense. K30 Anonymkode: ef7ed...8b0 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2024 #16 Del Skrevet 18. mai 2024 Du har merkelige venner. Alkohol er alltid valgfritt. Anonymkode: c5808...91b 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2024 #17 Del Skrevet 18. mai 2024 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Nordmenn er et trist folkeslag, alt handler om alkoholen når de skal møtes. Uansett. Det var da voldsomt til generalisering basert på dine venner. Jeg er på din alder og har kun sjelden drukket noe alkohol 17.mai, og aldri opplevd drikkepress 17. Så her tror jeg det er dine venner som er det triste folkeslaget, ikke nordmenn generelt. Anonymkode: 500bd...ac8 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2024 #18 Del Skrevet 18. mai 2024 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Jeg er gammel og før i tida festa ungdommen og da særlig russen 16. mai og altså natt til 17. mai. Alkohol til frokost 17. var uhørt og heller ikke vanlig utover dagen, man skal jo tross alt som regel på jobb dagen etter og sammenkomster var ofte med barn til stede. 17. mai var litt høytid og litt moro for barn, ikke en partydag. Jeg vet ikke når dette egentlig begynte å snu til dagfyll og/eller full fest 17., men det kom vel med velstandsutviklingen og bredte gradvis om seg fra byene. Kan vel ikke si at dette har gått i en positiv utvikling akkurat? Anonymkode: b0944...6b5 Det er slik jeg er vant til også, men så vi små forandringer for 8-10 år siden. Da ble det slutt med 16.mai-festene, i stedet har det gradvis blitt dagfylla 17.mai. I fjor var det veldig mange ungdommer (ungdomsskole og vgs) som var fulle i barnetoget etter å ha hatt champagnefrokost på morgenen, og de hadde med seg "påfyll" i vesker og sekker. https://www.nrk.no/vestfoldogtelemark/faerder-kommune-vil-unnga-fulle-ungdommer-i-17.-mai-toget-1.16878817 Anonymkode: 85cc2...e0f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SPOCA Skrevet 18. mai 2024 #19 Del Skrevet 18. mai 2024 Dette sier noe om din omgangskrets, ikke noe om nordmenn generelt. Verken samboer eller jeg drikker, og 17. mai er en dag uten alkohol generelt. Merket lite fyll i går, synes faktisk det var forfriskende lite i år sammenlignet med i fjor (spesielt nær vi gikk nede i Oslo sentrum osv). Gikk i barnetoget og mindre rus i år, heldigvis. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2024 #20 Del Skrevet 18. mai 2024 Vi var en gjeng på 15 stykker som feiret sammen igår. En i vennegjengen sa at han tar pause fra alkoholen og håpet at vi andre respekterte det. Det endte med at ingen andre drakk alkohol heller, men stemningen var like god. Du var nok i feil gjeng igår. Slik er det ikke hos oss. Anonymkode: d3b8a...c3f 1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå