Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på Plantasjen idag, kjøpte 2 pk roser til 59 kr stk og 1 pk brudeslør til 49 kr. Jeg spurte om de kunne sette blomstene sammen for meg til 1 bukett. Fikk til svar at det kunne de, men det kosta 40 kr. Har aldri opplevd at blomsterforretninger tar eksta bet for å sette sammen flere buketter, å synes det var dårlig service. Jeg kjøpte blomstene mine å dro hjem å satte de sammen selv, og resultatet blei faktisk bra.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvfølgelig tar de betalt for å sette dem sammen, skulle vel bare mangle. Det gjør de i blomsterbutikker også.

• Liker 3
Skrevet
Selvfølgelig tar de betalt for å sette dem sammen, skulle vel bare mangle. Det gjør de i blomsterbutikker også.

Det er da ingen selvfølge. Kjøper stadig flere buketter og får de satt sammen. Har aldri opplevd å måtte betale ekstra for det.

Skrevet

Veldig mange tar ekstra betalt for å sette blomstene sammen, og jeg skjønner jo det, de bruker ekstra tid på det.

Skrevet

Husker jeg gikk inn i en blomsterbutikk den dagen min bror døde for å få dem til å sette sammen noen blomster han kunne ha i hendene.

Butikkdamen ga klar beskjed om at det ville koste ekstra, jeg sa at det var helt greit bare de klarte å lage en liten bukett - igjen sa hun at det ville koste ekstra. Tre ganger fortalte hun meg det, uten en gang å spørre hvilke blomster jeg ønsket.

Til slutt kom eieren av butikken og ba dama ta en kaffepause - eieren lagde en nydelig bukett uten ei krone ekstra. Jeg blunket til henne da jeg gikk og sa jeg håpet kaffen var sterk.

Var vel en avsporing, men jeg fikk flashback her.

Gjest Hallooo...
Skrevet

Blomsterbinding er faktisk en egen utdannelse. Hvorfor skal man få det håndtverket utført gratis? Har du noen gang reist på bussen gratis? Sjåføren skal jo allikevel samme vei eller?

Plantasjen selger store bundter billig fordi det er rimelig og greit å kjøpe disse bundtene fra leverandør og sette de rett ut i butikken.

Skrevet

Nå er det vel en grunn til at ting er billige på butikker som plantasjen, og det er at servicen ikke kan forventes å være den samme som i mindre blomsterbutikker.

Man får det man betaler for og man må betale for det man får.

Skrevet

Dekoratører i blomsterbutikker legger også på arbeidet i prisen for buketten. Men vi pleier ikke gjøre det på buntevarer, som f.eks. roser/tulipaner.

• 6 år senere...
Gjest Moffeliten
Skrevet

Vi var på Plantasjen og skulle kjøpe hagemøbler og hadde derfor forskjellige ting å spørre om. Hun ene vi spurte henviste oss til en reol uten å være villig til å svare på det vi spurte om. Vi skulle forsøke igjen å finne noen som kunne hjelpe oss, men etter å ha lett i syv brede og syv lange, ga vi opp og dro derifra...

De skryter av god service, men jeg tror at deres definisjon av ordet er litt annerledes enn de vi kundene opplever.

Dessuten, jeg har vært i mange butikker og bedt om å få satt sammen en bukett. Jeg har aldri vært nødt til å betale ekstra for dette... :kjefte:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...