AnonymBruker Skrevet 17. mai 2024 #1 Skrevet 17. mai 2024 Mannen min gjennom 24 år og far til våre tre barn takler stress dårlig. Han kan bli irritert og «småfrekk» når han er sliten og stresset. Det har blitt værre med årene- altså han er mer og mer sliten slik jeg oppfatter det, og blir lettere og stresset med årene. Det går oftest ut over meg og barna. Det gjør at jeg ikke synes det er greit å reise over lengre tid sammen med andre familier på ferie etc. Da det blir vanskelig å «skjule» «oppførselen» hans. Jeg er usikker på om jeg «takler» han på rett måte. Og vil høre hvordan andre takler sine menn som oppfører seg likt. Han er ellers en trofast, raus og kjærlig mann med gode kvaliteter. Og det er ikke aktuelt å gå fra han pga at han har denne oppførselen inniblandt- de gode sidene overskygger (i allefall) foreløpig det negative. Anonymkode: 7cbed...ef2
~white lady~ Skrevet 17. mai 2024 #2 Skrevet 17. mai 2024 En sånn oppførsel trenger du ikke å akseptere. HAN kan derimot endre seg. Terapi, sinnemestringskurs, meditasjon… Han må finne en måte å håndtere stress på som ikke går utover andre.
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2024 #3 Skrevet 17. mai 2024 Hva er det som stresser han? Anonymkode: 2fc59...00d
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2024 #4 Skrevet 17. mai 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hva er det som stresser han? Anonymkode: 2fc59...00d Han har nok en jobb han føler seg underlegen i. Masse alfahanner som dominerer. Så i mitt hode er det jobben som gjør han sliten og «sensitiv». Han kan bli stresset over å bli stillt spørsmål om ting han er usikker på, eller viss han ser på tv og noen snakker til han etc. Egentlig synes jeg han har tegn til depresjon. Men det vil han nok aldri innrømme. Han skjønner geller ikke hvordan han kan oppfattes av oss andre- da går han retr i forsvar. Ts. Anonymkode: 7cbed...ef2
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2024 #5 Skrevet 17. mai 2024 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Han har nok en jobb han føler seg underlegen i. Masse alfahanner som dominerer. Så i mitt hode er det jobben som gjør han sliten og «sensitiv». Han kan bli stresset over å bli stillt spørsmål om ting han er usikker på, eller viss han ser på tv og noen snakker til han etc. Egentlig synes jeg han har tegn til depresjon. Men det vil han nok aldri innrømme. Han skjønner geller ikke hvordan han kan oppfattes av oss andre- da går han retr i forsvar. Ts. Anonymkode: 7cbed...ef2 Forklarer du han hvordan det påvirker dere da? Hva sier han da? Høres ut som parterapi er nødvendig om han har så lite selvinnsikt. Anonymkode: 1bcf5...526
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2024 #6 Skrevet 17. mai 2024 Hadde han taklet om du foreslo sinnemestringskurs gjennom feks familievernkontoret? Anonymkode: 78662...64c
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2024 #7 Skrevet 17. mai 2024 Snakker du med han om det i "fredstid", altså når han ikke er stresset og sur? Hva sier han når/om du tar det opp da? Har han ikke innsikt i egen oppførsel da heller? Anonymkode: fadea...cb1
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2024 #8 Skrevet 17. mai 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Mannen min gjennom 24 år og far til våre tre barn takler stress dårlig. Han kan bli irritert og «småfrekk» når han er sliten og stresset. Det har blitt værre med årene- altså han er mer og mer sliten slik jeg oppfatter det, og blir lettere og stresset med årene. Det går oftest ut over meg og barna. Det gjør at jeg ikke synes det er greit å reise over lengre tid sammen med andre familier på ferie etc. Da det blir vanskelig å «skjule» «oppførselen» hans. Jeg er usikker på om jeg «takler» han på rett måte. Og vil høre hvordan andre takler sine menn som oppfører seg likt. Han er ellers en trofast, raus og kjærlig mann med gode kvaliteter. Og det er ikke aktuelt å gå fra han pga at han har denne oppførselen inniblandt- de gode sidene overskygger (i allefall) foreløpig det negative. Anonymkode: 7cbed...ef2 Har gikk det i sur. Så jeg sa fra ok du kan være sur. Men da er du sur et annet sted enn rundt oss. At du er sur for at du ikke takler ting skal ikke gå utover oss. Så enten snakker vi om det og løser det. Eller sågår du unna oss til det er over. Ukvems ord for at du ikke takler ting vi ikke engang vet hva er. Aksepters på ingen måte Anonymkode: eb0ad...b77 1
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2024 #9 Skrevet 17. mai 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Snakker du med han om det i "fredstid", altså når han ikke er stresset og sur? Hva sier han når/om du tar det opp da? Har han ikke innsikt i egen oppførsel da heller? Anonymkode: fadea...cb1 Noen ganger gjør han det da ja. Og jeg ser også at han blir lei seg for det- og så trekker han seg inn i seg selv noen dager. Anonymkode: 7cbed...ef2
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2024 #10 Skrevet 17. mai 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hadde han taklet om du foreslo sinnemestringskurs gjennom feks familievernkontoret? Anonymkode: 78662...64c Jeg tror han hadde blitt dypt fornærmet 😆. Men mulig jeg må ta en alvorsprat med han etterhvert siden det øker på. Anonymkode: 7cbed...ef2
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2024 #11 Skrevet 17. mai 2024 Hvorfor skal du skjule at han er slik? Fordi det er ubehagelig å vise at slt ikke er tipp topp? Jeg er gift og har tre barn med en mann med adhd. Vi har vært sammen i 16 år og jeg kan vel si at det har til tider vært en strevsom reise. Han blir fort irritabel når han er sliten og blir relativt lett overbelastet når han ikke har full kontroll på situasjonen. Jeg glatter ikke over hans oppførsel hvis vi er ute blant folk. Men jeg sier tydelig ifra at jeg ikke finner meg i å bli behandlet dårlig. Og han tar seg i det- om enn litt motvillig. Kommunikasjon er iallefall viktig, og det er lirt å ta opp problemene i fredstid. F. Eks hvis mannen min har oppført seg teit så sier jeg tydelig ifra st det ikke er greit når det skjer, og så tar jeg opp igjen tråden når ting har roet seg. Anonymkode: 5c04b...ef6
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2024 #12 Skrevet 18. mai 2024 Det høres ut som om han trenger flere pauser. Mulighet for å trekke seg helt unna. Men så er det jo ikke nødvendigvis så lett å få til. Kanskje han burde bytte jobb? Anonymkode: ce548...8ae
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå