Gå til innhold

Hvorfor er det helt umulig å komme i kontakt med saksbehandler hos Statsforvalter i Vestland?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg skrev en e-post til statsforvalter for 6 uker siden, og har enda ikke fått noe svar.

Har ringt to ganger og snakket med to ulike sekretærer, som ikke kan svare meg på noe som helst.

Den ene gangen var alle saksbehandlerne på kurs og den andre gangen var noen sykmeldte, i møte eller opptatt.

Jeg har sagt hva saken gjelder, at jeg venter på svar og de sier de skal gi beskjed, men jeg har enda ikke fått noe livstegn fra saksbehandler hos Statsforvalter.

Er dette vanlig?

Endret av Tough cookie
AnonymBruker
Skrevet

Var det en generell henvendelse? Eller relatert til en spesifikk sak? 

Jeg lar dessverre noen generelle e-poster vente litt for lenge innimellom, fordi jeg har for mye å gjøre. Men det skal ikke skje at det tar så lang tid. 

(Jobber ikke i Vestland) 

Anonymkode: 5a9fb...0e2

Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Var det en generell henvendelse? Eller relatert til en spesifikk sak? 

Jeg lar dessverre noen generelle e-poster vente litt for lenge innimellom, fordi jeg har for mye å gjøre. Men det skal ikke skje at det tar så lang tid. 

(Jobber ikke i Vestland) 

Anonymkode: 5a9fb...0e2

Det var en sak ja, og jeg skrev saksnummeret i emnefeltet .

Ts

AnonymBruker
Skrevet
Tough cookie skrev (8 timer siden):

Jeg skrev en e-post til statsforvalter for 6 uker siden, og har enda ikke fått noe svar.

Har ringt to ganger og snakket med to ulike sekretærer, som ikke kan svare meg på noe som helst.

Den ene gangen var alle saksbehandlerne på kurs og den andre gangen var noen sykmeldte, i møte eller opptatt.

Jeg har sagt hva saken gjelder, at jeg venter på svar og de sier de skal gi beskjed, men jeg har enda ikke fått noe livstegn fra saksbehandler hos Statsforvalter.

Er dette vanlig?

Da sender du en klage på manglende svar til sivilombudet.no. Der finner du lett frem til elektronisk og sikker melding. 
Statsforvalteren er pliktig til å følge Forvaltningsloven, og du skal ha midlertidig svar om saksbehandlingstid innen 1 mnd? Eller er det 30. dager? Etter at du har sendte henvendelse dit. 
Statsforvalteren i Vestland er nesten umulig å få svar fra, uansett sak, med mindre noen er død/media setter søkelys på klanderverdige forhold. Skal det bli en endring på dette, er Sivilombudet en vei å gå. 

Anonymkode: 79e42...caa

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Da sender du en klage på manglende svar til sivilombudet.no. Der finner du lett frem til elektronisk og sikker melding. 
Statsforvalteren er pliktig til å følge Forvaltningsloven, og du skal ha midlertidig svar om saksbehandlingstid innen 1 mnd? Eller er det 30. dager? Etter at du har sendte henvendelse dit. 
Statsforvalteren i Vestland er nesten umulig å få svar fra, uansett sak, med mindre noen er død/media setter søkelys på klanderverdige forhold. Skal det bli en endring på dette, er Sivilombudet en vei å gå. 

Anonymkode: 79e42...caa

Det gjelder et dødsbo da jeg er bostyrer.

Takk for tips.

Ts

Anonymkode: 645bf...a8a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...