AnonymBruker Skrevet 17. mai 2024 #1 Skrevet 17. mai 2024 Er det store forlkemengder så kan jeg bare gi opp å skulle snakke med noen. Jeg føler jeg skriker for at folk skal høre meg, mens andre snakker vanlig høyt og blir hørt med en gang. Utrolig slitsomt. Jeg føler jeg blir veldig usynlig og anonym når jeg har så skjør stemme, skulle ønske jeg kunne ha vanlig høy stemme som «alle andre». Er det noe man kan trene opp? Jeg har endel slim på stemmebåndene og, må alltid kremte og hoste mye og føler egentlig at slimet demper lyden av stemmen min. Anonymkode: 95708...0c2
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2024 #2 Skrevet 17. mai 2024 Samme her... Snakker "best" om jeg holder foredrag og snakker mye på en gang uten mange minutter mellomrom som i en samtale. Da hever jeg også stemmen for at de bak skal høre, noe som hjelper. Har ingen gode råd desverre, plages skikkelig med det selv. Anonymkode: 4209e...781
Grüner Skrevet 17. mai 2024 #3 Skrevet 17. mai 2024 Ja, stemmen kan absolutt trenes opp! Det finnes egne pedagoger som har dette som spesialfelt. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå