Gå til innhold

17.mai og varme

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Alle sier det har vært altfor varmt på 17.mai i år. Jeg synes ikke det. Synes det ikke har vært for varmt i det hele tatt. Flere som synes det? Deilig ute hele dagen.

Anonymkode: eacb0...74d

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har gått en 7 timers fjelltur i bikini overdel og shorts og storkost meg delux. Sol med litt skyer, helt perfekt 😎 Så jeg er enig med deg absolutt. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

skreppamedleppa skrev (23 minutter siden):

Jeg har gått en 7 timers fjelltur i bikini overdel og shorts og storkost meg delux. Sol med litt skyer, helt perfekt 😎 Så jeg er enig med deg absolutt. 

Ja været er helt perfekt som det er nå derfor blir jeg så overraska at så mange sier det er for varmt ute. Det er virkelig ikke for varmt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ja været er helt perfekt som det er nå derfor blir jeg så overraska at så mange sier det er for varmt ute. Det er virkelig ikke for varmt.

Tenker at mange syns det er er varmt å gå langt i tog i varme bunader og uniformer i ull. Hva hadde du på deg idag?

Anonymkode: cb9e2...56e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker at de som sier det kanskje ikke er så glad i varme? Alle elsker jo ikke varme, noen av oss fortrekker høst og vinter.

Anonymkode: cbdfa...579

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Det å si «det er for varmt» eller «det er nesten for varmt» eller «det er varmt!» alternativt «i dag er det så varmt at det er best i skyggen!» skal ikke egentlig tolkes som klaging, ts. Det er så ytterst sjelden faktisk varmt i Norge at slike utsagn er noe man unner seg - ord og utrykk den jevne nordmann kjellers kun bruker i to uker på granka eller Alanya midt på sommeren. 

Når noen neste gang sier «det er for varmt!» så kan du trygt svare «ja, hvilken luksus!»

Anonymkode: 82ea7...a38

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, jeg synes det er for varmt. Heldigvis feirer jeg 17. mai inne foran vifta med is :) 

Anonymkode: 86333...3e8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi som bor i/rundt Oslo-gryta er ikke helt enige... 

Anonymkode: 4a3ef...370

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Været er helt perfekt. Elsker mai og juni. La det skinne frem til august. 

Anonymkode: a15f0...98a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt er jo relativt. Jeg syntes det var for varmt å gå i to tog, lede leker på skolen, være vertskap for grilling og håndtere unger oppi det hele, i bunad. I stekende sol. Elsker sol og varme, men om jeg kunne valgt ville jeg heller hatt det på en faktisk "fridag", med avslapning og kanskje en fjelltur, som noen over her skriver.

Er jo litt som de som ikke greier å skjønne hvorfor folk er slitne i desember. For selv er de barnløse, kjøper ikke gaver og drar på middag til mor. 

Anonymkode: 27898...c65

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer vel an på hva man har gjort på 17 mai? De som går i toget i Oslo, går jo flere timer. Bor ikke der selv, men leste at det tar ca 3,5 timer fra start til slutt. Det er lenge for både barn og voksne i varmen. Tviler på at det er mange som har med seg drikke i toget, i tillegg går mange i varme klær som bunad. Leste i avisa at blant annet flere besvimte. Så klart mange synes det blir for varmt. 

Selv bor jeg på et av de varmeste stedene i Norge i dag og det har vært helt greit. Så barnetoget klokka 10, da var det ikke blitt så varmt enda. Så det var egentlig bare deilig å være ute. Senere på dagen i dag har jeg ikke orket noen ting pga varmen og har sittet inne. Så det er jo individuelt, det er ikke sånn at alle liker varme. Selv om mange virker å tro at alle nordmenn elsker sol og varmt vær. 

Anonymkode: b064b...bc6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Tenker at mange syns det er er varmt å gå langt i tog i varme bunader og uniformer i ull. Hva hadde du på deg idag?

Anonymkode: cb9e2...56e

Da er det bare å ta på seg en kjole. Kle seg etter været og værmeldinga. Bunaden ble hjemme den.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortell meg at du ikke har bunad, uten å fortelle meg at du ikke har bunad.

Anonymkode: e413b...de0

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg foretrekker vår, høst og kanskje til og med vinter før sommer og temperaturer som vi har hatt den siste tiden. Men vi hadde en flott dag i går til tross for at det var alt for varmt for min smak, men jeg tåler et par sommerdager når jeg vet vi raskt kommer tilbake til været jeg foretrekker, disse varme dagene varer heldigvis ikke evig. Dessuten så hadde jeg sommerkjole og ikke en bunad for det var varmt det spesielt utpå dagen så ble det ille for de i bunad.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Alt er jo relativt. Jeg syntes det var for varmt å gå i to tog, lede leker på skolen, være vertskap for grilling og håndtere unger oppi det hele, i bunad. I stekende sol. Elsker sol og varme, men om jeg kunne valgt ville jeg heller hatt det på en faktisk "fridag", med avslapning og kanskje en fjelltur, som noen over her skriver.

Er jo litt som de som ikke greier å skjønne hvorfor folk er slitne i desember. For selv er de barnløse, kjøper ikke gaver og drar på middag til mor. 

Da er det din egen feil, det finnes mindre varme fine klær enn bunad. Du kan ikke gå i badedrakt ute i desember og klage på at du fryser og forvente sympati og forståelse for det. En kler seg etter været, 17. mai som alle de andre dagene i året.

Anonymkode: 022a9...80e

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde på meg kjole fordi jeg kler meg etter hvordan været er og hva det var meldt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Da er det din egen feil, det finnes mindre varme fine klær enn bunad. Du kan ikke gå i badedrakt ute i desember og klage på at du fryser og forvente sympati og forståelse for det. En kler seg etter været, 17. mai som alle de andre dagene i året.

Anonymkode: 022a9...80e

Skjønner den. Bunaden ble byttet ut til tog nummer to og grillings. Men den hører liksom til på nasjonaldagen. Vi tilhører heller ikke den gruppen som bruker pysj på julaften "fordi det er så digg". Poenget var uansett at opplevelsen av sol og varme på denne dagen er svært relativt. De som har mye å gjøre og stille opp på, synes ikke det var spesielt herlig med 25 grader i solsteiken. De som har mulighet til å sitte i skyggen med en is, koste seg nok ekstra mye. Handler om å se en situasjon fra flere sider.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så irriterende når VG varsler "kraftig væromslag", og inne i saken står det men ikke på østlandet, der blir det intet annet enn stekende sol og varme 😛 

Anonymkode: 86333...3e8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Alle sier det har vært altfor varmt på 17.mai i år. Jeg synes ikke det. Synes det ikke har vært for varmt i det hele tatt. Flere som synes det? Deilig ute hele dagen.

Jeg synes det var himmelsk, men jeg hadde også enn lett sommerkjole på meg og elsker varme. For folk i korps, drillpiker og folk som ikke tåler varme spesielt godt så var det nok for varmt 

Anonymkode: 35bd7...c7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Fortell meg at du ikke har bunad, uten å fortelle meg at du ikke har bunad.

Anonymkode: e413b...de0

Har bunad, men fornuften sa ta på sommerkjole ;) 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...