AnonymBruker Skrevet 18. mai 2024 #21 Skrevet 18. mai 2024 Jeg har rukket epidural en gang, og da fødte jeg innen 15 min, husker anestilegen kom og lurte på om jeg trengte mere, da var jordmoren ute med babyen for og gi hun sprøyte 😅 han ble litt paff når han så babyen. Jeg ville holdt muligheten åpen, min søster hadde veldig lang fødsel og fikk beskjed om og ta epidural så hun ikke sleit seg helt ut og ikke hadde krefter igjen seinere. Anonymkode: 8e402...9eb 1
Anjatapinjata Skrevet 18. mai 2024 #22 Skrevet 18. mai 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Kan jeg spørre ved hvilket sykehus du fikk pudendal? Og ba du om det selv, var det noe du var tydelig på fra start at du ville ha? Anonymkode: 5a2e5...221 Kalnes 😊 nei var ikke noe jeg hadde tenkt på på forhånd, men hun som hjalp jordmor under fødselen snakket om det fra tidlig av at jeg skulle få bra smertestillende av henne. Var helt jævli når hun satte den, men den fungerte nok veldig bra. For hadde null smerter under pressfasen😊
Ny Bruker Skrevet 18. mai 2024 #23 Skrevet 18. mai 2024 AnonymBruker skrev (På 17.5.2024 den 21.03): Jeg har «alltid» tenkt at jeg ønsker epidural som smertelindring dersom det er mulig, men fikk høre fra jordmor at det ofte kan utsette fødselen, og at fødselen noen ganger kan stoppe helt opp. Og da må man får drypp(?), altså kunstig riestimulerende … Har dere erfaringer å dele med epidural? Ville dere valgt epidural om igjen? Anonymkode: 5a2e5...221 Jepp. Epidural+drypp begge gangene. Var allikevel drittvondt, så tror ikke Epidural virket helt som hos andre. Anbefaler allikevel Epidural for å ha en sjanse til å ha mindre vondt.
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2024 #24 Skrevet 18. mai 2024 Det er riktig at epidural kan forlenge fødselen, men studier viser at det er snakk om minutter i gjennomsnitt. Så overhodet ikke noe å tenke på. Kjør på med epidural, den er gull når det står på som verst. Det du KAN gjøre er å be om de setter epidural på deg uten å "skru" den på. Fødselssmerter varierer noe helt ekstremt, noen har litt vondt, mens andre føler de blir sagd i to... Anonymkode: c8313...b14
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2024 #25 Skrevet 18. mai 2024 AnonymBruker skrev (På 17.5.2024 den 22.49): Statistisk sett er den forlengelsen forsvinnende liten. Det er snakk om 10 minutter eller noe. Vel verd bittelitt lenger fødsel, mot god smertelindring. Anonymkode: 73280...05c Enig! De 10 minuttene er forsvinnende lite når du har rier i 28 timer Anonymkode: c8313...b14
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2024 #26 Skrevet 18. mai 2024 Fikk epidural med førstemann - den ble satt feil og mistet følelse helt fra nakken og ned. Riene stoppet også opp så de måtte sette på masse drypp. Siden den var satt feil kunne den ikke fylles på og effekten gikk derfor ut etter en liten stund, og med så mye riestimulerende drypp ble smertene mye verre enn de var i utgangspunktet. Ikke en god opplevelse! Med den erfaringen fødte jeg uten med andre mann og det var en mye mer positiv opplevelse. Vondt ja, men følte jeg hadde mye mer kontroll og det føltes tryggere på en måte. Skulle vi hatt en tredje ville jeg valgt uten Anonymkode: cbbee...74a 1
Gjest Anonyme-meg Skrevet 18. mai 2024 #27 Skrevet 18. mai 2024 Epiduralenvar var det beste med hele fødselen, uten om å være ferdig da.. Men de ville at jeg skulle prøve alt mulig annet først, bad, akupunktur, lystgass. Ingenting av det hjalp. Riene stoppet ikke opp, selv om jeg fikk god smertelindring. Hadde valgt det igjen om jeg hadde valgt å få flere barn.
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2024 #28 Skrevet 19. mai 2024 Merket ingenting til epidural. Ingen smertelindring og ingenting stoppet opp. Anonymkode: f3572...165
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2024 #29 Skrevet 19. mai 2024 Under første fødsel var epiduralen som sendt fra himmelen, jeg takket hun som satte den flere ganger, de måtte le tilslutt 😅 hadde grusomme stormrier uten pause og jeg klarte ikke fokusere på noe som helst. Fra jeg fikk epidural gikk fødselen mye bedre og jeg klarte jobbe med kroppen. Ba også om epidural andre fødsel, men da virket den dessverre ikke. Det var helt forferdelig for å være ærlig. Smertene ble helt lammende. Fikk også pudentalblokkade, men det kunne jeg spart meg for. Sinnsykt ubehagelig å få satt og følte ikke noe effekt av den heller. Heldigvis var ungen ute relativt kjapt etter jeg kom til sykehuset. Skulle jeg født igjen hadde jeg definitivt ønsket epidural. Ga meg ingen komplikasjoner. Anonymkode: 3b9d2...2bd
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2024 #30 Skrevet 21. mai 2024 AnonymBruker skrev (På 17.5.2024 den 21.03): Jeg har «alltid» tenkt at jeg ønsker epidural som smertelindring dersom det er mulig, men fikk høre fra jordmor at det ofte kan utsette fødselen, og at fødselen noen ganger kan stoppe helt opp. Og da må man får drypp(?), altså kunstig riestimulerende … Har dere erfaringer å dele med epidural? Ville dere valgt epidural om igjen? Anonymkode: 5a2e5...221 Hadde god effekt de to første gangene, men måtte også få drypp. Tredje gang hadde den ikke effekt på smertene. Anonymkode: 51d8f...eec
Arkana Skrevet 21. mai 2024 #31 Skrevet 21. mai 2024 Jeg fikk epidural under første fødsel. Da hadde jeg hatt åtte timer med stormrier så jordmor foreslo epidural og jeg takket gladelig ja. Jeg fikk drypp i tillegg. Fødselen stoppet ikke opp, men det tok nye åtte timer før babyen var født. Jeg ville helt klart valgt epidural igjen hvis jeg hadde hatt en lignende fødsel. Med de to neste hadde jeg ikke behov og det var ikke tid.
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2024 #32 Skrevet 21. mai 2024 On 5/18/2024 at 8:57 PM, AnonymBruker said: Jeg hadde allerede drypp pga at jeg ble satt i gang. Riene fra dryppet var helt vanvittige, jeg hadde aldri klart det uten epidural. Rask fremgang (4-10cm på en time som førstegangs), det ble ks til slutt, men ikke pga epiduralen. Epiduralen ga fantastisk smertelindring, 10/10. Jeg gikk fra å være helt ukontaktbar pga konstant smertetåke (hadde stormrier pga dryppet), til å ha rier det var enkelt å puste seg gjennom. Mannen min sa etterpå at det var som at jeg kom tilbake til ham da jeg fikk epiduralen. Anonymkode: a18c3...77e Samme her. Men åpning gikk mye treigere. Epidural var helt fantastisk! Anonymkode: 8bea2...783
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2024 #33 Skrevet 21. mai 2024 Har to igangsatte fødsler, riene gikk fra 0 til 100 etter de tok vannet begge gangene, jeg tok derfor epidural for å ikke være helt utslitt til pressfasen. Fikk riestimulerende drypp og epiduralen ble redusert på slutten for å kjenne pressriene, kjente ikke de så godt, men ble godt veiledet av jordmor på når jeg skulle presse. Har ikke bestemt meg for hva jeg skal med tredjemann, håper at fødselen starter av seg selv denne gangen. Anonymkode: 8c825...371
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå