Tough cookie Skrevet 17. mai #61 Del Skrevet 17. mai Enig med ts, vi feirer Norges nasjonaldag, ikke andre lands nasjonaldag. 🇧🇻 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mai #62 Del Skrevet 17. mai Om man først bryr seg om nasjonaldagen og koser seg i dag, så synes jeg det er ekstremt trist å bry seg med dette. Men virkelig nitrist når man i tillegg bruker tid på å skrive innlegg om det her inne, bruke tid på bitterhet på nett i stedet for med venner og familie. Da kan man ikke ha det så godt med seg selv. Anonymkode: 4d69d...559 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mai #63 Del Skrevet 17. mai AnonymBruker skrev (2 timer siden): Altså, i toget. Ble litt irritert i dag da ek forelder i skolen dukket opp med et stort ukrainsk flagg for å gå i toget med. Flagget var faktisk større enn det norske flagget vi skulle bære. Jeg sa ingenting fordi det ikke er politisk korrekt, men synes det blir helt feil. Det er Norges nasjonaldag, ikke Ukrainas. Jeg er selv fra et annet land, men det hadde ikke falt meg inn å ta med hjemlandets flagg i toget på Norges nasjonaldag. Hva synes dere? Anonymkode: f8320...29d Ser ikke problemet med sndre flagg Anonymkode: 5a909...818 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mai #64 Del Skrevet 17. mai Anonymkode: 76373...c97 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bromance Skrevet 17. mai #65 Del Skrevet 17. mai Nei, det er ikke bare du. Så lenge vi har delt inn kloden vår i forskjellige land, så flagger man med det flagget på landets nasjonaldag, ingen andres. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
blasfeminist Skrevet 17. mai #66 Del Skrevet 17. mai 1 minutt siden, AnonymBruker said: Anonymkode: 76373...c97 Hvorfor reposter du slikt søppel? Du skjønner vel at det bare er trolling? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mai #67 Del Skrevet 17. mai Fågelen skrev (30 minutter siden): Dont feed the troll. Troll?? Anonymkode: 5a909...818 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HemmeligSpion Skrevet 17. mai #68 Del Skrevet 17. mai GrønnNellik68 skrev (42 minutter siden): Ja de kan jo bruke norske flagg da. Lurer på hva slags reaksjon man hadde fått hvis vi møtte opp med norske flagg på den ukrainske nasjonal dagen i Ukraina? Eller amerikansk flagg i Saudi. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mai #69 Del Skrevet 17. mai 24 minutter siden, AnonymBruker said: Eller de respekterer tradisjoner og feiringer. Anonymkode: eb9f5...d1e Tja, trangsynt kallar eg det Anonymkode: 859d7...c67 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mai #70 Del Skrevet 17. mai Fågelen skrev (4 minutter siden): Altså hun jeg siterte. Man er ikke troll fordi man mener noe annet enn deg. Da kan du like gjerne være troll da Anonymkode: 5a909...818 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mai #71 Del Skrevet 17. mai 2 hours ago, AnonymBruker said: Man feirer ikke Anne sin bursdag med å rope hurra for Kari og Olai. På Norge sin nasjonaldag feirer vi Norge. Anonymkode: 5feda...dd3 Rettet det for deg, siden du bruker den forbannede barnslige garpegenitiven. Anonymkode: fdb9e...cc9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mai #72 Del Skrevet 17. mai 1 hour ago, AnonymBruker said: Kan ikke de ukrainske barna flagge med flagget sitt de 364 andre dagene, og gjerne på Ukrainas nasjonaldag? Så kan de heller flagge med norsk flagg på 17. mai og sette pris på at Norge har tatt i mot dem og de er trygge? Anonymkode: e6fa8...d57 Har du noen som helst grunn til å tro at et ukrainsk barn som går i 17. mai-tog ikke setter pris på at Norge har tatt imot dem? Bare fordi de går med et ukrainsk flagg? Anonymkode: 4ea03...3a2 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mai #73 Del Skrevet 17. mai AnonymBruker skrev (1 time siden): Utenlandske flagg på 17. mai er både respektløst og en uting. Tror dere andre land hadde tillatt dette..??😂 Anonymkode: 00d4e...114 I andre land, hvor folk ikke bar så forbanna usikre på sin kulturelle identitet, så tror jeg faktisk ikke det hadde vært noe problem. Nasjonaldagen i landet jeg bor i feires på en litt annen måte enn den norske, men vi har noe som ligner på folketoget/borgertoget på 17. mai. En av gruppene som deltar her er en organisasjon for skandinaviske innvandrere «Vikings of ett-eller-annet» og der viftes det med både norske, svenske og danske flagg, uten at det ser ut til å provosere noen… Anonymkode: a3bff...400 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mai #74 Del Skrevet 17. mai 1 hour ago, AnonymBruker said: Gratulerer, du er den mest woke personen i toget. 😄 Best å være på den sikre siden, si! Anonymkode: 265df...e0c Ser den kunne tolkes feil, mente altså gjennom årene. Ikke alt samtidig. Vi har flere flagg hjemme og de velger selv fra år til år. Hadde vi hatt spaghettimonsterflagg kanskje de hadde valgt det og en gang. Anonymkode: b3d18...cce Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trallalala Skrevet 17. mai #75 Del Skrevet 17. mai 29 minutter siden, AnonymBruker said: Anne deler sin dag med alle, hun. Alle får være med å feire, men det er hun som feires. Hun som flagges for. Har noen andre bursdag, så flagges det jammen for dem også, men de feirer ikke sammen med alle. Hun deler med alle som har bursdag, bryllupsdag osv. Annes feiring byr på taler, musikk og tog, masse flagging og hipp, hipp hurra for alle i landet som ønsker å delta. Anne er verken egoistisk, drittunge eller sur. I morgen er det noen andre som feires. Hvordan de feirer, får være opp til dem. De flagger kanskje for seg selv, andre flagger for dem? De flagger ikke for noen som ikke skal feires. Hvilket flagg de ønsker å bli feira med, er opp til dem selv. Annes flagg er det norske flagget. Så vi deler. Alle deler. Jeg deler min bursdag 3. mars med alle andre som har bursdag 3. mars. Vi feirer separat , på den måten vi ønsker. Kanskje flagges det norske flagget, kanskje det danske eller iranske. Men flagget passer den som feires. Alle født 8. mars deler feiring med alle som feirer kvinnedagen. 1. mai, det samme. 24. desember, jammen da også. Og alle, alle andre dager. Anonymkode: eb9f5...d1e Kanskje ikkje Anne er egoistisk akkurat, men ho er rimelig trangsynt/lettkrenka om ho ikkje toler synet av andre sine nasjonalsymbol på bursdagen sin😘 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mai #76 Del Skrevet 17. mai Sto gatelangs og så kvarte Oslotoget. Kun norske flagg samt et FN-flagg. Og massevis av glade barn og voksne i penklær med hele spekteret av hudfarger. En nydelig dag 🤩 Anonymkode: c5e76...5ba 1 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mai #77 Del Skrevet 17. mai 1 hour ago, AnonymBruker said: Ungene har hatt både kaptein sabeltann flagg, palestinsk flagg og pride flagg, hva andre gjør gir jeg f i. Anonymkode: b3d18...cce Hva med det amerikanske sørstatsflagget? Israels flagg? Russlands flagg? Det her? Du hadde gitt faen? Vet du hvilket flagg det over er? Nei? Bann på at det hadde blitt enormt rabalder av en eller annen sort om man hadde gått med det. Anonymkode: fdb9e...cc9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Callista Skrevet 17. mai #78 Del Skrevet 17. mai Jeg blir ikke provosert når jeg ser andre flagg på 17. mai, men er enig i at siden det er Norges nasjonaldag, så blir det litt rart med andre flagg. Ser at diskusjonen her inne er veldig polarisert, men jeg må få lov til å ha min mening om dette. Min familie er av norsk og engelsk herkomst, men vi har kun det norske flagget. Har heller ikke sett Palestina-flagget som noen nevnte, men har sett Palestinaskjerfet. Er selvfølgelig for ytringsfrihet, men synes ikke 17. mai er den rette dagen for politiske markeringer. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mai #79 Del Skrevet 17. mai AnonymBruker skrev (2 timer siden): Så et tåpelig pride flagg i barnetoget i Sandnes i dag, tenk å prakke det på barna sine. Anonymkode: 5550f...bb3 Det er også den internasjonale dagen mot homofobi, transfobi og bifobi i dag da... Så prideflagg er på sin plass. https://no.m.wikipedia.org/wiki/Den_internasjonale_dagen_mot_homofobi,_transfobi_og_bifobi Anonymkode: ea5c6...e7c 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mai #80 Del Skrevet 17. mai AnonymBruker skrev (1 time siden): Vi feirar grunnlova, ikke det norske flagget. Eg syns det er kjempeflott at andre grupper/land viser at dei er med og feirer grunnlova med sine flagg😊 Anonymkode: 859d7...c67 Men det er grunnloven til Norge. Alle kan være med å feire, men kan de ikke vaie med det norske flagget da? Her i byen var det ukrainere med i toget, men de vaiet med det norske flagget. Anonymkode: ab8e8...3f2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå