Gå til innhold

Bare jeg som ikke synes det er innenfor med andre flagg enn norske på Norges nasjonaldag?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

7 minutter siden, AnonymBruker said:

Krise, nei. Men Kari og Ola skal flagge for Anne, hun skal ikke flagge for dem. Hun kan sende dem et god-bedring kort, og både det og flagging for dem kan hun gjøre alle andre dager i året. Akkurat denne dagen er Annes dag. Hvorfor må andre absolutt kreve at det også blir litt sin dag? Det er respektløst. La Anne feire, det er bare denne en dagen!

Anonymkode: eb9f5...d1e

Syns Anne høyrest ut som ein egoistisk drittunge om ho blir sur for at ho må dele dagen sin med andre, det er berre 365 dagar i året og millionar av folk, vi må dele.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 minutter siden, AnonymBruker said:

17. mai er Norge sin nasjonaldag, og da bør det norske flagget være der eneste som brukes. Prideflagg hører heller ikke hjemme i toget den dagen. Hvorfor klarer ikke folk å la være? Hva er poenget med andre flagg denne dagen?

Anonymkode: b4280...925

Fordi man viser at andre nasjonaliteter/grupper feirer Norge sin grunnlovsdag vel. Eg syns det er flott med fleire flagg. (Så lenge det ikkje er hakkorsflagg dah...)

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Det er så sjeldent, så hvorfor bry seg? Blir så lei av folk som leter etter noe å kritisere hele tiden. Smil til verden, og gled deg over den fine dagen 🙂

Anonymkode: 11659...62f

Jeg bryr meg fordi jeg alltid møter utsagn om at jeg kanskje ikke bør feire mitt hjemlands høytider, men heller integreres fullstendig i Norge. Hvorfor gjelder ikke kravet om integrering disse menneskene?

Anonymkode: f8320...29d

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tror aldri jeg har sett det,og tror ikke jeg hadde brydd meg nevneverdig om jeg hadde.... 

Anonymkode: 8510e...7c8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ungene har hatt både kaptein sabeltann flagg, palestinsk flagg og pride flagg, hva andre gjør gir jeg f i. 

Anonymkode: b3d18...cce

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg bryr meg fordi jeg alltid møter utsagn om at jeg kanskje ikke bør feire mitt hjemlands høytider, men heller integreres fullstendig i Norge. Hvorfor gjelder ikke kravet om integrering disse menneskene?

Anonymkode: f8320...29d

Om du vil feire høytider frå ditt heimland så kan du vel det, nordmenn er ulike, feirar ulike ting, tradisjonar endrar seg frå generasjon til generasjon, så ingen fasit på korleis man blir integrert. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg tok et israelsk flagg i dag.

Anonymkode: 820ba...42a

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Utenlandske flagg på 17. mai er både respektløst og en uting. Tror dere andre land hadde tillatt dette..??😂

Tenk litt over hva vi egentlig markerer, dette er ikke en internasjonal dag, denne dagen hører faktisk til Norge.

Vi inkluderer alle til å feire SAMMEN med oss. Men det er våre skikker, våre tradisjoner. Ikke alt burde tukles med, for da står vi igjen uten den norske identiteten tilslutt.

Og burde vi ikke være stolt av denne dagen, istedet for å engste oss for at noen skal bli krenket.. fordi vi feirer vårt eget hjemland?

Jeg sier JA til bunad på norske, utenlandske og alle som vil🇳🇴 JA til norske flagg🇳🇴 JA til godt humør.

🇳🇴Gratulerer med dagen NORGE🇳🇴

Anonymkode: 00d4e...114

• Liker 7
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
VetAlt skrev (1 time siden):

Norge har ikke bursdag på 17. mai! Når man ser andre flagg betyr feks at Zimbabwe gratulerer Norge med grunnlovsdagen. Hurra for Norge fra Zimbabwe. 

Mulig det er tenkt sånn, men det vet du ikke. Jeg synes det er frekt. 

Anonymkode: 265df...e0c

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Utenlandske flagg på 17. mai er både respektløst og en uting. Tror dere andre land hadde tillatt dette..??😂

Tenk litt over hva vi egentlig markerer, dette er ikke en internasjonal dag, denne dagen hører faktisk til Norge.

Vi inkluderer alle til å feire SAMMEN med oss. Men det er våre skikker, våre tradisjoner. Ikke alt burde tukles med, for da står vi igjen uten den norske identiteten tilslutt.

Og burde vi ikke være stolt av denne dagen, istedet for å engste oss for at noen skal bli krenket.. fordi vi feirer vårt eget hjemland?

Jeg sier JA til bunad på norske, utenlandske og alle som vil🇳🇴 JA til norske flagg🇳🇴 JA til godt humør.

🇳🇴Gratulerer med dagen NORGE🇳🇴

Anonymkode: 00d4e...114

Tradisjonar endrar seg stadig,  bunaden er historisk sett ein ny greie. Alt er i endring, alltid.

At andre land/grupper er med og feirer grunnlovsdagen til Norge syns eg berre er flott. Om andre land ikkje tillater norske flagg på sine grunnlovsdagar, så er det synd for dei. At andre har idiotreglar betyr ikkje at vi også skal ha det🤪

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Ungene har hatt både kaptein sabeltann flagg, palestinsk flagg og pride flagg, hva andre gjør gir jeg f i. 

Anonymkode: b3d18...cce

Gratulerer, du er den mest woke personen i toget. 😄 Best å være på den sikre siden, si!

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Mulig det er tenkt sånn, men det vet du ikke. Jeg synes det er frekt. 

Syns du er frekk eg😆

Anonymkode: 859d7...c67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Man feirer ikke Anne sin bursdag med å rope hurra for Kari og Olai. På Norges nasjonaldag feirer vi Norge - ikke Ukraina, Pakistan, Polen eller Finland. Respektløst å flagg med andre flagg enn det norske. Det er 364 andre dager i året folk kan vaie med akkurat det flagget de vil. 

Anonymkode: 5feda...dd3

Isåfall synder vi med å være respektløs hvert eneste år i min familie. Fra min niese ble født har også jeg og min far fått sang og gaver på hennes feiring. Hun er ikke engang fornærmet merkelig nok. 

At noen vifter med andre flagg på vår nasjonaldag anser jeg rett og slett som "Også vi fra Ukraina/England/Sverige (hva som helst) er med på å feire Norges nasjonaldag. Gratulerer Norge!" 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
blasfeminist skrev (1 time siden):

Nei, men når tusen flagger for Anne, så er det ikke krise om et par stykker også flagger litt for Kari og Ola som har fått kreft og ligger på sykehus så de ikke kunne være med.

Men trenger de å flagge for kreftsyke venner akkurat når Anne skal få lov å være glad og feire? Det er skikkelig uhøflig.

AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Ja, merkelig det der. Tenk å irritere seg over at vi bor i et fritt land der et ukrainsk barn kan vifte med flagget sitt og ikke risikerer å bli bombet når som helst. Noen ganger er det rett og slett på plass med litt whataboutism, når man presterer å irritere seg over slikt som dette. Dette er virkelig, virkelig, virkelig, ja jeg vet virkelig ikke hvor mange ganger virkelig, IKKE et problem. Og det kan vel ikke en gang dreie seg om ett av 1000 flagg som ikke er norsk i toget. Men sånt oppgulp kommer hvert eneste år, samme med om det er innafor å gå med bunad om man har mørk hudfarge. Folk er patetiske. 

Anonymkode: 4ea03...3a2

Kan ikke de ukrainske barna flagge med flagget sitt de 364 andre dagene, og gjerne på Ukrainas nasjonaldag? Så kan de heller flagge med norsk flagg på 17. mai og sette pris på at Norge har tatt i mot dem og de er trygge? 

Hva i all verden har brun hudfarge og bunad med ukrainske flagg å gjøre? De fleste ukrainere er vel lysere i hud og hår og lyne enn nordmenn i snitt. Ut over det synes jeg det er kjempeflott med alle fra andre land og/eller med annen etnisk bakgrunn som ønsker å ha bunad og norsk flagg, eller sin egen nasjonaldrakt med norsk flagg - ja til integrering og fellesskap rundt det norske flagget denne dagen!

Anonymkode: e6fa8...d57

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Men trenger de å flagge for kreftsyke venner akkurat når Anne skal få lov å være glad og feire? Det er skikkelig uhøflig.

Kan ikke de ukrainske barna flagge med flagget sitt de 364 andre dagene, og gjerne på Ukrainas nasjonaldag? Så kan de heller flagge med norsk flagg på 17. mai og sette pris på at Norge har tatt i mot dem og de er trygge? 

Hva i all verden har brun hudfarge og bunad med ukrainske flagg å gjøre? De fleste ukrainere er vel lysere i hud og hår og lyne enn nordmenn i snitt. Ut over det synes jeg det er kjempeflott med alle fra andre land og/eller med annen etnisk bakgrunn som ønsker å ha bunad og norsk flagg, eller sin egen nasjonaldrakt med norsk flagg - ja til integrering og fellesskap rundt det norske flagget denne dagen!

Vi feirar grunnlova, ikke det norske flagget. Eg syns det er kjempeflott at andre grupper/land viser at dei er med og feirer grunnlova med sine flagg😊

Anonymkode: 859d7...c67

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Nesj, lar meg ikke provosere av det. Er det ikke demokratiet vi feirer da? Det er inkludering det der, og det å bruke et annet flag er ikke = ikke like Norge.  Da hadde de neppe stilt opp.

Hva tanker du om det samiske flagget da? Er det også feil? 

Anonymkode: c332c...4ee

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Helt enig. Prøv å heng opp et annet flagg på 4 Juli i  USA, da skal du ser på rabalder.

Anonymkode: 19c80...8ef

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nesj, lar meg ikke provosere av det. Er det ikke demokratiet vi feirer da? Det er inkludering det der, og det å bruke et annet flag er ikke = ikke like Norge.  Da hadde de neppe stilt opp.

Hva tanker du om det samiske flagget da? Er det også feil? 

Ja, samenes nasjonaldag er 6 februar.

Anonymkode: 19c80...8ef

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hv gjør du selv for den inkluderingen rundt det  norske flagget, ettersom dette tydeligvis er veldig viktig for deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...