AnonymBruker Skrevet 17. mai 2024 #1 Skrevet 17. mai 2024 Altså, i toget. Ble litt irritert i dag da ek forelder i skolen dukket opp med et stort ukrainsk flagg for å gå i toget med. Flagget var faktisk større enn det norske flagget vi skulle bære. Jeg sa ingenting fordi det ikke er politisk korrekt, men synes det blir helt feil. Det er Norges nasjonaldag, ikke Ukrainas. Jeg er selv fra et annet land, men det hadde ikke falt meg inn å ta med hjemlandets flagg i toget på Norges nasjonaldag. Hva synes dere? Anonymkode: f8320...29d 34 3 8
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2024 #2 Skrevet 17. mai 2024 Man feirer ikke Anne sin bursdag med å rope hurra for Kari og Olai. På Norges nasjonaldag feirer vi Norge - ikke Ukraina, Pakistan, Polen eller Finland. Respektløst å flagg med andre flagg enn det norske. Det er 364 andre dager i året folk kan vaie med akkurat det flagget de vil. Anonymkode: 5feda...dd3 34 2 6
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2024 #3 Skrevet 17. mai 2024 Nei ikke bare du. Så heldigvis ingen utenlandske flagg i år, men i fjor var det større ukrainske flagg enn norske på kommunens offisielle arrangement 🙄 Overrasket over at ikke en flokk godhetsposører stilte med palestinske flagg i år. Anonymkode: e6fa8...d57 10 4
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2024 #4 Skrevet 17. mai 2024 Jeg mener også at det kun skal være norske flagg idag. Det er det flagget og landet vi alle skal slutte opp om akkurat den ene dagen. Det som skal binde oss sammen og gjøre oss united,uavhengig av hvor vi kommer fra. At vi alle slutter opp om kjærligheten til dette landet vi bor i. Alle andre dager i året, kan de de ta frem eget flagg, bare ikke på 17 mai. Anonymkode: 6b1d7...322 11 2
Sirah Skrevet 17. mai 2024 #5 Skrevet 17. mai 2024 Akkurat i dag så feirer vi Norge - og da flagger vi med norsk flagg. Alle andre dager er andre flagg hjertelig velkommne. Når det er sagt så hadde jeg ikke blitt krenket om noen kom med et Ukrainsk, Dansk eller Spansk flagg. Har bedre ting å irritere meg over 😁 1 1
enkefru Skrevet 17. mai 2024 #6 Skrevet 17. mai 2024 Neppe et veldig utbredt fenomen, men noen må ha denne debatten hvert år, av en eller annen merkelig grunn. Ville ikke brydd meg 14 2
blasfeminist Skrevet 17. mai 2024 #7 Skrevet 17. mai 2024 8 minutter siden, AnonymBruker said: Man feirer ikke Anne sin bursdag med å rope hurra for Kari og Olai. Nei, men når tusen flagger for Anne, så er det ikke krise om et par stykker også flagger litt for Kari og Ola som har fått kreft og ligger på sykehus så de ikke kunne være med. 10 3 1
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2024 #8 Skrevet 17. mai 2024 Det er så sjeldent, så hvorfor bry seg? Blir så lei av folk som leter etter noe å kritisere hele tiden. Smil til verden, og gled deg over den fine dagen 🙂 Anonymkode: 11659...62f 6 4
Trallalala Skrevet 17. mai 2024 #9 Skrevet 17. mai 2024 19 minutter siden, AnonymBruker said: Altså, i toget. Ble litt irritert i dag da ek forelder i skolen dukket opp med et stort ukrainsk flagg for å gå i toget med. Flagget var faktisk større enn det norske flagget vi skulle bære. Jeg sa ingenting fordi det ikke er politisk korrekt, men synes det blir helt feil. Det er Norges nasjonaldag, ikke Ukrainas. Jeg er selv fra et annet land, men det hadde ikke falt meg inn å ta med hjemlandets flagg i toget på Norges nasjonaldag. Hva synes dere? Anonymkode: f8320...29d Syns det hadde vore flott med fleire typar flagg på grunnlovsdagen. Ja vi feirer grunnlova til Norge. Men Norge er ein del av verden, og eg syns det er flott om andre ønsker være med og feire grunnlova til Norge, og at dei viser dette med flagg frå landa dei kjem frå. 5
VetAlt Skrevet 17. mai 2024 #10 Skrevet 17. mai 2024 (endret) Norge har ikke bursdag på 17. mai! Når man ser andre flagg betyr feks at Zimbabwe gratulerer Norge med grunnlovsdagen. Hurra for Norge fra Zimbabwe. Endret 17. mai 2024 av VetAlt 8 7
VetAlt Skrevet 17. mai 2024 #11 Skrevet 17. mai 2024 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Man feirer ikke Anne sin bursdag med å rope hurra for Kari og Olai. På Norges nasjonaldag feirer vi Norge - ikke Ukraina, Pakistan, Polen eller Finland. Respektløst å flagg med andre flagg enn det norske. Det er 364 andre dager i året folk kan vaie med akkurat det flagget de vil. Anonymkode: 5feda...dd3 Norge har ikke bursdag på 17. mai! 😂 4 2
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2024 #12 Skrevet 17. mai 2024 blasfeminist skrev (12 minutter siden): Nei, men når tusen flagger for Anne, så er det ikke krise om et par stykker også flagger litt for Kari og Ola som har fått kreft og ligger på sykehus så de ikke kunne være med. Det kan man gjøre alle andre dager. Trenger ikke bruke Anne sin bursdag til det Anonymkode: 5feda...dd3 11
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2024 #13 Skrevet 17. mai 2024 Er det typisk norsk å være lite raus? Avhengig av svaret ditt så er du typisk norsk. Men forhåpentligvis ikke Anonymkode: 85fe2...2f4 3
blasfeminist Skrevet 17. mai 2024 #14 Skrevet 17. mai 2024 Just now, AnonymBruker said: Det kan man gjøre alle andre dager. Trenger ikke bruke Anne sin bursdag til det Anonymkode: 5feda...dd3 Når det er i Annes bursdag alle samles, så er det den beste dagen for å minne om de andre også. Om Anne har problemer med dette har hun underliggende problemer som burde behandles. Om andre blir krenket for dette på Annes vegne har de enda større problemer. 2 2
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2024 #15 Skrevet 17. mai 2024 Så et tåpelig pride flagg i barnetoget i Sandnes i dag, tenk å prakke det på barna sine. Anonymkode: 5550f...bb3 10 3
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2024 #16 Skrevet 17. mai 2024 18 minutter siden, Fjugur said: Neppe et veldig utbredt fenomen, men noen må ha denne debatten hvert år, av en eller annen merkelig grunn. Ville ikke brydd meg Ja, merkelig det der. Tenk å irritere seg over at vi bor i et fritt land der et ukrainsk barn kan vifte med flagget sitt og ikke risikerer å bli bombet når som helst. Noen ganger er det rett og slett på plass med litt whataboutism, når man presterer å irritere seg over slikt som dette. Dette er virkelig, virkelig, virkelig, ja jeg vet virkelig ikke hvor mange ganger virkelig, IKKE et problem. Og det kan vel ikke en gang dreie seg om ett av 1000 flagg som ikke er norsk i toget. Men sånt oppgulp kommer hvert eneste år, samme med om det er innafor å gå med bunad om man har mørk hudfarge. Folk er patetiske. Anonymkode: 4ea03...3a2 4 6
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2024 #17 Skrevet 17. mai 2024 blasfeminist skrev (19 minutter siden): Nei, men når tusen flagger for Anne, så er det ikke krise om et par stykker også flagger litt for Kari og Ola som har fått kreft og ligger på sykehus så de ikke kunne være med. Krise, nei. Men Kari og Ola skal flagge for Anne, hun skal ikke flagge for dem. Hun kan sende dem et god-bedring kort, og både det og flagging for dem kan hun gjøre alle andre dager i året. Akkurat denne dagen er Annes dag. Hvorfor må andre absolutt kreve at det også blir litt sin dag? Det er respektløst. La Anne feire, det er bare denne en dagen! Anonymkode: eb9f5...d1e 5 2
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2024 #18 Skrevet 17. mai 2024 Jeg bryr meg egentlig, men med tanke på at jeg aldri noen gang har sett et utenlandsk flagg på 17. mai, noe sted hvor jeg har feiret 17. mai, så kan jeg ikke tenke meg at det er er stort problem. Selv feirer jeg 17. mai utenlands i år, så jeg er vel «en del av problemet» i følge mange av ultranasjonalisten her inne. Anonymkode: a3bff...400 2
jane78 Skrevet 17. mai 2024 #19 Skrevet 17. mai 2024 40 minutter siden, AnonymBruker said: Altså, i toget. Ble litt irritert i dag da ek forelder i skolen dukket opp med et stort ukrainsk flagg for å gå i toget med. Flagget var faktisk større enn det norske flagget vi skulle bære. Jeg sa ingenting fordi det ikke er politisk korrekt, men synes det blir helt feil. Det er Norges nasjonaldag, ikke Ukrainas. Jeg er selv fra et annet land, men det hadde ikke falt meg inn å ta med hjemlandets flagg i toget på Norges nasjonaldag. Hva synes dere? Anonymkode: f8320...29d Du har det godt om dette plaget deg. Hvilke tøystykke folk fester til en pinne driter jeg i 2 2
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2024 #20 Skrevet 17. mai 2024 17. mai er Norge sin nasjonaldag, og da bør det norske flagget være der eneste som brukes. Prideflagg hører heller ikke hjemme i toget den dagen. Hvorfor klarer ikke folk å la være? Hva er poenget med andre flagg denne dagen? Anonymkode: b4280...925 3 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå