AnonymBruker Skrevet 17. mai 2024 #1 Skrevet 17. mai 2024 2 av mine søsken skulle tilbringe en weekend på våre foreldres hytte. De hadde med barn og barnebarn på 12- 14 år. Den ene av søsknene mine bor i en annen del av landet. De proklamerte på SM at dette skulle bli gøy og de skulle gjøre slik og slik, ikke noe hemmelig altså Mitt barn var ca 5 år, og det var ingen andre barn under 12 år i familien. Jeg foreslo da at jeg og mitt barn skulle ta en dagstur til hytten, da dette var en familie greie og sikkert veldig hyggelig. Da fikk jeg klar beskjed at vi ikke var velkomne, dettte var kun for dem. Jeg har vanskelig å beskrive hvor såret jeg ble på mitt barns vegne, å bli utestengt slik. Dette var tross alt på MINE foreldre hytte også, og det var ikke snakk om overnatting. De skulle være der i 3 dager. Jeg fikk aldri noen ordentlig forklaring på hvorfor (fordi de kanskje så at det var totalt feil?) , men slik jeg har forstått det slik at de syntes at mitt barn "for vill", utifra hva som har blitt sagt i ettertid. Overreagerte jeg, og er det rart at dette er fremdeles sårt for meg over 10 år etter? Er det ok å invitere noen barn i nærmeste familie, men ikke alle, på en felles hytte? Anonymkode: 6c076...916 8
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2024 #2 Skrevet 17. mai 2024 var barnet ditt villt da? Anonymkode: a2b9e...8a5 7
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2024 #3 Skrevet 17. mai 2024 Med så stor aldersforskjell mellom ungene, så syns jeg ikke det er så rart. 5 åringen hadde vel neppe hatt noe glede av det. Jeg tror du overtenker denne situasjonen Anonymkode: 45e8c...e1a 27 2
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2024 #4 Skrevet 17. mai 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Med så stor aldersforskjell mellom ungene, så syns jeg ikke det er så rart. 5 åringen hadde vel neppe hatt noe glede av det. Jeg tror du overtenker denne situasjonen Anonymkode: 45e8c...e1a Noen timer kunne denne familien ha klart… Hvis ungen til TS er så vill så kan de jo si i fra. Snakker ikke familie sammen? Anonymkode: f20ff...d80 15 1 5
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2024 #5 Skrevet 17. mai 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): var barnet ditt villt da? Anonymkode: a2b9e...8a5 Ikke noe mer enn andre 5-6 åringer. Ser ikke helt relevansen her Hva om barnet var handikappet, skulle vi ikke få lov å komme da heller? Familie er familie, og alle barn er forskjellige. Mitt barn hadde ingen andre barn i familien å leke med osv pga alder, og så ble vi nektet dette Anonymkode: 6c076...916 11 2 6
Thanos Skrevet 17. mai 2024 #6 Skrevet 17. mai 2024 Nå kjenner ikke jeg til familievibbene ellers hos dere, men i utgangspunktet syntes jeg det er skammelig å si nei når du spør om å få komme på dagstur med familie. 19 3 4
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2024 #7 Skrevet 17. mai 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Med så stor aldersforskjell mellom ungene, så syns jeg ikke det er så rart. 5 åringen hadde vel neppe hatt noe glede av det. Jeg tror du overtenker denne situasjonen Anonymkode: 45e8c...e1a Jeg vet at mitt barn hadde hatt stor glede av det siden det ikke var andre barn i familien å leke med. Hvordan skal en bygge familierelasoner og tradisjoner når en ikke er velkommen? Skal en utelate familie fordi de er i "feil" alder? Er ikke familie personer i alle aldre? Anonymkode: 6c076...916 8 2 4
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2024 #8 Skrevet 17. mai 2024 Huff, fæl situasjon. Jeg hadde nok blitt svært fornærmet, hadde ikke kommet til noen av dem igjen. Familie er familie uansett hvordan barnet er, jeg har tantebarn som er utfordrende, men de er alltid inkludert. Anonymkode: 9e523...eef 6 1 1
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2024 #9 Skrevet 17. mai 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): ikke var andre barn i familien å leke med OK for ditt barn hadde det sikkert vært stas å være sammen med 12 til 14 åringen. Men du skjønner sikkert at det ikke hadde vært like stor stas for dem å "dra på" en fem-åring. Man kan argumentere for at det er urettferdig og alt det, men det er nå en gang slik barn/tenåringer er. Alternativet hadde da vært at femåringen hang med de voksne og muligens maste om oppmerksomhet fra dere Anonymkode: a2b9e...8a5 8 1
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2024 #10 Skrevet 17. mai 2024 dessuten; dette er ti år siden skriver du. Er du og din nå tenåring like ekskluderte fremdeles? Anonymkode: a2b9e...8a5 5
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2024 #11 Skrevet 17. mai 2024 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Overreagerte jeg, og er det rart at dette er fremdeles sårt for meg over 10 år etter? Er det ok å invitere noen barn i nærmeste familie, men ikke alle, på en felles hytte? Anonymkode: 6c076...916 Det er veldig trist at dere ble utlatt på denne måten. Noen timer hadde de da tålt! Husker vi samlet oss søskenbarn, da fra alderen 3 til 18 år. Alle hadde jo glede av det, på hver sin måte. Hvordan er relasjonene i familien nå, 10 år senere? Anonymkode: 4b35e...a08 5
Daria Skrevet 17. mai 2024 #12 Skrevet 17. mai 2024 Forskjellen på å gjøre noe med og uten en 5-åring er ganske stor, uansett hva det er snakk om. Det må være lov å gjøre ting av og til uten at alle er med. 6 2
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2024 #13 Skrevet 17. mai 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): OK for ditt barn hadde det sikkert vært stas å være sammen med 12 til 14 åringen. Men du skjønner sikkert at det ikke hadde vært like stor stas for dem å "dra på" en fem-åring. Man kan argumentere for at det er urettferdig og alt det, men det er nå en gang slik barn/tenåringer er. Alternativet hadde da vært at femåringen hang med de voksne og muligens maste om oppmerksomhet fra dere Anonymkode: a2b9e...8a5 Dette var snakk om noen timer. Så ditt forslag er at barn under 10 år ikke får delta i familearrangement da, fordi de er barn? Så utelukkes fra bursdager, konfirmasjoner osv. Skal de da komme med skriftlig søknad om å få bli med i familien når de fyller 10 år, eller kanskje de bør vente til de er 12? Fordi barn er plagsomme? Og handikappede, gud forby, ingen vil "dra" på de, uansett om de er barn eller voksne. Så handikappet bør vel ikke få lov å delta på noe familearrangement i det hele tatt? Anonymkode: 6c076...916 13 1 2
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2024 #14 Skrevet 17. mai 2024 At du tar opp dette ti år senere er mildt sagt spesielt. Anonymkode: b293c...639 34
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2024 #15 Skrevet 17. mai 2024 er barnet ditt handicapet? Anonymkode: a2b9e...8a5
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2024 #16 Skrevet 17. mai 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): dessuten; dette er ti år siden skriver du. Er du og din nå tenåring like ekskluderte fremdeles? Anonymkode: a2b9e...8a5 Min tenåring har ingen relasjon til de 4 andre "barna" i vår familie, fordi de har aldri fått bygget noen relasjoner. Så i tillegg til å være enebarn og skilsmissebarn så har han ingen familierelasjoner utenom foreldrene. Jeg er yngst av 4 søsken, og da jeg fikk mitt barn i godt voksen alder fikk jeg beskjed av mine søsken at de var "ferdig" med småbarn. Så de har aldri vært inkluderende Anonymkode: 6c076...916 1 17
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2024 #17 Skrevet 17. mai 2024 Har du gnukket på dette i 10 år?? Seriøst 🙄😂 Anonymkode: 14323...53f 16 2
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2024 #18 Skrevet 17. mai 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): At du tar opp dette ti år senere er mildt sagt spesielt. Anonymkode: b293c...639 Ok. Barnet mitt ble aldri inkludert i familien, og er uten familierelasjoner den dag i dag. Er det spesielt? Anonymkode: 6c076...916 1 8 1
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2024 #19 Skrevet 17. mai 2024 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): 2 av mine søsken skulle tilbringe en weekend på våre foreldres hytte. De hadde med barn og barnebarn på 12- 14 år. Den ene av søsknene mine bor i en annen del av landet. De proklamerte på SM at dette skulle bli gøy og de skulle gjøre slik og slik, ikke noe hemmelig altså Mitt barn var ca 5 år, og det var ingen andre barn under 12 år i familien. Jeg foreslo da at jeg og mitt barn skulle ta en dagstur til hytten, da dette var en familie greie og sikkert veldig hyggelig. Da fikk jeg klar beskjed at vi ikke var velkomne, dettte var kun for dem. Jeg har vanskelig å beskrive hvor såret jeg ble på mitt barns vegne, å bli utestengt slik. Dette var tross alt på MINE foreldre hytte også, og det var ikke snakk om overnatting. De skulle være der i 3 dager. Jeg fikk aldri noen ordentlig forklaring på hvorfor (fordi de kanskje så at det var totalt feil?) , men slik jeg har forstått det slik at de syntes at mitt barn "for vill", utifra hva som har blitt sagt i ettertid. Overreagerte jeg, og er det rart at dette er fremdeles sårt for meg over 10 år etter? Er det ok å invitere noen barn i nærmeste familie, men ikke alle, på en felles hytte? Anonymkode: 6c076...916 Tror du tolker det feil at de utestengte barnet ditt. Men hadde de planer og det kun var større barn så blir det mest sannsynlig en helt annen opplevelse med en på 5 tilstede. Må være lov å si nei uavhengig av om en er i familie eller ikke. Og gnage på dette 10 år etter er jo rimelig spesielt. Mine barn og andre barn i familien syntes heller ikke det er veldig stas med de mindre som er 5-6, mens de andre er pluss 5 år og eldre. Det er noe vi må akseptere. Og du bør la dette ligge, de skyldte deg heler ingen forklaring på hvorfor. Nei er et greit svar Anonymkode: 28d17...670 5 1
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2024 #20 Skrevet 17. mai 2024 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Ikke noe mer enn andre 5-6 åringer. Ser ikke helt relevansen her Hva om barnet var handikappet, skulle vi ikke få lov å komme da heller? Familie er familie, og alle barn er forskjellige. Mitt barn hadde ingen andre barn i familien å leke med osv pga alder, og så ble vi nektet dette Anonymkode: 6c076...916 Ingen andre å leke med? 12-14 åringer leker ikke med 5-åringer, det heter å være barnevakt. Anonymkode: 2e886...8fc 19 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå