Gå til innhold

Katten min har vært borte i hele dag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er kjempebekymret for katten min som gikk ut i 7:30-tiden i dag tidlig. Da jeg enda ikke hadde sett noe til han når mannen kom hjem i 16-tiden begynte jeg å bli bekymret.

Han er ca 8 mnd og kastrert. Vanligvis liker han kjempegodt å være ute men kommer hjem til måltidene for å si det sånn. Siden solen skinte så fint her i dag så tenkte jeg ikke noe mere på det men han har enda ikke kommet hjem. Nå er jeg redd det har skjedd noe med han og at han har blitt påkjørt eller går ute og har det vondt. :grine:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff...skjønner at du er bekymret!

Har han vært ute mye i det siste? Mine katter har ikke gått ut nå som det snødd så mye, så mulig han tatt seg en langtur nå når det er finvær.

Har du gått litt rundt ute og ropt på han? Dem går oftest ikke så langt.

Som en liten oppmuntring (kanskje)- min ena katt var borte i 3 uker !!!! og kom hjem av seg selv...

Håper det ordner seg- fortell hvordan det går! :klem:

Skrevet (endret)

Katten vår var borte i 3 måneder før han fant det for godt å komme hjem igjen- men han var ikke kastrert da.

Uff, det var kanskje en dårlig trøst da!! Unnskyld.

Det jeg mente å si var at han kommer sikkert tilbake. :) Det som har sikkert har skjedd er at han har spist seg mett på ett eller annet og så har han vandret litt lenger bort enn han pleier. Kommer han ikke i løpet av natten kommer han nok i morgen tidlig- og da har han lært at det ikke er så moro å være ute hele natten likevel.

Endret av Rosin
Skrevet

Katten vår har vært endel ute til tross for snø og dårlig vær i det siste, så det skulle ikke være mangel på frisk luft som gjør at han plutselig ikke kommer hjem igjen.

Jeg klamrer meg til det at katter er seigliva dyr og klarer seg en stund på egenhånd. Det som bekymerer meg mest er egentlig kulda. Det er for øyeblikket -9,5°C her.....

Skrevet

Krysser fingrene for at pus dukker opp igjen når som helst!! :klem:

Gjest KATTAstrofe
Skrevet

Katta til svigers tar seg en liten ferie hver sommer. For halvannet år siden var hun borte i over en måned før hun kom tilbake. Sist sommer var hun borte i 4-5 dager bare. Så om den har vært borte en dag er det ikke sikkert den er tapt for alltid :)

Gjest synseren
Skrevet

Skjønner godt at du har det vondt nå. Men som regel kommer de hjem igjen, hvis det er noen trøst.

Skrevet

Han har sikkert finni seg ett lunt sted! Katter har som sagt 9 liv vettu og klarer heelt sikkert en natt ute :)

Som Rosin sier så har han sikkert spist seg mett og kanskje han er på sjekker´n :ler:

Det er ikke uvanlig at selv kastrerte katter putselig blir borte en stund, men..man kjenner sin egen katt best.

"Vet" hvordan du har det nå, men han kommer nok i løpet av natten eller imrg tidlig.

Har du katteluke eller et vindu som kan stå åpent?

Skrevet

Katter er som regel ganske seigliva, heldigvis! :)

Min kastrerte hannkatt hadde en periode hvor han tok seg lange turer. Den første turen varte i 3 mnd., og den andre i 7 mnd.! Siste gangen kom han hjem noen dager etter at snøen kom. Jeg trodde aldri jeg skulle se han igjen, så jeg ble så glad! :hoppe:

Så, ikke gi opp. :kose:

Gjest King James
Skrevet

hadde en katt som var borte i 6 måneder og den kom tilbake..katter kan være borte i flere år og plustelig komme tilbake.

Skrevet

Vi fant katten i natt - innesperra i garasjen til naboen. Det var mannen som hørte at det kom mjau fra garasjen til naboen så han kom inn og hentet meg så jeg skulle høre om det var pusen vår.

Så ser jeg de hvite, små potene hans i garasjesprekken og da er det jo ingen tvil. Men klokka var jo 0200 på natta....

Jeg gikk så inn og ringte til naboen, bedre det enn å ringe på døra syns jeg. Hun tok det veldig fint og kom og åpnet porten med en gang og der var pusen vår, glad for å se oss. Han har nok vært der siden tidlig morgen så han var ganske så sulten men ellers helt fin i formen.

Hilsen tussete kattemamma. :ler:

Skrevet

Huff, så bra dere fant pusen da! Det er vel egentlig min største "skrekk" at katten min skal bli innelåst i en garasje eller kjeller og ikke komme seg ut igjen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...