Gå til innhold

Søster og svoger som alltid har et nytt prosjekt.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min søster var gift i 19 år, og så skilte hun seg og ble sammen med kollegaen før hun flyttet ut fra eksmannen.

De flyttet sammen og kjøpte en del av en tomanns bolig etter to måneder, og året etter bygde de hytte.

Så fant de ut etter 7-8 år at de ikke orket hus med hage lenger, så de solgte huset og kjøpte seg en leilighet.

Etter 3 år skal de selge leiligheten, og har nå kjøpt tomt og holder på å bygge hus.

Og slik holder de på.

I tillegg er de på farten alle helger hit eller dit, enten turene er lange eller korte.

Hun har kun byttet jobb én gang, men han bytter jobb og biler annethvert år.

Jeg klarer ikke å holde tritt med livet deres, og det virker som om de kjeder seg hele tiden.

Det må være slitsomt å ha det slik?

Når jeg spør henne gliser hun bare og sier at "det er koselig", men tror hun er litt sliten av å farte og holde på.

Hun var ikke slik når hun var gift med sin første mann.

Anonymkode: 482ee...9e3

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Min søster var gift i 19 år, og så skilte hun seg og ble sammen med kollegaen før hun flyttet ut fra eksmannen.

De flyttet sammen og kjøpte en del av en tomanns bolig etter to måneder, og året etter bygde de hytte.

Så fant de ut etter 7-8 år at de ikke orket hus med hage lenger, så de solgte huset og kjøpte seg en leilighet.

Etter 3 år skal de selge leiligheten, og har nå kjøpt tomt og holder på å bygge hus.

Og slik holder de på.

I tillegg er de på farten alle helger hit eller dit, enten turene er lange eller korte.

Jeg klarer ikke å holde tritt med livet deres, og det virker som om de kjeder seg hele tiden.

Når jeg spør henne gliser hun bare og sier at "det er koselig", men tror hun er litt sliten av å farte og holde på.

Min venninne er sånn. På 15 år har hun solgt leilighet og kjøpt ny leilighet  7 ganger. Bor knappe 2 år på hver plass. Og huk klager og sutrer at det er tungt å pakke ned alt og flytte. Og spørr meg om hjelp til ditt og datt fir hver gang hun flytter. Jeg er lei. Og klager over dårlig økonomi, men gjelder øker for hver flytting 

Anonymkode: 89032...0c6

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

De kjører land og strand rundt for å være med på det som skjer og å besøke venner og familie, og ofte kjører de hele natten for å komme frem.

I tillegg er det veldig mye vindrikking og drinker på alle bilder på Snap.

De har en hund men den bor nesten mer på hundepensjonat enn hjemme hos de.

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Min svigerinne og svoger er også ekstremt driftige. Masse prosjekter og oppussing.

Jeg er ikke slik. Men jeg ser ikke på deres stil som noe negativt. De liker det, jeg liker det ikke. Begge deler er jo ok. 

Jeg kunne ønske at jeg selv hadde vært mer glad i det. Og i hvert fall at mannen min var det 😄

Anonymkode: 6e416...66b

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Med unntak av denne stakkars hunden, HVA er egentlig problemet? Selv om DU ikke hadde orket hennes liv, så spiller det jo absolutt ingen trille all den tid det ikke er ditt liv.

Anonymkode: 2f32d...554

• Liker 4
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Med unntak av denne stakkars hunden, HVA er egentlig problemet? Selv om DU ikke hadde orket hennes liv, så spiller det jo absolutt ingen trille all den tid det ikke er ditt liv.

Nei deres livsstil plager ikke meg, men jeg forstår bare ikke hva de holder på med. De kjøper hus og etter noen år så selger de fordi de orker ikke alt ansvaret med med hagen, og mannen er mye bortreist i jobben sin så mye av arbeidet faller på min søster.

Så kjøper de leilighet og sier at her skal de bo resten av livet for de vil ha det lettvint.i innimellom har de bygd hytte som de har brukt flere år på, og så plutselig bestemmer det seg for å selge leiligheten og kjøpe en tomt og bygge seg et hus med en stor hage, når mannen er enda mer borte enn hva han var for noen år siden.

Så skaffer de seg hund som de ikke kan ta med seg overalt..

Jeg forstår bare ikke tankegangen, og min søster har blitt en helt annen person etter at hun ble sammen med sin nye mann.

Ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Er det noe problem da? Hun lurer på hva som ligger bak at folk lever livene alene slik? Det må da være lov å lure på???? Hjelpe meg! 

Anonymkode: 4c87f...325

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er det noe problem da? Hun lurer på hva som ligger bak at folk lever livene alene slik? Det må da være lov å lure på???? Hjelpe meg! 

Anonymkode: 4c87f...325

Men det spiller jo ingen trille hva som ligger bak? Folk er forskjellige og om TS hadde fått et svar så hadde hun helt sikkert ikke forstått det likevel, fordi HUN ikke er slik. 
Hjelpe meg!

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Og slik holder de på.

Og så? Hun er vel lykkelig nå da, da får man masse pågangsmot og energi. Du fremstår dessverre misunnelig. Og det er forsåvidt ikke noe galt i å føle på litt misunnelse, jeg har en sånn søster selv og kan kjenne litt på det innimellom. Er singel, finner ikke den store kjærligheten, har dårligere råd når man er alene og kan ikke unne meg oppussing, reiser ol hele tiden slik som hun og mannen gjør. Det kan gjøre litt vondt på en dårlig dag, men ellers unner jeg henne jo alt dette. Er jeg som må jobbe med meg og det tror jeg du må og når du gidder å lage innlegg om det på kg. Søsteren din høres travel og lykkelig ut, og du er grinebiter. Why. 

Anonymkode: c9e65...bc3

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Og så? Hun er vel lykkelig nå da, da får man masse pågangsmot og energi. Du fremstår dessverre misunnelig. Og det er forsåvidt ikke noe galt i å føle på litt misunnelse, jeg har en sånn søster selv og kan kjenne litt på det innimellom. Er singel, finner ikke den store kjærligheten, har dårligere råd når man er alene og kan ikke unne meg oppussing, reiser ol hele tiden slik som hun og mannen gjør. Det kan gjøre litt vondt på en dårlig dag, men ellers unner jeg henne jo alt dette. Er jeg som må jobbe med meg og det tror jeg du må og når du gidder å lage innlegg om det på kg. Søsteren din høres travel og lykkelig ut, og du er grinebiter. Why. 

Anonymkode: c9e65...bc3

Jeg er overhodet ikke misunnelig, men synes det er merkelig å holde på sånn og hele tiden jage etter noe nytt.

Man får jo aldri fred og de er jo lite hjemme også, så skjønner ikke hvorfor de skal ha nye hjem annenhvert år.

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Tenke seg å ikke være helt A4, og trives med det.

Anonymkode: aa158...858

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det høres ut som om de ikke helt finner roen i seg selv. Det er jo deres liv og noe de må finne ut av.

Anonymkode: 810fd...b5f

• Nyttig 2
Skrevet

Vi har også bestandig nye prosjekter på gang, og farter også mye. Vi er litt rastløse begge to, og dette er det gode liv for oss. 

Forventer ikke at andre skal være oppdatert på hva vi holder på med, eller engasjere seg i det. 

• Liker 2
Skrevet

På virker dette deg på noen som helst måte?

Om svaret er nei

Hvorfor bryr deg ?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ei venninne som er litt lik. Har mistet kontrollen over hvor mange ganger hun har flyttet, hvor mange menn hun har bodd med, hvor mange jobber hun har hatt og hvilke venner som har kommet og gått i livet hennes. Min venninne klarer ikke å slå seg til ro, hun må ha ett eller annet prosjekt å holde på med. Hun er den som arrangerer overraskelsesfester, babyshowers og mange andre ting. 

Etter noen år i samme jobb kjeder hun seg og søker på noe nytt. Hun er en fantastisk dyktig, blid og hyggelig dame, så hun får alt av jobber hun søker på. Men hun finner ikke helt det som gjør henne lykkelig. 

Hun har alltid prosjekter på gang og tror alltid selv at hun blir fornøyd med livet sitt bare dette prosjektet er ferdig. Noe av det siste hun har gjort er å gå ned 30 kilo, men uten å bli lykkeligere av den grunn. Så nå holder hun på å selge leiligheten, har sagt opp jobben og skal flytte til et sted i landet der hun ikke kjenner noen for å starte på nytt. Noe hun har gjort før også. Hun er aldri kjedelig å være sammen med, det skjet alltid noe i livet hennes. Men det ligger altså en rastløshet der, som om hun leter etter noe hun selv ikke vet hva er. 

Anonymkode: 89c97...812

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Forstår ikke problemet med dette, annet enn hunden... det er jo deres liv.

Hvorfor plager det deg såpass at du oppretter en tråd?

Anonymkode: 3f8f9...524

AnonymBruker
Skrevet

De må vel ha relativt solid økonomi for å kunne leve dette livet. Kanskje du er litt misunnelig på det?

Anonymkode: 715eb...faf

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Forstår ikke problemet med dette, annet enn hunden... det er jo deres liv.

Hvorfor plager det deg såpass at du oppretter en tråd?

Anonymkode: 3f8f9...524

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

De må vel ha relativt solid økonomi for å kunne leve dette livet. Kanskje du er litt misunnelig på det?

Anonymkode: 715eb...faf

Litt sånn typisk KG, - har fått lignende svar på spørsmål jeg har stilt også.

Hvorfor går det ikke an å stille spørsmålsstilling ved en slik livsstil? De er tydelig rastløse av seg, og spesielt mannen. Trenger absolutt ikke å ha god økonomi for å leve et slikt liv, - lett å få lån idag.

Ei venninne av meg er akkurat slik etter at hun fikk en mer rastløs mann 😅, - stadig oppussing og reiser ofte. Det er deres liv, men jeg skjønner ikke at de orker. Unødvendig mye lån med økende rente som skal nedbetales og mye jobb med oppussingen. 

Anonymkode: e9b3c...f06

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Litt sånn typisk KG, - har fått lignende svar på spørsmål jeg har stilt også.

Hvorfor går det ikke an å stille spørsmålsstilling ved en slik livsstil? De er tydelig rastløse av seg, og spesielt mannen. Trenger absolutt ikke å ha god økonomi for å leve et slikt liv, - lett å få lån idag.

Ei venninne av meg er akkurat slik etter at hun fikk en mer rastløs mann 😅, - stadig oppussing og reiser ofte. Det er deres liv, men jeg skjønner ikke at de orker. Unødvendig mye lån med økende rente som skal nedbetales og mye jobb med oppussingen. 

Anonymkode: e9b3c...f06

Det som for meg er uforståelig er alle som klager over at de er slitne her inne, særlig rundt dager som 17.mai. 

Det er så mange som helst vil droppe hele dagen. Har man invitert gjester er man "supermenneske", og da får de i alle fall ta med seg maten selv. For meg er det bare latskap, og tenker de må ha et ganske kjedelig og stillesittende liv. 

For jeg føler selv aldri på denne "slitenheten". Foretrekker det når vi er på reise, har et større prosjekt på gang, det brenner på jobb, og så videre. Selv 17.mai stod jeg opp ekstra tidlig for å rekke en løpetur. For jeg har ikke det store behovet for sofatid. 

Anonymkode: f2b72...ed2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

La dem leve livet som dem selv vil, så lenge det ikke går utover deg at du må stille opp på masse dugnad så la det være. Noen er mere rastløs en andre, mens andre igjen er grodd fast. Vi må slutte og legge oss borti ting som andre gjør. Jeg lever mitt liv som jeg vil, og du lever livet ditt som det passer deg. Tenker om det ikke går utover noen andre.

Anonymkode: e39d6...db2

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...