AnonymBruker Skrevet 17. mai 2024 #1 Skrevet 17. mai 2024 I alt 17 mai stresset i dag tidlig, klarte jeg å peive til den tunge hårføneren så den falt ned på foten min. Den lå ganske høyt oppe på en hylle, så jeg fikk utrolig vondt når den traff.... Jeg stod bare og brølte av smerten først, og huden ble kritthvit akkurat der føneren traff. Så ble den rød, og etter bare 2 minutt var hele området blitt blått. Nå har jeg ganske vondt enda, men var mere vondt da jeg forstuet foten en gang... Men, når jeg prøver å bøye tærne, er det null reaksjon fra midterste tåen, uansett hvor hardt jeg prøver. Kan bøye den litt oppover, men nedover står den bom still. Jeg klarer kun å gå om jeg legger vekten på hælen. Noen som har hatt lignende uhell og kan si om dette høres ut som et brudd i foten? Her er bilde av foten sånn blåmerket så ut 2 min etter uhellet 🙃 Har jo såå lyst å tilbringe 17 mai på legevakta 🥳 Anonymkode: c0044...c0a 1
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2024 #2 Skrevet 17. mai 2024 53 minutter siden, AnonymBruker said: De gjør ingenting med brudd i tåa uansett, så er ikke noe vits å dra på legevakten. Anonymkode: cee13...7c8 Jeg har hørt dette selv, etter at jeg skadet meg på.lignende vis (champagneflaske i stedet for hårføner) og jrg gjorde ingenting med det. Senere følte jeg meg dum for at det jeg ikke gikk til legen med det, men flere fortalte meg da at det hadde ikke gjort noe særlig forskjell. Muligens at jeg måtte gått på krykker for å forsikre at foten ikke ble belasta rundt bruddområdet. Uansett... Beldig kjipt på 17 mai av alle dager. Beklager ☹️ Anonymkode: 67138...925 1 1
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2024 #3 Skrevet 17. mai 2024 Oppsøk legevakten eller se det an til i morgen. Selvfølgelig tar de røntgen og gjør noe med det Anonymkode: a5c4c...66b 3
BobbySocks Skrevet 17. mai 2024 #4 Skrevet 17. mai 2024 Teip den fast i nabotåen. Så ser du det an til i morgen. 1
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2024 #5 Skrevet 17. mai 2024 Lurt å få det sjekket. Det kan ha røket noe annet, men kan være et lite brudd. Du bør tape tåa til nabotåa. Det vil sikkert være lurt å skaffe noen krykker. Mange har det stående hjemme hvis du ikke har selv. Anonymkode: 476ae...2cf 1
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2024 #6 Skrevet 17. mai 2024 Takk for svar! Var ikke på tåen den falt, men på foten 😏 Dro på legevakta heldigvis, for d var brudd i mellomfotsknokkelen (eller noe sånt), og måtte faktisk gipses 🤷♀️ TS Anonymkode: c0044...c0a 4
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2024 #7 Skrevet 17. mai 2024 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Takk for svar! Var ikke på tåen den falt, men på foten 😏 Dro på legevakta heldigvis, for d var brudd i mellomfotsknokkelen (eller noe sånt), og måtte faktisk gipses 🤷♀️ TS Anonymkode: c0044...c0a Da får du ha lykke til. Ikke gøy med gipset fot og krykker på 17. mai. Anonymkode: 476ae...2cf 1
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2024 #8 Skrevet 17. mai 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Takk for svar! Var ikke på tåen den falt, men på foten 😏 Dro på legevakta heldigvis, for d var brudd i mellomfotsknokkelen (eller noe sånt), og måtte faktisk gipses 🤷♀️ TS Anonymkode: c0044...c0a God bedring🤞 Bra at du ikke hørte på de her inne som mente at du ikke trengte å oppsøke lege. Anonymkode: a5c4c...66b
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2024 #9 Skrevet 17. mai 2024 Her i familien er vi benskjøre. Tær, fingre og ribbein gjør vi lite med, sørger for at området får ro og thats it. Taper ofte sammen med nabofinger/tå. Er det skjevstilling og tydelig at noe vil gro skjevt drar vi selvsagt inn. Ellers lar vi fastlegen ta en titt neste virkedag om smertene ikke avtar gradvis. Noe slikt som TS beskriver hadde vi nok dratt inn med siden det var snakk om noe annet enn selve tåa, er jo sykt mange små bein i foten. God grotid til Ts❤️ Anonymkode: 60aa9...0e9 1
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2024 #10 Skrevet 17. mai 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Oppsøk legevakten eller se det an til i morgen. Selvfølgelig tar de røntgen og gjør noe med det Anonymkode: a5c4c...66b Du har tydeligvis ikke brekt en tå? Jeg har brekt en tå og siden jeg har en skjelettsykdom er det viktig at brudd har blir journalført, men de gjorde ikke noe annet på legevakta enn å konstatere at det var et brudd og ga meg krykker. Så det er veldig dumt å komme med slike bastante svar når de ikke stemmer overens med fakta. Anonymkode: 695bd...5d2
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2024 #11 Skrevet 17. mai 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Takk for svar! Var ikke på tåen den falt, men på foten 😏 Dro på legevakta heldigvis, for d var brudd i mellomfotsknokkelen (eller noe sånt), og måtte faktisk gipses 🤷♀️ TS Anonymkode: c0044...c0a Jeg leste tråden først nå, jeg skulle skrive at du måtte dra til legevakten, fordi det var tydelig at hårføneren har truffet mellomfoten og at det derfor både kunne være brudd og nerveskade, og derfor måtte sjekket. Godt du dro til legevakten! God bedring! Ps! Og folk som tydeligvis ikke har god nok kunnskap innen helse bør en gang for alle SLUTTE å kommentere i slike tråder, for det viser seg gang på gang at de tar feil - noe som kan føre til at folk kan få varige skader og komplikasjoner fordi de ikke oppsøker lege tidsnok! Anonymkode: cbe25...09e 2
KaffekoppQueen Skrevet 17. mai 2024 #12 Skrevet 17. mai 2024 AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Jeg leste tråden først nå, jeg skulle skrive at du måtte dra til legevakten, fordi det var tydelig at hårføneren har truffet mellomfoten og at det derfor både kunne være brudd og nerveskade, og derfor måtte sjekket. Godt du dro til legevakten! God bedring! Ps! Og folk som tydeligvis ikke har god nok kunnskap innen helse bør en gang for alle SLUTTE å kommentere i slike tråder, for det viser seg gang på gang at de tar feil - noe som kan føre til at folk kan få varige skader og komplikasjoner fordi de ikke oppsøker lege tidsnok! Anonymkode: cbe25...09e Amen! Samme som jeg var på vei til å skrive!
Perelandra Skrevet 17. mai 2024 #13 Skrevet 17. mai 2024 Tråden er ryddet for helseskadelig innhold Perelandra, mod.
BobbySocks Skrevet 17. mai 2024 #14 Skrevet 17. mai 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg leste tråden først nå, jeg skulle skrive at du måtte dra til legevakten, fordi det var tydelig at hårføneren har truffet mellomfoten og at det derfor både kunne være brudd og nerveskade, og derfor måtte sjekket. Godt du dro til legevakten! God bedring! Ps! Og folk som tydeligvis ikke har god nok kunnskap innen helse bør en gang for alle SLUTTE å kommentere i slike tråder, for det viser seg gang på gang at de tar feil - noe som kan føre til at folk kan få varige skader og komplikasjoner fordi de ikke oppsøker lege tidsnok! Anonymkode: cbe25...09e Og noen av oss har god peiling på helse og ville aldri dratt på legevakten 17. mai. Man kan ha flaks eller man kan bli sittende i sju timer å vente. Da sitter jeg heller høyt med foten til dagen etter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå