AnonymBruker Skrevet 17. mai 2024 #1 Skrevet 17. mai 2024 Kan noen forklare meg? At noen som har hatt ME i veldig mange år nå skal utredes for ADHD og tror at de er feildiagnostisert? ME er et utmattelse syndrom og ADHD er det motsatte? Anonymkode: fe757...0db
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2024 #2 Skrevet 17. mai 2024 Hvis du googler ADHD burnout, vil du finne masse info om dette. Anonymkode: 47faf...490 3
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2024 #3 Skrevet 17. mai 2024 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Hvis du googler ADHD burnout, vil du finne masse info om dette. Anonymkode: 47faf...490 Det skal jeg gjøre, tusen takk. Jeg ble bare så nysgjerrig på sammenhengen. Anonymkode: fe757...0db
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2024 #4 Skrevet 17. mai 2024 Jeg vet ikke jeg, men ene barnet mitt har ADHD, og så kom ME etter hvert (i tenårene) Anonymkode: 50b47...987
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2024 #5 Skrevet 17. mai 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Kan noen forklare meg? At noen som har hatt ME i veldig mange år nå skal utredes for ADHD og tror at de er feildiagnostisert? ME er et utmattelse syndrom og ADHD er det motsatte? Anonymkode: fe757...0db Har hatt me i mange år. Ca 20. Og har nylig fått adhd diagnose. Det er leger som har gjort studier som sier at det ligger litt likheter der. Det er også gjort en medisin studie med adhd medisin på folk med kun me og ikke adhd. 50% fikk bedring. Men det er for lite iht at det blir en me medisin også . Å ha begge deler er jo en utfordring. Men ikke alle med adhd har me og ikke alle med me har adhd. Jeg har add, og tenker at jeg har fått litt kontroll på den også. Da jeg har måtte tvinge meg til rutiner iht å klare å fungere med me. Men man kan få me lignene symptomer av adhd også. Så venter på medisinerring. Og håper at det skal hjelpe på begge deler. Men har vært i kontakt med flere som har begge deler og som ikke har blitt bedre av me på medisiner. Så må bare prøve å se. Anonymkode: ae502...6d4
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2024 #6 Skrevet 17. mai 2024 Over 50% av kvinner med udiagnostisert adhd er blitt feildiagnostisert med fibromyalgi eller ME. det er definitivt en sammenheng Anonymkode: 0b01b...730
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2024 #7 Skrevet 17. mai 2024 ADHD burnout kan forveksles med ME PEM. Samme med nevrologiske symptomer som konsentrasjonsvansker osv hos ME, kan forveksles med indre uro og problemer med langvarig konsentrasjon hos ADHD. og sikkert flere ting Er vennen din jente? Da blir oftere symptomer på ADHD oversett og misforstått vs gutter, og ME er en vanligere diagnose blant jenter. Grundig utredning er så viktig før ME diagnose settes, er mange ting det er lett å gå glipp av. Anonymkode: 8981a...3c4
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2024 #8 Skrevet 17. mai 2024 Aldri hatt ME, men har vært utbrent utmattet og deprimert de siste fem årene fordi jeg gikk med udiagnostisert ADHD og fikk barn. Ettersom jeg har barn har jeg ikke fått hvilt heller, så det fortsetter bare 😝 Anonymkode: 1245a...1d8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå