Gå til innhold

Truffet hyggelig fyr, men... Jeg betaler mer

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Altså jeg er ikke en gnien person. Men jeg har barn og mye høyere utgifter i måneden enn han. Jeg er også bare den med bil. Jeg kjører alltid men han betaler aldri litt for bensin. 

Jeg er vant med å dele kostnadene i to. Og så sa jeg sist gang vi var ute, at jeg kan legge ut, men du kan vise meg. Det pleide jeg og eksen å gjøre. Men så vipser han meg ikke. 🤷 Jeg har et par tusen igjen til neste lønning. Det er neste uke, så det går bra. Men jeg kjenner jeg blir litt irritert, fordi jeg vet han fyren har veldig god råd og lite utgifter.

Jeg har ikke kjent han lenge, og vi har bare vært på 3 dates. Alle gangene har jeg lagt ut mest. 

Og nå begynner jeg å lure på om jeg ikke gidder mer. Hva hadde dere gjort? 

Anonymkode: 31692...358

• Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvor mye er det snakk om da? Skylder han deg mye? 3 dates og han betaler allerede ikke... hm nei

Anonymkode: 03051...61d

• Liker 19
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvor mye er det snakk om da? Skylder han deg mye? 3 dates og han betaler allerede ikke... hm nei

Det er småsummer. Jeg er Kansje litt for spandabel. 400 her og 200 der. Jeg er vant med å dele sånt. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Å regne på bensinpenger synes jeg bare er rart. Også det å drive å vippse penger, og dele alt likt. 

Ene betaler en gang, andre neste gang, så tar ene drinker, andre handler med mat for overnatting, etc. Uten å finregne på det. 

At han har god råd er mulig hele årsaken til at dette faller mest naturlig for han og. 

Anonymkode: eb0df...159

• Liker 16
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Å regne på bensinpenger synes jeg bare er rart. Også det å drive å vippse penger, og dele alt likt. 

Ene betaler en gang, andre neste gang, så tar ene drinker, andre handler med mat for overnatting, etc. Uten å finregne på det. 

At han har god råd er mulig hele årsaken til at dette faller mest naturlig for han og. 

At han har god råd gjør at det er naturlig for han at jeg betaler småsummene når vi holder på å bli kjent, altså? Hmm... 🤔

• Liker 22
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er småsummer. Jeg er Kansje litt for spandabel. 400 her og 200 der. Jeg er vant med å dele sånt. 

Betal mindre, la ham spandere neste date

• Liker 11
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

At han har god råd gjør at det er naturlig for han at jeg betaler småsummene når vi holder på å bli kjent, altså? Hmm... 🤔

Men la han ta opp kortet først, da. 

Å drive å vippse slike beløp ville vært en dealbreaker for meg, det er så smålig. 

• Liker 23
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Altså jeg er ikke en gnien person. Men jeg har barn og mye høyere utgifter i måneden enn han. Jeg er også bare den med bil. Jeg kjører alltid men han betaler aldri litt for bensin. 

Jeg er vant med å dele kostnadene i to. Og så sa jeg sist gang vi var ute, at jeg kan legge ut, men du kan vise meg. Det pleide jeg og eksen å gjøre. Men så vipser han meg ikke. 🤷 Jeg har et par tusen igjen til neste lønning. Det er neste uke, så det går bra. Men jeg kjenner jeg blir litt irritert, fordi jeg vet han fyren har veldig god råd og lite utgifter.

Jeg har ikke kjent han lenge, og vi har bare vært på 3 dates. Alle gangene har jeg lagt ut mest. 

Og nå begynner jeg å lure på om jeg ikke gidder mer. Hva hadde dere gjort? 

Her må du bare være tydelig og ærlig. En god regel er at den som inviterer betaler, men hvis du vil dele 50/50 må du være tydelig på det. 

Hvis du har lagt ut for han, og han ikke har betalt deg tilbake må du snakke med han om det. Blir han sur og tverr, er han kanskje ikke mannen du ønsker deg

• Liker 6
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
remix2020 skrev (3 minutter siden):

Her må du bare være tydelig og ærlig. En god regel er at den som inviterer betaler, men hvis du vil dele 50/50 må du være tydelig på det. 

Hvis du har lagt ut for han, og han ikke har betalt deg tilbake må du snakke med han om det. Blir han sur og tverr, er han kanskje ikke mannen du ønsker deg

Jeg følte jeg var tydelig. 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg følte jeg var tydelig. 

Neste gang han inviterer, sier du «Ja det hadde vært hyggelig, men da må nesten du betale»😊

• Liker 11
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Men la han ta opp kortet først, da. 

Å drive å vippse slike beløp ville vært en dealbreaker for meg, det er så smålig. 

Joda, jeg kunne jo det. Jeg tenker det er mer smålig å ikke dele fordi det er så tidlig i relasjonen. Vi prøver jo å finne ut om vi har lyst å date og om vi liker hverandre. Men du tenker du pleier å spandere på mennene på date en og to og tre og at det er naturlig da? 

• Liker 8
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
remix2020 skrev (1 minutt siden):

Neste gang han inviterer, sier du «Ja det hadde vært hyggelig, men da må nesten du betale»😊

Ja da blir det god stemning. 🤣 Kansje jeg hadde gjort det om jeg hadde hatt null sosial IQ. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Joda, jeg kunne jo det. Jeg tenker det er mer smålig å ikke dele fordi det er så tidlig i relasjonen. Vi prøver jo å finne ut om vi har lyst å date og om vi liker hverandre. Men du tenker du pleier å spandere på mennene på date en og to og tre og at det er naturlig da? 

For meg er det naturlig å trekke kortet litt om hverandre. Slik var det da jeg datet, og den gangen jeg traff mannen, selv om vi var fattige studenter da. Husker han betalte kino, jeg betalte middag, så dro han kortet på et glass etterpå. 

Er jeg ute med venninner så betaler jeg de første fire glassene, så en annen de neste fire, mulig tredje ikke betaler noe den dagen. Har en kollega glemt kortet i kantina så betaler jeg bare, og bryr meg lite om hvorvidt de husker å vippse eller ikke. 

Kjøring tar jeg aldri betalt for. Men er det langturer så betaler jo gjerne den som ikke eier bilen lunsj underveis. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

For meg er det naturlig å trekke kortet litt om hverandre. Slik var det da jeg datet, og den gangen jeg traff mannen, selv om vi var fattige studenter da. Husker han betalte kino, jeg betalte middag, så dro han kortet på et glass etterpå. 

Er jeg ute med venninner så betaler jeg de første fire glassene, så en annen de neste fire, mulig tredje ikke betaler noe den dagen. Har en kollega glemt kortet i kantina så betaler jeg bare, og bryr meg lite om hvorvidt de husker å vippse eller ikke. 

Kjøring tar jeg aldri betalt for. Men er det langturer så betaler jo gjerne den som ikke eier bilen lunsj underveis. 

Ja men Tråden handler om dating (dette er singel forumet) ikke samliv eller venner og relasjoner. 😅

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Tenk hvis man kunne kommunisere om ting som voksne mennesker.. 

Anonymkode: 7da27...bfa

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Tenk hvis man kunne kommunisere om ting som voksne mennesker.. 

Anonymkode: 7da27...bfa

Skal jeg mase da? jeg sa at han kunne vipse meg. Men jeg gidder ikke å mase om det. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Ja men Tråden handler om dating (dette er singel forumet) ikke samliv eller venner og relasjoner. 😅

Du fikk med deg hva jeg skrev, du fremstår ganske sær og steil....; 

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du fikk med deg hva jeg skrev, du fremstår ganske sær og steil....; 

Jaja du får nå synes det da, men kansje jeg bare har et litt annet synspunkt enn deg? Men jeg har datet en god del altså. Det virket som at du snakket om din mann og dine kolleger og veninner, og at du ikke har datet på mange år. Da er det forskjellige verdener mener jeg. Klart jeg spanderer på veninner kolleger og folk jeg er glad i. 😊

• Liker 3
Skrevet

Hva med å vente med å betale neste gang og se om han gjør det? Jeg synes ikke det er rett at du skal betale alt. 

• Liker 12
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo en ærlig sak å si at du ikke har råd til å betale for begge to hver gang.

Vippse for bensin blir litt for dumt. Hadde du syklet om han ikke var med? Bensin koster like mye om han er i bilien eller ikke.

Anonymkode: 44024...c07

• Liker 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...