Gå til innhold

Jeg blir som mine to grandonkler. Sære einstøinger som forble alene og uten barn.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Begynner å se 40-årene i enden av tunnelen.

Hadde en grandonkel på hver side av familien som ble sære einstøinger livet ut.

Frykter å bli en slik. Det er mange av oss i familien.

Forskjellen fra grandonklene mine og meg er at de ble 70 +. Sliter med å se vitsen med det. De var født på 1920-tallet, mens jeg er født på 1980-tallet. Det er helt andre krav til partnere nå om dagen.

Det virker som om det er lagt opp til at det blir min "bane". Og at jeg ikke kan gjøre noe for å unngå det.

Anonymkode: 07a5d...1df

• Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Og hva gjør du for å unngå det?

Anonymkode: 40cd6...929

• Liker 12
  • Nyttig 9
AnonymBruker
Skrevet

Håper ikke du blir alene da du egentlig ønsker en partner. Men plis for din egen del, vi innsats om du ser områder du kan gjøre noe anderledes. Har sympati for deg, kjip situsjon med ensomhet. Men husk at du har en god del makt over deg, om du står på for det. Ønsker du den endringen nok? 

Å vet du hvorden grandonklene dine hadde det? 

Anonymkode: c510c...d92

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

«Det er lagt opp til» - hva betyr det? Er du ute og møter folk eller sitter du bare hjemme?

Anonymkode: 899a3...662

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

du er ikke alene. 

Løsningen er å godta situasjonen og faktisk glede seg over friheten det innebærer 

Anonymkode: bfe6f...616

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

du er ikke alene. 

Løsningen er å godta situasjonen og faktisk glede seg over friheten det innebærer 

Anonymkode: bfe6f...616

Nettopp, elsker min frihet! Ikke f*en som en mann skal styre mitt liv....eller barn.

Anonymkode: 3cb9f...541

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Man er ikke sær fordi man er alene og uten barn. Har ikke lyst på barn og grøsser av tanken. 

Anonymkode: 3f1e0...9d0

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Enkelte sære og barnløse tanter og onkler før i tiden var det fordi de ikke hadde lov og mulighet til å ha den kjæresten de ønsket. Fordi det ikke var lov eller sosialt akseptabelt.

Men så kommer det an på hva man ønsker selv. Du må bringe litt mer til bordet nå enn før, og det handler ikke om materielle ting. Men være et bra nok innslag i livet til kvinner at de ser en framtid med deg. Lista er ikke alltid så høy, likevel klarer menn å havne under den…

Anonymkode: d4f28...1d0

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Man er ikke sær fordi man er alene og uten barn. Har ikke lyst på barn og grøsser av tanken. 

Jeg grøsser også av tanken på barn, men å være alene, det har jeg ikke lyst til å være.

9 hours ago, AnonymBruker said:

Og hva gjør du for å unngå det?

Hva kan man gjøre da? De fleste som er i denne situasjonen har jo fulgt alle rådene; holde seg i form, kle seg bra, drive med diverse kurs og frivillig arbeid, ordne profil på ørten apper, og så videre, uten hell.

Anonymkode: f6697...dd0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Da finner du en partner som ikke vil ha barn selv.❤️ Det tar tid, men så verdt det. Meg og min partner koser oss med ferie og nyter selskapet sammen.

Jeg hadde aldri hatt kjæreste, også møtte jeg en helt fantastisk mann. Måtte gjennom samme prosess. Datingapper, avist gang på gang, holdt meg fin og slank. Det er en person der ute for deg.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg grøsser også av tanken på barn, men å være alene, det har jeg ikke lyst til å være.

Hva kan man gjøre da? De fleste som er i denne situasjonen har jo fulgt alle rådene; holde seg i form, kle seg bra, drive med diverse kurs og frivillig arbeid, ordne profil på ørten apper, og så videre, uten hell.

Ånei du, de fleste har ikke gjort det. Alt for mange trives godt i offerrollen og gjør ingenting for å få det bedre.

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

«Krav til partnere», på hvilken måte er det annerledes i dag? De som sutrer over at det er så mange «krav» til menn i dag for å få partner er gjerne dem som ikke selv ser at det er egen atferd som fører til at de ikke får seg dame (en eller flere av følgende faktorer: isolerer seg, ekstremt dårlig selvtillit, kvinnefiendtlige holdninger, manglende økonomisk kontroll, psykiatriske diagnoser, manglende boevne). Dette var nok ikke annerledes før i tiden, bortsett fra at det kanskje var lettere å slippe unna med kvinnefiendtlige holdninger. Hvis jeg ser på parene rundt meg ser jeg at de aller fleste som ønsker det får seg partner, det er ingen ekstreme krav til hverken inntekt eller utseende, som noen menn ser ut til å tro. 

Anonymkode: 7638a...9a6

• Liker 8
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Ånei du, de fleste har ikke gjort det. Alt for mange trives godt i offerrollen og gjør ingenting for å få det bedre.

Greit, men jeg har, og mange jeg kjenner har. Spørsmålet gjenstår.

• Liker 1
Skrevet

Når det gjelder å finne noen som vil ha barn med deg, så er det noe som er utenfor din kontroll. Du kan selvfølgelig øke sjansene dine, men til syvende og sist kontrollerer du det ikke.

Det som er innenfor din kontroll er om du blir en sær grandonkel eller en kul og engasjert grandonkel.

Det stoiske grunnprinsippet er å kun fokusere på det som er innenfor din kontroll. Mange av oss har opplevd at livet blir mye bedre når vi omfatter denne filosofien.

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Hvorfor argumenterer du med at alt var så mye enklere før i samme slengen som du nevner at to onkler fra tidligere generasjon var i nøyaktig samme situasjon? 

Å finne sin partner har alltid krevd noe. Både en viss innsats og å ha noen personlige ressurser som en annen kan finne tiltalende nok til å bli interessert. 

Der en av mine foreldre kommer fra var det tre brødre som bodde alene uten kvinner hele livet. Ikke noe galt med noen av dem utover at de var fryktelig sjenerte ovenfor kvinner. Noe slikt kan holde til å forbli alene det, både før i tiden og nå. Nå er det dessuten muligheter til å treffe noen på nettet. En mulighet som ikke fantes tidligere. Ja å dra til utlandet for å finne sin partner var heller ikke noe man kunne vurdere da. Så var det egentlig enklere tidligere? Jeg tror ikke det. Å finne kjærlighet har nok alltid vært noe vanskelig dersom man ikke har mot, sjarm og nødvendige ressurser. Ressurser som ikke handler om utdanning, yrke og penger, men personlighet. 

• Liker 4
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Fortsett å møt folk, det er eneste vei. Vi lærer ting på veien, som å engasjere seg og bli mer trygg i møte med andre, være mer positiv om det å gi ut en negativ utstråling har vært et problem før osv.

Anonymkode: c510c...d92

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Forskjellen på da og nå er at man i større grad kan velge selv å være alene uten å bli like stigmatisert som den gangen.

Men man blir fortsatt noe stigmatisert av de som ikke tror på oss som sier at vi selv har valgt et liv uten partner og barn. 

Anonymkode: 9125d...c35

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvis det er leit, hva gjør du for å unngå det? Jeg var lenge som deg, men hadde «lotto-flaks» med at noen ga meg et spark bak. Noter noen realistiske punkter med hva du kan gjøre. Reise, bli stamgjest et sted, registrer deg på en eller flere «app»-er, meld deg til noe frivillig arbeid, eller ekstra deltidsjobb, gå på kurs, koserter, teater, bytt eventuelt arbeidsplass, vær blant folk, les aviser og bøker så du i det minste kan holde en samtale i gang HVIS du skulle ramle over noen. Alt dette må være til steder der det motsatt kjønn befinner seg. Å melde seg inn i frimerke- og sjakklubben hjelper ikke hvis alle der er som deg. Så kan det hende alt er forgjeves, men da er det i det minste lettere å leve med seg selv hvis du har prøvd og kanskje blir du mer sosial.

Anonymkode: 06550...2de

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Trolltunge skrev (4 timer siden):

Hvorfor argumenterer du med at alt var så mye enklere før i samme slengen som du nevner at to onkler fra tidligere generasjon var i nøyaktig samme situasjon?  

Fordi de var sære og bodde på bygda uten jobb.

Jeg er i full jobb og bor i en middels stor by. Helt vanlige menn blir barnløse i dag, mens tidligere fikk de fleste seg partnere.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Fordi de var sære og bodde på bygda uten jobb.

Jeg er i full jobb og bor i en middels stor by. Helt vanlige menn blir barnløse i dag, mens tidligere fikk de fleste seg partnere.

De fleste helt vanlige menn som ønsker partner og barn får også dette. 

• Liker 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...