AnonymBruker Skrevet 16. mai 2024 #1 Skrevet 16. mai 2024 Han kan sitte og fortelle ting og forvente at jeg følger med og er interessert, men jeg mottar ikke det samme tilbake. Jeg føler at jeg har ikke en annen voksenperson rundt meg som jeg kan diskutere og snakke om ting med. Han er ikke interessert i det meste. Sitter bare å ser på ting han vil kjøpe seg fordi det er "gøy å ha" og fjaser hele tiden og hvis jeg forsøker å stille han seriøse spørsmål får jeg bare tullete svar og fjas tilbake. Jeg må "mase" flere ganger for å faktisk få et ordentlig svar. Vi kan ikke snakke om vanskelige ting, fordi da blir han bare nærtagende og sur. Vil ikke snakke med meg. Jeg savner kos og intimitet. Han kan gjøre det, men da også skal han fjase og "plage" meg fordi han syns det er så gøy. Stikker meg i sidene i ribbeina så det gjør vondt, slikker meg i ansiktet, prøver å kile meg under føttene, biter meg. Jeg har forsøkt så mange ganger å si at jeg syns sånt er vondt og ekkelt men han bryr seg ikke. Er gått så langt at når han gjør sånt nå har jeg null tålmodighet og slår han og gjør han fysisk vondt for å få han til å slutte. Føler meg så ensom og tom. Har null tid til meg selv og det jeg liker. Mesteparten av tiden går til å utføre husarbeid. Da jeg gjør 95% av det. I tillegg til at jeg er med og betaler halvparten av alle våre fellesutgifter, selv om jeg tjener mye mindre enn han. Føler meg bare så trist. Ofte virker det ikke som ham bryr seg om at jeg er trist heller. Vet liksom aldri hva slags reaksjon jeg får. Som regel ignorerer han meg og vil ikke snakke til meg. Noen ganger blir han bare sint og kjefter på meg før han drar vekk noen timer. Det er faktisk sjeldent blitt nå at han bryr seg og viser meg omsorg og omtanke når jeg er trist. Anonymkode: 2c459...cd5 7
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2024 #2 Skrevet 16. mai 2024 Da er det best å dra Anonymkode: 055ee...8cf 7 1
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2024 #3 Skrevet 17. mai 2024 Skjønner godt du er sliten og lei, han er jo på ingen måter grei med deg! Når man har det mye bedre alene enn sammen så er det på tide å gå. Anonymkode: bd68a...278 4 1
Pippi Lotta Skrevet 17. mai 2024 #4 Skrevet 17. mai 2024 Det høres ikke godt ut i det helle tatt. Hvorfor blir du i forholdet? Høres ut som du allerede har forsøkt å snake med han på en skikelig måte, men du kan ikke fikse forholdet allene. 1 2
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2024 #5 Skrevet 17. mai 2024 HVORFOR er du sammen med denne mannen????? Dette er ikke greit og du bør gå fra dette og ikke se deg tilbake Anonymkode: 5041f...c26 5
Hmmmmmm Skrevet 17. mai 2024 #6 Skrevet 17. mai 2024 Hadde du gått på dagen om dere ikke bodde sammen? 1
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2024 #7 Skrevet 17. mai 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Han kan sitte og fortelle ting og forvente at jeg følger med og er interessert, men jeg mottar ikke det samme tilbake. Jeg føler at jeg har ikke en annen voksenperson rundt meg som jeg kan diskutere og snakke om ting med. Han er ikke interessert i det meste. Sitter bare å ser på ting han vil kjøpe seg fordi det er "gøy å ha" og fjaser hele tiden og hvis jeg forsøker å stille han seriøse spørsmål får jeg bare tullete svar og fjas tilbake. Jeg må "mase" flere ganger for å faktisk få et ordentlig svar. Vi kan ikke snakke om vanskelige ting, fordi da blir han bare nærtagende og sur. Vil ikke snakke med meg. Jeg savner kos og intimitet. Han kan gjøre det, men da også skal han fjase og "plage" meg fordi han syns det er så gøy. Stikker meg i sidene i ribbeina så det gjør vondt, slikker meg i ansiktet, prøver å kile meg under føttene, biter meg. Jeg har forsøkt så mange ganger å si at jeg syns sånt er vondt og ekkelt men han bryr seg ikke. Er gått så langt at når han gjør sånt nå har jeg null tålmodighet og slår han og gjør han fysisk vondt for å få han til å slutte. Føler meg så ensom og tom. Har null tid til meg selv og det jeg liker. Mesteparten av tiden går til å utføre husarbeid. Da jeg gjør 95% av det. I tillegg til at jeg er med og betaler halvparten av alle våre fellesutgifter, selv om jeg tjener mye mindre enn han. Føler meg bare så trist. Ofte virker det ikke som ham bryr seg om at jeg er trist heller. Vet liksom aldri hva slags reaksjon jeg får. Som regel ignorerer han meg og vil ikke snakke til meg. Noen ganger blir han bare sint og kjefter på meg før han drar vekk noen timer. Det er faktisk sjeldent blitt nå at han bryr seg og viser meg omsorg og omtanke når jeg er trist. Anonymkode: 2c459...cd5 Kjenner meg igjen i myee, og det er så slitsomt.. er på det punktet i livet at jeg tar meg til takke med det for jeg er såpass "gammel" at jeg ikke har tid til å starte livet på nytt med dating, finne den jeg kan dele livet med slik at vi kan få barn og stifte familie osv... (Jada, jeg kan bare takke meg selv da..regner med noen kommer med slike kommentarer nå) Anonymkode: d37c7...6e9 3
petterm Skrevet 17. mai 2024 #8 Skrevet 17. mai 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Kjenner meg igjen i myee, og det er så slitsomt.. er på det punktet i livet at jeg tar meg til takke med det for jeg er såpass "gammel" at jeg ikke har tid til å starte livet på nytt med dating, finne den jeg kan dele livet med slik at vi kan få barn og stifte familie osv... (Jada, jeg kan bare takke meg selv da..regner med noen kommer med slike kommentarer nå) Anonymkode: d37c7...6e9 Høres ut som om dere bør skille lag. Du kan få barn uten han! Det blir aldri for sent å finne en å dele livet med. 2
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2024 #9 Skrevet 17. mai 2024 petterm skrev (3 minutter siden): Høres ut som om dere bør skille lag. Du kan få barn uten han! Det blir aldri for sent å finne en å dele livet med. Hadde nok fått det bedre.. men men Anonymkode: d37c7...6e9 1
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2024 #11 Skrevet 17. mai 2024 Men i himmelens navn kvinne!!!! HVORFOR aksepterer du dette? Dette er jo et totalt grenseløst forhold. og han er en super egoistisk mannebaby slik du beskriver ham! Barn eller ei- kom deg bort! Du får jo absolutt INGENTING ut av denne relasjonen annet enn lidelse! Anonymkode: 0c541...b21 3
Hmmmmmm Skrevet 17. mai 2024 #12 Skrevet 17. mai 2024 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Kjenner meg igjen i myee, og det er så slitsomt.. er på det punktet i livet at jeg tar meg til takke med det for jeg er såpass "gammel" at jeg ikke har tid til å starte livet på nytt med dating, finne den jeg kan dele livet med slik at vi kan få barn og stifte familie osv... (Jada, jeg kan bare takke meg selv da..regner med noen kommer med slike kommentarer nå) Anonymkode: d37c7...6e9 Få heller barn alene! Det må vel være mye bedre enn å være sammen med en udugelig mann/far 3
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2024 #13 Skrevet 17. mai 2024 En slik relasjon kommer (forhåpentligvis) aldri til å vare. Så hva venter du på? hvorfor utsette bruddet og dermed gi deg selv mange flere år med smerte?? Anonymkode: 0c541...b21 1
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2024 #14 Skrevet 17. mai 2024 Han er grunn, enkel og ikke så veldig intelligent. Du får det mye bedre alene! Da kan du kanskje finne en bedre match, eller i alle fall bruke tida på stimulerende aktiviteter, gode vennskap, utvikle deg selv og ikke kaste bort livet. Å få barn med ham er slemt gjort mot barna! Skal de vokse opp med en grunn og tom far med lite å gi? Skal de lære hvordan forhold skal være av dere - en oppgitt, trist og ensom mor, en fraværende, frustrert far med dårlige sosiale egenskaper? Dessuten kommer forholdet deres til å bli SÅ mye verre om dere får barn. Du vil nedlesses i arbeid, samtidig som du bekymrer og irriterer deg over hans oppdragerstil og forhold til barna. Han er jo veldig umoden, og kanskje ikke den som klokt kan veilede barna i livets irrganger. (Hvordan var hans barndom - er det noe å bygge videre på?) Til sist - tenker du i bunn og grunn han egner seg som far? Hvordan var hans foreldre? Hvorfor er han slik han er - er det svake evner, noe som er arvelig, eller er det dårlig barndom, noe som dessverre KAN videreføres dersom han ikke er reflektert og bevisst? Anonymkode: 6ea36...afd 2 1
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2024 #15 Skrevet 17. mai 2024 Hei TS her, vet ikke hvorfor så mange av dere begynte å snakke om det med barn når jeg aldri nevnte noe om det selv. Men takk for at dere tok dere tid til å svare. Syns det er en vanskelig situasjon og vet ikke helt hva jeg skal gjøre pga. ting som har med økonomi og bolig som gjør det veldig utfordrende hvis vi ikke skulle være sammen noe mer. Anonymkode: 2c459...cd5
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2024 #16 Skrevet 17. mai 2024 Ser ikke for meg at dette blir bedre. Hadde begynt å planlegge exiten Anonymkode: bbcc7...2dd 1
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2024 #17 Skrevet 17. mai 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): gjør det veldig utfordrende hvis vi ikke skulle være sammen noe mer. Anonymkode: 2c459...cd5 Du har det allerede veldig utfordrende! Du er i et forhold med en som verken liker eller respektere deg, og du er på vei til å gjøre det samme mot deg selv. Redd deg og din mentale helse, kom deg ut! Helst i går. Anonymkode: 60f58...f26 2 2
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2024 #18 Skrevet 17. mai 2024 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Du har det allerede veldig utfordrende! Du er i et forhold med en som verken liker eller respektere deg, og du er på vei til å gjøre det samme mot deg selv. Redd deg og din mentale helse, kom deg ut! Helst i går. Anonymkode: 60f58...f26 Lett å si, men ikke så enkelt i praksis... Anonymkode: 2c459...cd5
Andro Skrevet 17. mai 2024 #19 Skrevet 17. mai 2024 Du blir økonomisk misbrukt og psykisk mishandlet, og jeg vet ikke hvorfor du blir der? Når du skriver at det ikke virker som han bryr seg, så bagatelliserer du et faktum: Det er ikke bare det at han ikke bryr seg om at du er ukomfortabel når han bryter grensene dine, ikke vil snakke med deg eller gjøre deg godt. Han gjør det med vilje, og han liker at du ikke har det bra. Han føler seg mektig, og han syns det er morsomt. Du lever i fare. For hver dag du går i dette forskyves grensene dine, du får flere traumer og trenger lenger tid etter bruddet til å bli frisk og glad igjen. AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Lett å si, men ikke så enkelt i praksis... Anonymkode: 2c459...cd5 I praksis er dette tullprat. Det er veldig enkelt å kaste ut noen eller pakke tingene sine og dra. Det som i praksis blir vanskelig er å holde seg i live når du har noen som aktivt går inn for å bryte deg ned. Grensene dine for hva du aksepterer skyves stadig, og du får gradvis mindre og mindre respekt. Jo mer farlig blir han for deg. 2
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2024 #20 Skrevet 18. mai 2024 Andro skrev (1 time siden): I praksis er dette tullprat. Det er veldig enkelt å kaste ut noen eller pakke tingene sine og dra. Det er jo ikke enkelt når man eier eiendom sammen og er gift. Er jo mye praktiske ting man faktisk må tenke gjennom og gjøre noe med, som gjør at jeg syns dette er vanskelig og gjerne vil at det skal fungere. -ts Anonymkode: 2c459...cd5 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå