AnonymBruker Skrevet 16. mai 2024 #1 Skrevet 16. mai 2024 Samboeren min kommer ofte med sjalu kommentarer, spør eller «ber» meg om at jeg ikke skal gjøre ting som en åpenbart ikke gjør til andre når man er i et forhold. Han kan be meg om å ikke snakke med den og den personen, uten at jeg har noe som helst kjennskap til personen fra tidligere. Han vil at jeg varsler har før jeg aksepterer noen på snap. Om jeg sier tilbake at han ikke kan bestemme over meg eller kontrollere meg på alle måter, fordi det ikke er nødvendig og det ikke er greit, og at jeg selvfølgelig har respekt for vårt forhold og vet hvor grensene går, så blir han sint og sier at vi gjør «akkurat som vi vil» og at «jeg kan gjøre akkurat som jeg vil, så om jeg vil dra på fest hver helg gjør jeg det». Som om det skulle være en slags trussel mot meg om jeg ikke varsler han eller etterlever alt han ber om. Jeg blir så sliten av dette. Jeg sier at jeg ikke orker diskutere mer og går min vei, for å slippe at ting skal eskalere. Da kan han finne på å ringe kompiser for å lete etter fest for å dra, men han har aldri faktisk dratt. Så det virker som det kun er for å teste meg å se om jeg lar han dra eller ikke. Og ja, han hadde fått dratt om det skulle bli situasjonen, syns bare det er utrolig teit å gjøre det på denne måten.. åh. Måtte bare få dette ut, da det er sykt irriterende og fortvilende. Anonymkode: 91fe6...a53
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2024 #2 Skrevet 16. mai 2024 Det høres slitsomt ut. Anonymkode: 4ef29...433 2
Andro Skrevet 16. mai 2024 #3 Skrevet 16. mai 2024 Hadde vært ute i morgen. Sånn type drittadferd er uakseptabelt for meg. 5
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2024 #4 Skrevet 16. mai 2024 Jeg sliter selv med sjalusi, men jeg er veldig bevisst på at det kommer fra min egen usikkerhet, og mangelen på fullstendig kontroll, men jeg forsøker å snakke med samboeren min om det, jeg er åpen om mine mest skamfulle tanker og redsler. Men jeg kontrollerer ikke på denne måten, det er jo bare garantert at han etterhvert kveler deg så mye at du gjør det slutt. Anonymkode: df83f...896 4
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2024 #5 Skrevet 16. mai 2024 Det er ikke "irriterende sjalusi", det er kontrollerende adferd. Jeg hadde gått. Anonymkode: 93b5b...a77 4 2
MariaIsabel Skrevet 16. mai 2024 #6 Skrevet 16. mai 2024 Det er langt forbi irriterende. Det er kontrollerende. Løp. 1 2
Trolltunge Skrevet 16. mai 2024 #7 Skrevet 16. mai 2024 Du finner mange menn du vil få et langt bedre forhold og liv med enn han der. Slikt blir ikke bedre med tiden. Heller det motsatte. Hver ting du aksepterer vil eskalere. Han gjør tydeligvis som han vil. Dere/du gjør det ikke. 5
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2024 #9 Skrevet 18. mai 2024 Hadde det ikke vært for at vi har barn hadde jeg dratt. Jeg tørr ikke la han være alene med barna 50% av tiden da han har lite tålmodighet og blir skikkelig sinna for ingenting. Også til barna, slik at jeg føler jeg må «passe på». Anonymkode: 91fe6...a53 1
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2024 #10 Skrevet 18. mai 2024 Min mann snapper og chatter med begge kjønn. Jeg bryr meg ikke. Så lenge han elsker meg og ikke sexter med de så kan jeg ikke la meg bli nedstemt av dette. Mange menn chatter med andre, selv om de er i forhold. Etter Internett kom så ligger hele verden og fortiden der med bare et tastetrykk. Problemet kommer om han møter noen bak din rygg, fot det er ikke greit. Anonymkode: f69ca...5cd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå