Gå til innhold

Dummere og tregere med alderen?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er selvfølgelig bra at dimu trener og holder deg i form.  Mn syns du har en intens tagging på det. Fører til stress.

Din mor, som KUN går tur, er hun i så dårlig form?

Anonymkode: a93a5...522

Du*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Det er selvfølgelig bra at dimu trener og holder deg i form.  Mn syns du har en intens tagging på det. Fører til stress.

Din mor, som KUN går tur, er hun i så dårlig form?

Min mor klaget på at hun har lite muskler og litt dårlig utholdenhet. Det er ikke rart, for gåing er ikke trening. Hun da også at hun opplevde hetetokter pga menopause. Da må man trene. Styrketrening. Ikke gåing. Ikke yoga. 

Jeg synes nok trening er viktig, ja. Har opplevd livet både med og uten, og det gjør mye med hodet, selvtilliten og kroppen. Og så synes jeg heller ikke at folk skal lure seg selv med å tro at de gjør alt de trenger for å ha god helse ved bare å gå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

katties skrev (16 minutter siden):

Min mor klaget på at hun har lite muskler og litt dårlig utholdenhet. Det er ikke rart, for gåing er ikke trening. Hun da også at hun opplevde hetetokter pga menopause. Da må man trene. Styrketrening. Ikke gåing. Ikke yoga. 

Jeg synes nok trening er viktig, ja. Har opplevd livet både med og uten, og det gjør mye med hodet, selvtilliten og kroppen. Og så synes jeg heller ikke at folk skal lure seg selv med å tro at de gjør alt de trenger for å ha god helse ved bare å gå. 

Vel, jeg har gått kun tur i en lengre periode,  og det hjelper fint. Selvfølgelig er styrketrening flott. Du er flink som gjør det.  Men å ha intenst fokus på det er heller ikke sunt

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Så, ikke gå barn?

Anonymkode: 7ad65...ed6

Nei, for meg så tok det seg opp når jeg fikk barn i midten av tjueårene og har fortsatt etter 40. Men begynner å tvile nå faktisk… 😅

Anonymkode: 1d29a...531

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var dum som ung men ble værre fra jeg var 20 år. Hjernen og tankene henger ikke like mye med som før og alt går tregere i toppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gine skrev (7 minutter siden):

Jeg var dum som ung men ble værre fra jeg var 20 år. Hjernen og tankene henger ikke like mye med som før og alt går tregere i toppen.

Hvor gammel er du nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Resignerte intellektuelt da jeg så notater fra forelesninger for 36 år siden. Ellers er fysikken bra, og viktigst: følelseslivet.

Endret av Anonym11223344
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym11223344 skrev (6 minutter siden):

Resignerte intellektuelt da jeg så notater fra forelesninger for 36 år siden. Ellers er fysikken bra, og viktigst: følelseslivet.

Så du føler at du ikke hadde klart å være like mentalt skarp nå som da?

Anonymkode: 7ad65...ed6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

katties skrev (18 timer siden):

Jeg har det kanskje ikke "greit" med å bli eldre, men har sett mamge lite aktive eldre og unner meg selv bedre. Moren min er ikke engang 60 og mener at å gå tur er "trening". Jeg håper veldig på at jeg kan klare mer enn dét når jeg blir eldre.

Tur er trening bra nok det. Alt er bedre enn å sitte i sofaen. Og ja ; du får se når du er 60 selv, man orker mindre. Ingen er evig ung. 

katties skrev (18 timer siden):

Jeg skjønner at noen er utslitt og bare gleder seg til de en gang kan sette seg ned og slappe av - slik er livet for noen. Har ikke lyst til å la meg selv forfalle hvis jeg kan gjøre noe med det da. Håper jeg kan være med på skitur med voksne barn, opp i fjellet, kanopadling osv. 

Det med " la seg forfalle " er et idiotisk uttrykk, plager og genetisk aldring innhenter de fleste. Og det er ikke alt man kan hindre kan jeg fortelle. Man må bare gjøre det beste ut av livet man får og ikke bestrebe evig ungdom . 

Anonymkode: ff22d...9b0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

katties skrev (13 timer siden):

Og du skal ikke lure deg selv til å tro at alle kropper er like og at du vet hvordan det kjennes å få en eldre kropp. Jeg kan si det så skråsikkert for jeg fikk en aha-opplevelse selv når jeg ble eldre. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

apopo skrev (13 timer siden):

Hvor gammel er du nå?

35. Har bare blitt dummere med alderen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gine skrev (3 timer siden):

35. Har bare blitt dummere med alderen.

Det er leit. Har holdt dummskapen på det jevne hele livet

Endret av apopo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Tur er trening bra nok det. Alt er bedre enn å sitte i sofaen. Og ja ; du får se når du er 60 selv, man orker mindre. Ingen er evig ung. 

Det med " la seg forfalle " er et idiotisk uttrykk, plager og genetisk aldring innhenter de fleste. Og det er ikke alt man kan hindre kan jeg fortelle. Man må bare gjøre det beste ut av livet man får og ikke bestrebe evig ungdom . 

Har møtt 60 åringer som sikkert er sprekere enn meg på ca 40 da. Kanskje det  har noe med holdning å gjøre og.Men håper jeg har helse til det jeg gjør nå, konserter , arrangementer osv når jeg når den alderen haha

Endret av apopo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

apopo skrev (2 timer siden):

Har møtt 60 åringer som sikkert er sprekere enn meg på ca 40 da. Kanskje det  har noe med holdning å gjøre og.Men håper jeg har helse til det jeg gjør nå, konserter , arrangementer osv når jeg når den alderen haha

Det har med mange ting å gjøre. Også med kroppen, som kan ha slitasje og ikke greie å drive hard aktivitet. Og det igjen har med type jobb man har hatt og gener f.eks

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det har med mange ting å gjøre. Også med kroppen, som kan ha slitasje og ikke greie å drive hard aktivitet. Og det igjen har med type jobb man har hatt og gener f.eks

Ja, kanskje. Min onkel jobbet innen undervisning, er nærmere 80 og en del eldre enn min far, som hadde fysisk hardt arbeid. Han er allikevel lettere til beins og mindre plager med kroppen enn min far

Endret av apopo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tråden handler om man blir dummere med årene, mens diskusjonen går ut på om å gå tur er trening eller ei?

Du kan være supersprek i kroppen, men dum i skolten, bare så det er sagt.

Anonymkode: b24e1...c06

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Tråden handler om man blir dummere med årene, mens diskusjonen går ut på om å gå tur er trening eller ei?

De forbinder vel mental og fysisk helse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Snart begynner de vel å snakke om at folk over 40 ikke har sex heller

Anonymkode: c015d...534

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 17.5.2024 den 10.05):

Det er naturens gang det, ingenting å lure på. Vil ikkje påstå dummere men også hjernecellene jobber saktere med alder. Man vet like mye men av og til må man tenke litt lenger for å lete det fram i hjernebarken . Men jeg tar det med humør og anerkjenner meg selv selv om kropp og sjel er litt tregere. 

Det er patetisk å ikke nyte hver alder som den er, patetisk og krampaktig tro at man ikke forandres med åra 

Jeg ble helt retardert etter å ha vært med folk som ikke tåler sin egen oppførsel, hehe. Kortsluttet, rett og slett. Trodde det generelle nivået var sykt mye høyere enn det som er tilfelle. Etter å ha gått gjennom et liv hvor man må bevise seg hvis man er hard på påstandene, så virker det som at folk føler de er et bevis i seg selv, mens andre må bevise seg for dem? Cringer på deres vegne, tenk å servere folk meningsløshet som sitt bidrag i livet. Da er det bedre å heller være en tullete tulling. 

Anonymkode: f83e5...864

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...