AnonymBruker Skrevet 16. mai #1 Del Skrevet 16. mai Jeg føler at mange eldre er tregere i hodet enn normalt. Når begynte dere å merke noe? Anonymkode: 7ad65...ed6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mai #2 Del Skrevet 16. mai Som 25 år gammel. Anonymkode: 2d263...bed 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mai #3 Del Skrevet 17. mai AnonymBruker skrev (7 timer siden): Som 25 år gammel. Anonymkode: 2d263...bed Det er litt tidlig Anonymkode: 7ad65...ed6 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
homber Skrevet 17. mai #4 Del Skrevet 17. mai Rundt 30 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mai #5 Del Skrevet 17. mai Ja, gubben er blitt helt ubrukelig. Var ille før men blitt myyyye verre bare de 10-15 siste åra. Begynte i 50-55 års alder og kommer ikke til å være med han resten av hans liv. Klarer ikke mer Anonymkode: de9a2...d95 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mai #6 Del Skrevet 17. mai AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jeg føler at mange eldre er tregere i hodet enn normalt. Når begynte dere å merke noe? Anonymkode: 7ad65...ed6 Jeg tror jeg var på topp i 16-årsalderen, men var temmelig kjapp som 17 åring også. Da var jeg også på topp fysisk /kondisjon. Som 55-åring merket jeg at de unge spilte fortere enn meg i lynsjakk. I et lynparti på 100 sekunder så har det blitt vanskelig å gjøre 50 brukbare trekk. Kunne sikkert klart dobbel fart som 16-åring. Anonymkode: e2e31...0b2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mai #7 Del Skrevet 17. mai AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg tror jeg var på topp i 16-årsalderen, men var temmelig kjapp som 17 åring også. Da var jeg også på topp fysisk /kondisjon. Som 55-åring merket jeg at de unge spilte fortere enn meg i lynsjakk. I et lynparti på 100 sekunder så har det blitt vanskelig å gjøre 50 brukbare trekk. Kunne sikkert klart dobbel fart som 16-åring. Anonymkode: e2e31...0b2 Spill med jevnaldrende, lur inn noen sekunder og grus dem 😄 Anonymkode: 805b8...4a2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hareena Skrevet 17. mai #8 Del Skrevet 17. mai Det går ofte litt tregere med folk som bikker sytti. De må ta en ting om gangen og konsentrere seg om det. Nye ting går senere å lære seg, mens det du har gjort i årevis sitter som spikret. Enorme individuelle forskjeller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mai #9 Del Skrevet 17. mai AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Ja, gubben er blitt helt ubrukelig. Var ille før men blitt myyyye verre bare de 10-15 siste åra. Begynte i 50-55 års alder og kommer ikke til å være med han resten av hans liv. Klarer ikke mer Anonymkode: de9a2...d95 Skjønner, du bør skille deg Anonymkode: 7ad65...ed6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mai #10 Del Skrevet 17. mai Jeg ble dum da jeg fikk barn. Først med første barnet og så litt dummere ved neste. Anonymkode: b645e...dc1 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mai #11 Del Skrevet 17. mai AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg ble dum da jeg fikk barn. Først med første barnet og så litt dummere ved neste. Anonymkode: b645e...dc1 Så, ikke gå barn? Anonymkode: 7ad65...ed6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mai #12 Del Skrevet 17. mai AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Så, ikke gå barn? Anonymkode: 7ad65...ed6 Spør du om jeg mener folk bør la være å få barn i frykt for å bli dummere? Ja, hvis du er kvinne og knytter mye av selvtillit, identitet og verdi til det å være smart og kjapp i hodet, så bør du kanskje ikke få barn. Eller i alle fall regne med å bli dummere for en lamg periode og håpe at det tar seg opp med tiden. Anonymkode: b645e...dc1 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mai #13 Del Skrevet 17. mai AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Spill med jevnaldrende, lur inn noen sekunder og grus dem 😄 Anonymkode: 805b8...4a2 På nettsjakk har man ikke kontroll på alder (jeg taper oftere på tid enn på spillet i bullet 2+1), og er man middels god så havner man i B-klassen i real life turneringer, og der er det massevis av lynraske under-ratede barn på full fart opp. Løsningen er selvfølgelig å spille langsjakk. Eller hurtigsjakk. Men det er fint å spille lyn og bullet også for å vedlikeholde resthurtigheten. Det er jo ikke helt ille å klare å observere og vurdere brukbart og reagere på 2 sekunder heller. Jeg har klart å fryse forfallet de siste 7 årene. Anonymkode: e2e31...0b2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mai #14 Del Skrevet 17. mai AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg har klart å fryse forfallet de siste 7 årene. Anonymkode: e2e31...0b2 Det høres slitsomt ut å være deg Anonymkode: a93a5...522 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mai #15 Del Skrevet 17. mai AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Jeg ble dum da jeg fikk barn. Først med første barnet og så litt dummere ved neste. Anonymkode: b645e...dc1 Sikkert på grunn av søvnmangel, da fungerer hodet dårligere. Det er ikke permanent Anonymkode: a92b4...34a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mai #16 Del Skrevet 17. mai AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Det høres slitsomt ut å være deg Anonymkode: a93a5...522 Nei, det er fint, behagelig og spennende! Trening i fysiske idretter og tenkeidrett er moro, og det er moro å måle krefter med de unge selv om det blir masse tap. Framgang er mye vanskeligere i høy alder, men å oppretteholde en del av ungdommens kraft er verdifullt. Man kan lære mye og utvikle seg mye i høy alder selv om hurtigheten reduseres. Anonymkode: e2e31...0b2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mai #17 Del Skrevet 17. mai AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Nei, det er fint, behagelig og spennende! Trening i fysiske idretter og tenkeidrett er moro, og det er moro å måle krefter med de unge selv om det blir masse tap. Framgang er mye vanskeligere i høy alder, men å oppretteholde en del av ungdommens kraft er verdifullt. Man kan lære mye og utvikle seg mye i høy alder selv om hurtigheten reduseres. Anonymkode: e2e31...0b2 Du høres intens ut Anonymkode: a93a5...522 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mai #18 Del Skrevet 17. mai Det er naturens gang det, ingenting å lure på. Vil ikkje påstå dummere men også hjernecellene jobber saktere med alder. Man vet like mye men av og til må man tenke litt lenger for å lete det fram i hjernebarken . Men jeg tar det med humør og anerkjenner meg selv selv om kropp og sjel er litt tregere. Det er patetisk å ikke nyte hver alder som den er, patetisk og krampaktig tro at man ikke forandres med åra Anonymkode: ff22d...9b0 1 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mai #19 Del Skrevet 17. mai Jeg blir straks 50, og synes ikke det er tregere i topplokket. Jeg har også fullført mer utdanning nå, i tillegg til jobb og tenker det hadde ikke gått om jeg var blitt veldig treg. Jeg er mer gjennomtenkt nå enn da jeg var yngre, og det kan kanskje oppfattes som treg? Anonymkode: f72b5...690 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 17. mai #20 Del Skrevet 17. mai (endret) slettet Endret 17. mai av I Grosny Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå