AnonymBruker Skrevet 28. november #61 Del Skrevet 28. november Ja, mine avholdsvenner. Hva tenker dere om juletiden og nyttårsaften? Synes dere den er utfordrende med tanke på lyst og press rundt alkohol? Familien min drikker heldigvis ingenting juledagene. Ikke til mat og ikke på kveldene. På nyttårsaften kjenner jeg både på lyst og press, men det går stadig bedre etterhvert som årene går. TS Anonymkode: f9c23...717 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november #62 Del Skrevet 28. november Har for øvrig ikke drukket noe siden jeg opprettet tråden, så nå har jeg bikket 7,5 år alkoholfri TS Anonymkode: f9c23...717 4 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november #63 Del Skrevet 28. november Jeg er ikke avholds, men jeg drikker ikke. Jeg har aldri likt å bli full, jeg liker ikke miste kontrollen, så jeg var alltid den som var edru på fest. Som voksen drakk jeg lite og sjelden, men nå etter gbp operasjon kjenner jeg sus i hodet etter få slurk, så det blir til at jeg ser flaskene i skapet stå og støve ned. Anonymkode: ad2b5...eda 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november #64 Del Skrevet 28. november AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg er ikke avholds, men jeg drikker ikke. Jeg har aldri likt å bli full, jeg liker ikke miste kontrollen, så jeg var alltid den som var edru på fest. Som voksen drakk jeg lite og sjelden, men nå etter gbp operasjon kjenner jeg sus i hodet etter få slurk, så det blir til at jeg ser flaskene i skapet stå og støve ned. Anonymkode: ad2b5...eda Det er en hårfin balanse mellom å være avholds og ikke drikke, og her i tråden er begge deler inkludert. Poenget er at man ikke drikker Fin pynt i skapet, da 😜 Anonymkode: f9c23...717 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember #65 Del Skrevet 7. desember Tre år alkoholfri for et par dager siden Drakk svært mye før og bestemte meg for å sjekke hvor lenge jeg kunne gå uten. Beste valget jeg har tatt i livet. AnonymBruker skrev (På 28.11.2024 den 18.14): Ja, mine avholdsvenner. Hva tenker dere om juletiden og nyttårsaften? Synes dere den er utfordrende med tanke på lyst og press rundt alkohol? Familien min drikker heldigvis ingenting juledagene. Ikke til mat og ikke på kveldene. På nyttårsaften kjenner jeg både på lyst og press, men det går stadig bedre etterhvert som årene går. TS Anonymkode: f9c23...717 Akkurat juletiden er ganske enkel for meg, da det aldri har vært tradisjon for å drikke i jula i min familie, og akkurat på julaften har jeg likt å være edru selv. På nyttårsaften er jeg alene hjemme med hunden hvert år. Anonymkode: 49e53...7c7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 10:48 #66 Del Skrevet søndag kl 10:48 Jeg har bare drukket alkohol noen få ganger og vært full kun én gang. Flere år siden jeg har drukket nå. Jeg er 26 år og synes det er enkelt å være avholds, har aldri lyst på alkohol. Men kan absolutt kjenne på drikkepress i noen sosiale settinger, og er kjedelig å måtte forklare hvorfor man ikke drikker. Samboeren min er ikke avholds, men drikker sjelden og små mengder. Vi er enige om å ha et alkoholfritt bryllup. Anonymkode: 93ea6...32e 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 11:00 #67 Del Skrevet søndag kl 11:00 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Vi er enige om å ha et alkoholfritt bryllup. Anonymkode: 93ea6...32e Oy, det er jo kult da! Ikke ofte man hører det skjer. Håper gjestene er positivt innstilt til det også. Anonymkode: f9c23...717 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sicktrip Skrevet søndag kl 11:14 #68 Del Skrevet søndag kl 11:14 (endret) . Endret søndag kl 15:55 av Sicktrip 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 15:40 #69 Del Skrevet søndag kl 15:40 Er ikke direkte avholds men drikker ikke. Aldri likt smaken av alkohol og heller ikke særlig følelsen av å være påvirket. Kan av og til drikke litt Cicero eller rusbrus vist det ikke smaker særlig alkohol men kan ikke huske sist gang eg drakk... i fjor sommer en gang kanskje, og før det var det 1 år siden. Nærmeste eg har kommet å vært full de siste årene var lystgass under fødselen 😂 for en jævli følelse det var. Anonymkode: eb13c...b93 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 19:48 #70 Del Skrevet søndag kl 19:48 Jeg er også avholds. Dvs, jeg drikker kanskje en halv cider i året, fordi jeg tror det skal smake godt. Gir meg samme erfaringen hver gang, jeg liker ikke smaken av alkohol. Syns det er beskt og gir meg grimaser og vond ettersmak. De siste årene har det heldigvis blitt mer trendy å ikke drikke😂 Jeg har dessverre ikke det samme forholdet til søtt 😳 Anonymkode: b4012...700 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #71 Del Skrevet 5 timer siden Jeg har lagt alkoholen helt bort og vært edru i over et halvt år. Ikke at jeg var en storforbruker heller, men kunne fint drikke litt ved spesielle anledninger. Aldri bare for kos. Jeg er under utredning for kronisk migrene og har begynt med forebyggende medisiner. Alkohol er en stor trigger for både migrene og spenningshodepine, så livet mitt blir mye lettere helt uten. Er litt spent på jula nå. Vi har aldri fyllefest på julaften, men alle drikker litt øl og akevitt til middagen. Kanskje noe avec til kaffen når barna er i seng. Er mest spent på svigerfamilien som pleier å ha noe høyere alkoholføring… Pluss litt overtrampende personligheter. Får trøste med meg at jeg har en veldig god «unnskyldning». Som om jeg skylder noen en forklaring på hvorfor jeg ikke vil putte gift i kroppen… Anonymkode: a9ec4...342 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #72 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg har lagt alkoholen helt bort og vært edru i over et halvt år. Ikke at jeg var en storforbruker heller, men kunne fint drikke litt ved spesielle anledninger. Aldri bare for kos. Jeg er under utredning for kronisk migrene og har begynt med forebyggende medisiner. Alkohol er en stor trigger for både migrene og spenningshodepine, så livet mitt blir mye lettere helt uten. Er litt spent på jula nå. Vi har aldri fyllefest på julaften, men alle drikker litt øl og akevitt til middagen. Kanskje noe avec til kaffen når barna er i seng. Er mest spent på svigerfamilien som pleier å ha noe høyere alkoholføring… Pluss litt overtrampende personligheter. Får trøste med meg at jeg har en veldig god «unnskyldning». Som om jeg skylder noen en forklaring på hvorfor jeg ikke vil putte gift i kroppen… Anonymkode: a9ec4...342 Ja, her kommer du til å få mange "ta deg nå en..." å svare imot. Bare stå i det. Blir bedre om 2-3 juler... 😜 Anonymkode: f9c23...717 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå